• شنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401050805886
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک مسئول اعلام کرد

تصویب کاهش متراژ واحدهای نهضت ملی مسکن در قزوین

تصویب کاهش متراژ واحدهای نهضت ملی مسکن در قزوین

ایسنا/قزوین معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: در ستاد شورای مسکن استان مصوب شد برای این که آورده مردم پاسخگوی احداث واحدهای مسکن باشد مقدار متراژ در پروژه‌های جدید متناسب با آورده متقاضیان کاهش پیدا کند.

مجید فرجی‌پور در حاشیه شورای مسکن که صبح امروز شنبه هشتم مرداد ۱۴۰۱ در استانداری قزوین برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه شورای مسکن امروز مقرر شد در نهضت ملی مسکن از طرح‌های کوچک‌تر استفاده کنیم تا میزان آورده متقاضیان متناسب با طرح‌ها کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: در خصوص متراژ سعی کردیم طرح ملی نهضت مسکن فراتر از طرح مسکن مهر باشد و مشکلاتی که در طرح‌های مسکن مهر وجود داشت مرتفع شود؛ در طرح مسکن مهر مشکل تراکم بالا را داشتیم که در طرح نهضت ملی مسکن سعی کردیم واحدهای مسکونی با تراکم پایین باشد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین خاطرنشان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن واحدهای مسکونی به‌صورت ۲ خواب خواهند بود، همچنین سعی کردیم ویژگی‌های خاص نظیر تامین پارکینگ‌ و آسانسور در تمامی واحدهای مسکونی مدنظر قرار گیرد که با توجه به ضوابط ابلاغ شده اعمال خواهد شد.

وی بیان کرد: در ستاد شورای مسکن استان مصوب شد برای اینکه آورده مردم پاسخگوی احداث واحدهای مسکن باشد مقدار متراژ در پروژه‌های جدید متناسب با آورده متقاضیان کاهش پیدا کند، برای همین سعی خواهیم‌ کرد تا میزان ۷۰ تا ۸۰ متر خالص مسکونی در این طرح در نظر گرفته شود.

فرجی‌پور اشاره کرد: با توجه به ابلاغ قانون حمایت از خانواده، سامانه طرح نهضت ملی مسکن برای ثبت‌نام متقاضیانی که این شرایط را داشته باشند مهیاست و خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر که فرزند آن‌ها بعد از ۲۳ آبان ۱۴۰۰ متولد شده باشند می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند و در قسمت نوع سرپرست حتما فرزند سوم و بیشتر را انتخاب کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه هنوز آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از خانواده ابلاغ نشده است، راه و شهرسازی نسبت به ساماندهی این افراد اقدام کرده است و متقاضیان واجد شرایط برای تشکیل پرونده می‌توانند به نظام مهندسی مراجعه کنند. 

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین اظهار کرد: با توجه قانون حمایت از خانواده در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر یک قطعه زمین ۲۰۰ متری با قیمت تمام شده به صورت اقساطی در اختیار منقاضیان قرار خواهد گرفت؛ در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر نیز زمین ۲۰۰ متری یا یک واحد مسکونی در اختیار واجدین شرایط قرار می‌گیرد، لازم‌ به ذکر است که بگوییم در هر ۲ صورت این امکان با قیمت تمام شده و با شرایط اقساطی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha