• جمعه / ۷ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401050705192
  • خبرنگار : 50250

آخرین گزارشات از سیلاب در چهارمحال و بختیاری؛

از افزایش خسارات سیل در چهارمحال و بختیاری تا تشدید سرعت امدادرسانی به سیل‌زدگان

از افزایش خسارات سیل در چهارمحال و بختیاری تا تشدید سرعت امدادرسانی به سیل‌زدگان

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سامانه بارشی موسوم به مونسونی از روز گذشته وارد چهارمحال و بختیاری شده است، این سامانه بارشی در لحظات اولیه ورود به استان موجب آبگرفتگی معابر در شهر شهرکرد و بسیاری از نقاط استان شد، پس از تشدید فعالیت این سامانه بارشی در شهرستان بن شاهد وقوع سیلاب در روستای بارده بودیم که متاسفانه سیلاب خسارات مالی فراوانی را به اهالی این روستا وارد کرده و همچنین تعدادی از دام‌های عشایر و روستائیان در کوهرنگ تلف شده است.

به گزارش ایسنا، طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه دارد و اکنون استان در وضعیت هشدار قرمز قرار گرفته است، در جلسه ستاد مدیریت بحران به ریاست استاندار مرخصی تمامی مدیران لغو تمامی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

گزارش لحظه به لحظه از وضعیت سیلاب در چهارمحال و بختیاری و امدادرسانی به مردم آسیب‌دیده از سیل در این گزارش ارائه خواهد شد.

۶ مردادماه- ساعت ۱۸:۵۱

آبگرفتی معابر در شهرکرد/ چهارمحال و بختیاری در وضعیت هشدار قرمز قرار گرفت

خسرو کیانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در اکثر نقاط چهارمحال و بختیاری بارش باران آغاز شده است، اظهار کرد: باتوجه به وضعیت و پیش‌بینی سازمان هواشناسی استان در حالت هشدار قرمز قرار گرفته است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر جاری شدن سیل در استان ارائه نشده است، تنها شاهد آبگرفتگی معابر در برخی نقاط شهر شهرکرد، به‌ویژه مناطق جنوبی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی، نیروهای امدادی و خدماتی در آماده‌باش کامل قرار دارند، عنوان کرد: بارش‌ها تا روز دوشنبه در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد، احتمال وقوع سیلاب در استان برای فردا دور از انتظار نیست.

از افزایش خسارات سیل در چهارمحال و بختیاری تا تشدید سرعت امدادرسانی به سیل‌زدگان

۶ مردادماه- ساعت ۲۰:۳۹

اعلام وضعیت بحرانی در روستای بارده

رضا علی‌بیگی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وقوع سیل در روستای بارده از توابع شهرستان بن، اظهار کرد: متاسفانه در پی وقوع بارش‌های سیل‌آسا تعدادی از منازل مسکونی تخریب شده‌اند و تعدادی از زئران امامزاده این روستا در این محل گیر افتاده‌اند.

سرپرست فرمانداری شهرستان بن افزود: در حال حاضر دستگاه‌های امدادرسان و نیروهای امدادی در حال اعزام به روستای بارده هستند، برای اسکان و امدادرسانی نیازمند کمک هستیم.

وی با بیان اینکه آب، برق و گاز روستای بارده قطع شده است، عنوان کرد: همچنین دو سد خاکی در شهرستان بن تخریب شده است.

علی‌بیگی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر روستاهای شیخ‌شبان، آزادگان، پهنا، حیدری و چند روستای دیگر در معرض خطر هستند.

از افزایش خسارات سیل در چهارمحال و بختیاری تا تشدید سرعت امدادرسانی به سیل‌زدگان

در ادامه علی حیدری- سرپرست معاونت عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: شرایط اضطراری در روستای بارده از توابع شهرستان بن اعلام شده است.

وی ادامه داد: برای پیگیری وضعیت امدادرسانی در منطقه سیل‌زده بارده حضور داریم، درخواست اعزام ماشین‌آلات از شهرستان‌های مجاور برای امدارسانی داده شده است.

حیدری با اشاره به مسدود شدن راه ارتباطی روستای بارده، خاطرنشان کرد: تعدادی از زائران نیز در اطراف امامزاده این روستا گیر افتاده‌اند و در حال بازگشایی مسیر هستیم، بارش‌ها در این منطقه فراتر از پیش‌بینی بود.

۶ مرداد- ساعت ۲۱:۵۱

منازل در معرض خطر بارده تخلیه شدند

علی حیدری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در مدت زمان ۴۵ دقیقه شاهد بارش ۵۰ میلی‌متری باران در روستای بارده از توابع شهرستان بن بودیم، اظهار کرد: حجم بارندگی در این روستا فراتر از تصور بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: در حال حاضر نیروهای جمعیت هلال‌احمر، راهداری، اورژانس و اعضای ستاد بحران در منطقه سیل‌زده روستای بارده برای امدادرسانی و بازگشایی جاده روستا حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه تاکنون خسارت جانی در پی وقوع سیل در روستای بارده گزارش نشده است، گفت: اما شاهد خسارت مالی و قطعی آب، برق و گاز هستیم، منازل در معرض خطر تخریب با همکاری اعضای شورا تخلیه و ساکنان در مناطق امن اسکان داده شده‌اند.

حیدری با اشاره به اینکه در سایر نقاط چهارمحال و بختیاری نیز شاهد بارش‌های سیل‌آسا و آبگرفتی معابر بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: در شهرستان کوهرنگ حدود ۳۰ میلی‌متر بارش رخ داده، اما گزارش خسارت و اعلام شرایط بحرانی از سایر نقاط استان تاکنون ارائه نشده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: از چند روز گذشته هشدارهای متعددی مبنی بر وقوع بارش‌های سیل‌آسا در استان داده شد، اما متاسفانه برخی شهروندان به این هشدارها بی‌توجه هستند.

وی در پایان بیان کرد: پس از خروج سامانه بارشی، برآورد خسارات سیل در چهارمحال و بختیاری انجام خواهد شد.

از افزایش خسارات سیل در چهارمحال و بختیاری تا تشدید سرعت امدادرسانی به سیل‌زدگان

۶ مرداد- ساعت ۲۳:۴۰

آخرین وضعیت فعالیت سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری

مهران چراغپور با اشاره به بارندگی سامانه بارشی اخیر در استان، اظهار کرد: میزان بارش این سامانه تا ساعت ۱۹:۳۰ ششم مردادماه در فرودگاه شهرکرد ۷.۵ میلی‌متر، بروجن: ۲.۸ میلی‌متر، کوهرنگ ۳۱.۸ میلی‌متر، فارسان کمتر از ۰.۱ میلی‌متر، سامان ۳ میلی‌متر، بن ۷.۸ میلی‌متر، شلمزار ۵.۲ میلی‌متر، فرخ‌شهر ۱.۷ میلی‌متر، ایلبگی کمتر از ۰.۱ میلی‌متر و در بلداجی ۶.۲ میلی‌متر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین در دوآب صمصامی ۰.۵ میلی‌متر، امام قبس۲۲ میلی‌متر، گندمان ۱۷.۵ میلی‌متر، بارده ۵۰ میلی‌متر، شیخ شبان ۳۷ میلی‌متر، کنرک ۸ میلی‌متر، دوراهان ۴ میلی‌متر، اورگان ۲.۴ میلی‌متر و در بیژگرد نیز ۱.۵ میلی‌متر بارش ثبت شده است.

۷ مرداد- ساعت ۸:۱۳

انجام عملیات آواربرداری و لایروبی معابر در روستای بارده

روح‌الله غلامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه نیروهای راهداری در روستای سیل‌زده بارده حضور دارند، اظهار کرد: چند دستگاه سنگین برای کمک به بنیادمسکن انقلاب اسلامی برای آواربرداری و لایروبی وارد عمل شده‌اند.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین لایروبی معابر و کوچه‌های اصلی روستا آغاز شده است و چند دستگاه نیز در سیل بند ابتدایی روستا در حال عملیات بازگشایی هستند.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای راهداری در تمام نقاط چهارمحال و بختیاری در آماده‌باش کامل هستند، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ دستگاه خودروی راهداری و ۴۰۰ نفر پرسنل در استان در حالت آماده‌باش هستند.

از افزایش خسارات سیل در چهارمحال و بختیاری تا تشدید سرعت امدادرسانی به سیل‌زدگان

۷ مرداد- ساعت ۸:۳۷

مفقود شدن یکی از اهالی روستای بیرگان تائید نشده است

خسرو کیانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وقوع سیل در شهرستان کوهرنگ، اظهار کرد: در این حادثه تعدادی از دام عشایر و روستائیان تلف شده، اما آمار دقیقی از تعداد گوسفندان تلف شده از سوی مسئولان شهرستان اعلام نشده است.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری افزود: اخباری مبنی بر مفقود شدن یکی از اهالی روستای بیرگان در شهرستان کوهرنگ در فضای مجازی منتشر شده، اما این مسئله تاکنون تائید نشده است.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت در چهارمحال و بختیاری در حال حاضر عادی است، گفت: امروز نیز در استان شاهد بارش هستیم، شدت بارش‌ها برای شهرستان شهرکرد، اردل و کوهرنگ پیش‌بینی می‌شود.

۷ مردادماه- ساعت ۹:۵۳

دریچه سدهای خاکی چهارمحال و بختیاری باز شد

اصغر احمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: دریچه‌های سدهای خاکی در استان باز شده است و خوشبختانه سدها و بندهای خاکی استان وضعیت مناسبی دارند.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به سریز شدن آب از سد خاکی واقع در پایین دست روستای بارده، عنوان کرد: بارش‌های شدید موجب آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی در این روستا شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت سدهای خاکی در مناطقی که شدت بارش بسیار بالا بود، پر شده است، گفت: در برخی مناطق نیز هنوز ظرفیت سدها و بندهای خاکی تکمیل نشده، تمام پیش‌بینی لازم برای جلوگیری از شکسته شدن سدها صورت گرفته است.

از افزایش خسارات سیل در چهارمحال و بختیاری تا تشدید سرعت امدادرسانی به سیل‌زدگان

۷ مردادماه- ساعت ۱۰:۳۲ 

شدت بالای بارش در چهارمحال و بختیاری و هشدار سیل

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص وضعیت جوی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان بارش‌های سامانه موجود در استان طی امروز نسبت به روز گذشته در تمامی نقاط استان از شدت بیشتری برخوردار باشد به ویژه در مناطق کوهرنگ، غرب اردل و جنوب غرب لردگان بارش‌ها شدت بیشتری خواهند داشت.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری درخصوص وقوع بارش‌های بیش از حد پیش‌بینی شده در برخی نقاط استان، افزود: مدل‌ها در برخی موارد بیش‌ برآورد و در برخی موارد کم برآود هستند برای مثال در لردگان، اردل و شهرکرد پیش‌بینی براساس این مدل‌ها به خوبی انجام شد اما به صورت نقطه‌ای در بارده و کوهرنگ عددی که این مدل‌ها نشان داد کم برآورد بوده است.

وی ادامه داد: این بارش‌ها تا اواسط هفته آینده همچنان در سطح چهارمحال و بختیاری ادامه خواهند داشت و درحال حاضر براساس پیش‌بینی‌ها در روزهای شنبه و یکشنبه نیز بارش‌های نسبتا خوبی پیش‌بینی می‌شود و برهمین اساس نیز روز گذشته برای این دو روز هشدار نارنجی صادر شده است.

نوروزی با اشاره به شدت بالای بارش‌ها طی امروز در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: با توجه به همین موضوع برای امروز هشدار قرمز در استان صادر شده است چراکه امروز انتظار رخداد سیل در استان وجود دارد همچنین با توجه به تعطیل بودن امروز احتمال دارد برخی افراد با تصور خوب بودن هوا به طبیعت پناه ببرند و همین امر نیز مخاطراتی برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تا صبح امروز نیز میزان بارش‌ها در فرودگاه شهرکرد ۷.۷ میلی‌متر، بروجن ۴.۱ میلی‌متر، لردگان ۰.۵ میلی‌متر، کوهرنگ ۳۷.۴ میلی‌متر، فارسان ۳.۵ میلی‌متر، سامان ۳ میلی‌متر، بن ۹ میلی‌متر، یانچشمه ۲۰ میلی‌متر، گندمان ۲۴.۵ میلی‌متر، بیژگرد ۱۹.۵ میلی‌متر، دوراهان ۱۳ میلی‌متر، مرغملک ۴۵ میلی‌متر، دزک ۶ میلی‌متر، شلمزار ۶.۸ میلی‌متر، سورشجان ۰.۷ میلی‌متر، فرخشهر ۱.۸ میلی‌متر، ایلبگی ۰.۱ میلی‌متر، مال‌خلیفه ۸.۴ میلی‌متر، بلداجی ۱۰.۹ میلی‌متر، دوآب صمصامی ۴.۴ میلی‌متر، الونی ۴.۲ میلی‌متر، بارده ۵۰ میلی‌متر، امام قیس ۲۳ میلی‌متر و در شیخ‌شبان ۳۷ میلی‌متر گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت جوی و احتمال رخداد سیل در چهارمحال و بختیاری توصیه می‌شود تمامی دستگاه‌های امدادی در حالت آماده‌باش قرار بگیرند، مردم، عشایر، گردشگران و... نیز از نزدیک شدن به مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند همچنین توصیه می‌شود کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و شیلات‌داران نسبت به تنظیم آب ورودی استخرهای خود اقدام کنند، احتیاط در رانندگی در برخی مسیرها و به ویژه مسیرهای ترانزیتی نیز از دیگر اقدامات پیشگیرانه است که توصیه می‌شود مورد توجه قرار بگیرد.

۷ مردادماه- ساعت ۱۱:۰۳

حضور میدانی استاندار در روستای سیل‌زده بارده

غلامعلی حیدری هفتم مردادماه در بازدید از مناطق آسیب‌دیده از سیل بارده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارندگی‌های شدید در استان، ستاد مقابله با بحران تشکیل و به فرمانداران و اعضای این ستاد آماده‌باش ۱۰۰ درصدی اعلام شد، به طوری‌که تمامی مرخصی‌ها و ماموریت‌ها لغو و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها و بخش‌ها در حالت آماده‌باش قرار داشتند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: علی‌رغم بارندگی‌های بسیار شدید در برخی نقاط استان، این بارندگی تلفات جانی در شهرها و روستاها به دنبال نداشت، البته تعداد قابل توجهی مسافر و گردشگر که در تفرجگاه‌ها، مناطق تفریحی و رودخانه‌ها حضور داشتند با کمک نیروهای امدادی از آن محل خارج شدند.

حیدری گفت: یکی از روستاهایی که به دنبال بارش شدید باران آسیب بسیاری وارد شد بارده بود که ۵۰ میلی‌متر بارندگی گزارش شد که با حضور به موقع نیروهای امدادی کار امدادرسانی صورت گرفت، در غیر این‌صورت خسارات بسیار شدیدی متوجه آن روستا می‌شد، در حال حاضر تیم ارزیاب اعزام و نیروهای امدادی در حال امدادرسانی هستند.

وی با اشاره به بازدید میدانی اعضای ستاد بحران از مناطق آسیب‌دیده، خاطرنشان کرد: امروز جلسه ستاد مقابله با بحران تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد، تلاش می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن خسارت‌ها جبران و مشکلات برطرف شود.

از افزایش خسارات سیل در چهارمحال و بختیاری تا تشدید سرعت امدادرسانی به سیل‌زدگان

از افزایش خسارات سیل در چهارمحال و بختیاری تا تشدید سرعت امدادرسانی به سیل‌زدگان

۷ مردادماه- ساعت ۱۲:۴۴

آب شرب شبکه روستای بارده سالم است

 به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری ارژنگ شمسی‌پور اظهار کرد: پس از وقوع سیل ناشی از بارش‌های روز گذشته تیم‌های نظارتی و کنترل کیفیت آب با حضور در محل پس از انجام نمونه‌برداری‌های مختلف اعلام کردند روستاییان اطمینان خاطر داشته باشند که آب شرب شبکه روستا کاملا سالم است و هیچ‌گونه نگرانی از بابت مصرف آب وجود ندارد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بن گفت: شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری بلافاصله پس از وقوع سیل،  اکیپ‌های مختلف شامل تانکرهای آبرسانی سیار، خودروهای کمک‌دار و اکیپ رفع حوادث را به منطقه اعزام کرد.

۷ مردادماه- ساعت ۱۳:۴۵

در شهرستان کوهرنگ دو مفقودی در سیل گزارش شده است

در ابتدای جلسه ایرج کیانی- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره اینکه نیروهای امدادی بلافاصله پس از وقوع حادثه سیل در روستای بارده حضور پیدا کردند، اظهار کرد: ۵۰ امدادگر با ۱۰ دستگاه پمپ آبکش تاکنون آب سرازیر شده در نزدیک به ۵۰ خانه را تخلیه کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰۰ چادر، ۲۰۰ عدد پتو، موکب و سایر اقلام امدادی و خوراکی در منطقه برای توزیع مستقر شده است، همچنین یک اردوگاه برای اسکان اضطراری در این روستا برپا شد، اما سیل‌زدگان در منازل اقوام سکونت پیدا کردند.

کیانی بیان کرد: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت، در شهرستان کوهرنگ دو مفقودی گزارش شده است که تیم‌های جستجو برای بررسی به این شهرستان اعزام شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از ۱۰ شهرستان استان، پنج شهرستان درگیر سیلاب شده‌اند، یادآور شد: امدادرسانی در حال انجام است و برای تخلیه آب از منازل اقدامات لازم توسط امدادگران صورت می‌گیرد.

۷ مردادماه- ساعت ۱۴:۲۴

تلف شدن ۲۰۰۰ راس گوسفند در پی وقوع سیل در چهارمحال و بختیاری

یحیی حسین‌پور در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص خسارات وارد شده به عشایر چهارمحال و بختیاری در سیل اخیر، اظهار کرد: براساس برآوردهای اولیه انجام شده متاسفانه تاکنون بیش از ۲۰۰۰ راس گوسفند از عشایر استان از بین رفته است.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری افزود: ۲۰۰ تخته چادر عشایر نیز در اثر وزش باد تخریب و غیرقابل استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: به عشایر توصیه می‌شود طی روزهای آتی که شاهد فعالیت سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری هستیم از حضور در مناطق پرخطر، حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، ارتفاعات کوه‌ها و... به شدت پرهیز کنند و دام‌های خود را نیز در مکان‌های امن نگهداری کنند.

از افزایش خسارات سیل در چهارمحال و بختیاری تا تشدید سرعت امدادرسانی به سیل‌زدگان

۷ مردادماه- ساعت ۱۸:۳۰ 

تلفات ۲۵۰ تن ماهی در مزارع پرورش ماهی بازفت

حسن منصوری_ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهرنگ با اشاره به بارش شدید باران در این شهرستان، اظهار کرد: ۱۸۰ هزار قطعه ماهی آماده عرضه به بازار در پی وقوع سیل در بازفت تلف شد. 

وی بیان کرد: این میزان تلفات ماهی معادل ۲۵۰ تن و ارزش ریالی آن‌ها ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است. 

منصوری خاطرنشان کرد: ۶ مزرعه پرورش ماهی در بخش بازفت (نازی و چم سور) به‌علت سیل و بارندگی اخیر دچار خسارت شدند و در این مزارع ۲۰ نفر به‌صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

از افزایش خسارات سیل در چهارمحال و بختیاری تا تشدید سرعت امدادرسانی به سیل‌زدگان

۷ مرادماه- ساعت ۱۹:۳۰

کمک‌رسانی گروه‌های جهادی به مردم سیل‌زده در روستای بارده

سرهنگ هوشنگ فولادی هفتم مردادماه طی کمک‌رسانی گروه‌های جهادی به مردم سیل‌زده در روستای بارده در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: درحال حاضر ۳۰ گروه جهادی خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده در شهرستان بن و روستای بارده را انجام می‌دهند همچنین ۲۰ گروه جهادی دیگر نیز مقرر است به این گروه‌ها ملحق شوند که به این صورت کار خدمات‌رسانی تسریع شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری افزود: البته نیازمندی‌ها به تجهیزات، امکانات مهندسی و... همچنان باقی است که امیدواریم با کمک دولت‌مردان و تامین این نیازها خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده بهبود یابد.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی پیشکسوتان، دامپزشکی، پزشکی، روحانیون و گروه‌های آفرودی از صبح امروز درحال فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده در روستای بارده هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha