• سه‌شنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401051813000
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

تکمیل سیستم فاضلاب تا پایان سال آینده در تربت حیدریه

تکمیل سیستم فاضلاب تا پایان سال آینده در تربت حیدریه
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌ حیدریه از تکمیل سیستم فاضلاب این شهرستان تا پایان سال آینده خبر داد و گفت: بر اساس آنچه اعلام شده، آب مورد نیاز صنایع باید از پساب فاضلاب تامین شود.

علیرضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: تربت‌ حیدریه از معدود شهرستان‌های خراسان رضوی است که از چندین سال قبل سیستم فاضلاب آن اجرایی و آغاز شده است.

وی عنوان کرد: از ۳۵۰ کیلومتر طول شبکه فاضلاب شهر تربت‌ حیدریه تاکنون ۲۳۰ کیلومتر آن توسط شرکت آب و فاضلاب اجرایی شده و بخشی از عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۸ نیز به شرکت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی واگذار شده است.

عباسی تصریح کرد: بر همین اساس شرکت سرمایه‌گذار تعهداتی داشته است، به طوری که باید ۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب را اجرایی و ۲۰ هزار اشتراک نصب و تصفیه‌خانه فاضلاب را تکمیل می‌کرده است؛ از سویی طبق قرارداد سرمایه‌گذاری، نگهداری و بهره‌برداری از شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب به مدت ۲۵ سال به صورت بیع متقابل به سرمایه‌گذار واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه اولویت فروش پساب تصفیه‌خانه فاضلاب با صنایع شهرستان است، خاطرنشان کرد: بر اساس این قرارداد سالانه ۳.۶ میلیون متر مکعب پساب مورد نیاز از طریق یک خط به طول ۴۰ کیلومتر در اختیار کارخانه فولاد رخ تربت‌حیدریه قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه یادآور شد: این قرارداد میان شرکت سرمایه‌گذار فاضلاب شهر تربت‌حیدریه و فولاد رخ به مبلغ ۱۴۰ هزار میلیارد ریال منعقد شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه شرکت‌های دیگری هم در شهرستان هستند که درخواست خرید پساب را داده‌اند به شرکت سرمایه‌گذار معرفی شده‌اند.

عباسی در ادامه با بیان اینکه هنوز ۷۰ کیلومتر از سیستم فاضلاب شهرستان تربت‌ حیدریه باقی مانده، افزود: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آینده سیستم فاضلاب شهرستان تربت‌ حیدریه تکمیل شود.

وی از پیشرفت ۴۰ درصدی سازه‌ای تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲(شهرک ولیعصر) این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: به شرکت‌هایی که می‌خواهند از پساب فاضلاب این شهرستان استفاده کنند، فراخوان داده‌ایم تا در صورت تمایل اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌ حیدریه بیان کرد: در حال حاضر ۲ شرکت فولادی دیگر، نیروگاه راشد و شهرک صنعتی صنایع غیرکانی برای سرمایه‌گذاری در این خصوص اعلام آمادگی و درخواست‌های خود را ارائه کرده‌اند.

وی گفت: برای تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ این شهرستان به بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که برای امسال هفت میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و در هفته گذشته شرکت‌های پیمانکاری شرکت کننده در فرآیند قرارداد، از تصفیه‌خانه بازدید کردند.

عباسی ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شماره یک را ۳۰۰ لیتر بر ثانیه و شماره ۲ را ۶۶ لیتر بر ثانیه اعلام نمود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha