• سه‌شنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۷:۲۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401051108291
  • خبرنگار : 50123

/جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوری نخبگان ایران/

فرماندار لردگان: جهاد دانشگاهی به مقوله اصلاح نژاد دام ورود کند

فرماندار لردگان: جهاد دانشگاهی به مقوله اصلاح نژاد دام ورود کند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری فرماندار لردگان گفت: باتوجه به اینکه شهرستان لردگان در حوزه دامپروری و کشاورزی فعال است، یکی از ماموریت‌های جهاد دانشگاهی می‌تواند اصلاح نژاد و تغییر در ژنتیک گیاهان و دام باشد.

رضا بابامیری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه شعار جهاد دانشگاهی توانمندسازی و اشتغال آفرینی است، اظهار کرد: باتوجه به اینکه شهرستان لردگان در استان رتبه اول بیکاری را داراست، این نهاد می‌تواند به روند کاهش بیکاری در این شهرستان کمک کند.

فرماندار لردگان با بیان اینکه یکی از وظایف جهاد دانشگاهی برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و کاربردی کوتاه‌مدت است، افزود: باتوجه به اینکه شهرستان لردگان در حوزه دامپروری و کشاورزی فعال است، یکی از ماموریت‌های جهاد دانشگاهی می‌تواند اصلاح نژاد و تغییر در ژنتیک گیاهان و دام باشد، اگر این نهاد بتواند نژادهای مربوط به دام سبک و سنگین در این شهرستان را اصلاح کند موجب ایجاد ارزش افزوده برای آن‌ها و شهرستان خواهد شد.

بابامیری گفت: این شهرستان در بحث کشاورزی، بیش‌ترین اراضی دیم را داشته که این نوع کشت دارای راندمان پایین است، بنابراین اگر بتوان این امر را اصلاح کرد و نژاد مربوط به کشت غلات در شهرستان با برگزاری دوره‌های آموزشی برای کشاورزان اصلاح شود، قطعا به تولید و رفع مشکلات بیکاری کمک بزرگی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد انقلابی، لازم است دوره‌های آموزشی را برگزار کند که تخصصی‌تر و کاربردی‌تر باشد، یعنی قابلیت‌ها، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستان شناسایی، نواقص و مشکلات احصا و براساس آن‌ها دوره‌های آموزشی برگزار شود، بنابراین اگر ظرفیت‌ها سنجیده نشود در هیچ زمینه‌ای موفق نخواهیم بود.

فرماندار لردگان گفت: باید تمرکز جهاددانشگاهی بر ژنتیک و اصلاح نژاد دام باشد، مثلا باید مکانی برای اصلاح ژنتیک دام یا کشت گیاهان دارویی وجود داشته باشد تا به صورت عملی به افراد آموزش و آموزش‌ها از این طریق مثمرثمر واقع شود.

وی با اشاره به اینکه مردم این شهرستان به صورت تخصصی توانمند نیستند، تصریح کرد: افراد باید برای دوره‌های آموزشی مبالغی را پرداخت کنند که ممکن است در توان آن‌ها نباشد، توقع ما این است که دوره‌ها برای مردم این شهرستان از تخفیف ویژه برخوردار باشند تا موجب تشویق و توانمندی آن‌ها برای شرکت در دوره‌ها باشد.

بابامیری خاطرنشان کرد: دوره‌ها باید متناسب با نیاز و قابلیت‌های شهرستان باشد،تا بتواند در اشتغال آفرینی موثر واقع شود، البته دوره‌هایی همچون نسخه‌نویسی یا تزریقات که جهاددانشگاهی برگزار می‌کند خوب است اما پایدار نیست، قطعا اشتغال پایدار در شهرستان لردگان باتوجه به قابلیت‌های موجود و با برگزاری دوره‌های مربوط به اصلاح ژنتیک دام محقق خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha