• شنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401050100155
  • خبرنگار : 30077

/جهاددانشگاهی، زیست بوم نوآوری نخبگان ایران/

معاون استاندار سمنان عنوان کرد: شتاب علمی کشور به مدد جهاد دانشگاهی

معاون استاندار سمنان عنوان کرد: شتاب علمی کشور به مدد جهاد دانشگاهی

ایسنا/سمنان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با بیان اینکه علم و دانش بی حد و مزر جهاددانشگاهی کمک بسیار بزرگ و مؤثری به توسعه و شتاب علمی کشور کرده است، گفت: جهاددانشگاهی باید زیست بومِ نوآوری نخبگان و پژوهشگران جهان باشد.

محمدرضا صادقی در نشست با رئیس و معاونین جهاددانشگاهی استان سمنان در آستانه فرارسیدن چهل و دومین سالگرد تشکیل این نهاد، از شتاب علمی کشور به مدد نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد: جهاددانشگاهی از جمله نهاد های علمی مهم و تأثیرگذار در کشور است و حمایت از طرح ها و پروژه های فناورانه این نهاد، کمک بزرگی به اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به تلاش های جهاددانشگاهی استان در حوزه راه‌اندازی درمانگاه ناباروری و کلینیک درمان زخم دیابت و مطالعات بافتی گفت: طرح های فناورانه جهاددانشگاهی در استان سمنان، کمک به رشد اقتصادی این استان است و از این طرح ها و پروژه ها حمایت می کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان سمنان هدفگذاری‌های درست و خوبی را پیش روی دارد گفت: جهاددانشگاهی در استان سمنان برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های بسیار خوبی را در دست اجرا دارد که برخی از آنها در مرحله نهایی هستند، فناوری های پزشکی و زیستی، فناوریهای معدنی و مشاوره خانواده از مهمترین رویکردها و طرح های جهاد دانشگاهی استان سمنان است

صادقی با تجلیل از شهدای عرصه دانش به ویژه زنده یاد کاظمی آشتیانی، موسس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی استان سمنان هدف گذاری و برنامه ریزی خوبی در خصوص عرصه دانش بنیان داشته است که شامل اجرای طرح مرکز به نژاد دام سنگسر به عنوان قطب دامپروری و قطب دانش پایه است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان  ضمن تاکید بر لزوم حمایت از طرح های فناورانه جهاددانشگاهی در استان وعده داد: مسوولان استانی در سفر آتی رئیس جمهور به استان پیگیر تأمین اعتبار برای اجرایی شدن این طرح های فناورانه باشند.

وی با ابراز رضایت از انجام روند مطالعات طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر در جهاددانشگاهی استان تصریح کرد: انتظار می‌رود که جهاددانشگاهی پیگیر بحث ذخیره‌ ژنتیک دام سنگسری نیز باشد. علاوه بر این در این طرح ملی باید به ظرفیت های گردشگری روستایی و عشایری، بازرگانی، بازاریابی و مارکتینگ و...توجه ویژه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha