• پنجشنبه / ۳۰ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401043020630
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

شهردار تبریز:

شوراها و شهرداری‌ها جایگاه ویژه‌ای در برطرف کردن معضلات شهری دارند

شوراها و شهرداری‌ها جایگاه ویژه‌ای در برطرف کردن معضلات شهری دارند

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز گفت: شوراها و شهرداری‌ها جایگاه ویژه‌ای در برطرف کردن معضلات شهری و استانی دارند و از دردمندان حوزه‌ی شهری هستند.

یعقوب هوشیار روز پنجشنبه، ۳۰ تیر ماه، در همایش شوراهای اسلامی و شهرداری‌های آذربایجان شرقی اظهار کرد: شورا و شهرداری‌ها اهمیت بسیاری دارند که در قانون اساسی و حاکمیت، قانون‌گذار بخشی را برای شهرداری‌ها اختصاص داده است و به جهت ضرورت آن، نگاه ویژه‌ای در این زمینه وجود دارد چراکه مدیریت شهری اهمیت بسیاری دارد و شوراهای شهر باید بتوانند در این جایگاه معضلات شهر را برطرف کنند.

وی ادامه داد: شوراها در حوزه‌های مختلف استانی درگیر هستند و نگاه‌ها را متوجه خود کرده و دردمندان حوزه‌ی شهری و مدیریت استانی هستند که یکی از این حوزه‌ها، دریاچه ارومیه است و اگر از روز اول برنامه‌ریزی و مدیریت آن در دست شوراها بود، اکنون شرایط بهتری داشتیم. 

وی افزود: نگاه بعدی که به‌عنوان مدیریت شهری داریم، این است که عزیزان شهرداری با انبوهی از مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند به‌ویژه در حوزه‌ی منابع و بسیاری از حوزه‌هایی که دستگاه‌ها نمی‌توانند انجام دهند، شهرداری‌ها به دوش می‌کشند و نگاه مردم به شهرداری‌ها است که ما همیشه پیشگام این قضیه بودیم و شانه خالی نکرده‌ایم اما مدیریت شهری به شیوه سنتی دیگر قابل اداره کردن نیست. 

هوشیار خاطرنشان کرد: در کنار کارهای عظیمی که انجام می‌شود، باید موضوعات مترو، محیط زیست و... را نیز اداره کرد در حالیکه در حوزه‌ی محیط زیست چندان کاری انجام نداده‌ایم؛ بنابراین باید از نگاه سنتی در مدیریت شهری و شوراها عبور کنیم.

وی گفت: ظرفیت عظیمی در بخش خصوصی و مردمی وجود دارد که دولت این چنین توانی را ندارد و باید از این بخش بهره‌مند شد و هرچه بتوان آن را فعال و تسهیل کرد، بخش عمده‌ای از معضلات به‌ویژه در حوزه اشتغال برطرف می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس، شوراها و شهرداری ها قسمتی را برای بخش خصوصی اختصاص دهند و ما به صورت جهادی شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم تا بتوانیم نقص‌ها و مشکلات را برطرف کنیم چراکه به تسهیل‌سازی، بسترسازی و مساعدت‌های ویژه‌ای نیاز داریم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha