• جمعه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401051410944
  • خبرنگار : 50237

امام جمعه همدان:

سکوت در برابر فساد به توسعه آن کمک می‌کند

سکوت در برابر فساد به توسعه آن کمک می‌کند

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه سکوت مردم و کسانی که می توانند در مقابل فساد بایستند به توسعه فساد در جامعه کمک می‌کند، گفت: مردم انتظار دارند ستاد امر به معروف به تنهایی تمام فسادها را حل کند که این کار شدنی نیست و نیاز به توجه و حضور آنان دارد.

به گزارش ایسنا،حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی ظهر جمعه ۱۴ مرداد در خطبه‌های سیاسی_عبادی نماز جمعه همدان در جمع نمازگزاران ضمن دعوت به تقوای الهی با بیان اینکه اگر امام حسین (ع) با یزید بیعت می کرد ظلم در تاریخ به رسمیت شناخته می شد، اظهار کرد: اباعبدالله بیعت نکرد تا تمام کسانی که حسینی فکر می‌کنند، بدانند حق به رسمیت شناختن ظلم را ندارند و نباید در برابر ظلم کوتاه بیایند و بنای حسین بن علی مانند انبیا مبارزه با ظلم و فساد در جامعه بوده است.

وی با بیان اینکه حرکت حسین بن علی یک حرکت اصلاح گرایانه بوده و در صدد تقابل با ظلم و منکر و ترویج معروف است و اگر در جامعه با فساد مبارزه نشود جامعه بستر رشد مجرم ها خواهد شد افزود: چه زمانی مفسد اقتصادی می تواند در جامعه رشد کرده و مجرم اجتماعی توسعه پیدا کند ،وقتی که مردم ساکت و بی توجه هستند و سکوت مردم و کسانی که می توانند در مقابل فساد بایستند به توسعه فساد در جامعه کمک می کند.

امام جمعه همدان بیان کرد: اساس کار و حرف اباعبدالله این است که جامعه در مقابل هر نوع فسادی مانند اقتصادی، فرهنگی، آسیب های اجتماعی،کم کاری و تنبلی نباید سکوت کرده و حساسیت خود را از دست دهد و طبق روایات عدالت یکی از برکات الهی است و زمانی اتفاق می افتد که در جامعه امر به معروف وجود داشته باشد و این وعده پیامبر است که اگر جامعه به امر به معروف بی توجه باشد از برکات الهی محروم می‌شود.

شعبانی موثقی با بیان اینکه وجود آسیب های اجتماعی مانند طلاق،اعتیاد و فساد در جامعه نشان دهنده این است که برکت الهی در جامعه نیست و حتی گرانی ها نیز به منزله نبود برکت است، گفت: برای اینکه جامعه از برکات الهی بهره مند شود امر به معروف کنید و اگر امر به معروف نشد بصیرت و درک حقایق از بین می رود و برای رفع فساد همه مردم باید پای کار بوده و همراهی کنند.

 وی بیان کرد: اگر دیدید در جامعه انسان های ظالم، اشراف زده و مفسد اقتصادی قوی شدند بدانید که با قرآن و عترت انصاف را رعایت نکرده، دین خدا را یاری نکردیم و در مقابل فساد حساسیت نشان ندادیم که رفع این موضوع نیازمند حضور مردم است.

شعبانی تاکید کرد:مردم انتظار دارند ستاد امر به معروف به تنهایی تمام فساد ها را حل کند که این کار شدنی نیست و فساد زمین محصول بی توجهی مردم بوده  و اگر فساد اقتصادی در جامعه ایجاد شد، تحریفات سوء دشمن در جامعه اثر کرد و ساختارهای غلط اقتصادی اتفاق افتاد باید بدانید که ناشی از سکوت و انجام ندادن امر به معروف در جامعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha