• شنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۷:۰۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401052215302
  • خبرنگار : 50177

سرپرست پارک علم و فناوری استان خبر داد:

اختصاص ۷۴۸ میلیارد برای جهش تولید دانش‌بنیان در لرستان

اختصاص ۷۴۸ میلیارد برای جهش تولید دانش‌بنیان در لرستان

ایسنا/لرستان سرپرست پارک علم و فناوری لرستان از اختصاص ۷۴۸ میلیارد ریال اعتبار برای جهش تولید دانش‌بنیان در استان خبر داد.

فرهاد نامداری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان با موضوع توزیع اعتبارات استان در سال ۱۴۰۱، ۷۴۸ میلیارد ریال برای طرح (پروژه) های دانش‌بنیان مولد و منجر به رشد اقتصادی در سطح استان و شهرستان‌ها اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای بند ۲ ماده ۳۴ ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور (موضوع مصوبه شماره ۲۱۵۰۲/ت۵۹۷۴۰ ه مورخ ۱۵/۰۲/۱۴۰۱ هیئت وزیران)، میزان ده درصد (۱۰%) از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی برای پروژه‌های دانش‌بنیان اختصاص یابد.

سرپرست پارک علم و فناوری لرستان تصریح کرد: براین اساس از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی  ۷۴۸ میلیارد ریال برای طرح (پروژه‌های) دانش‌بنیان مولد و منجر به رشد اقتصادی در سطح استان و شهرستان‌ها به پارک علم و فناوری به عنوان متولی موضوع اختصاص یافت.

نامداری عنوان کرد: این اعتبارات در راستای تحقق شعار «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین»، برای حمایت از ایجاد و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور بوده است.

وی گفت: همچنین اختصاص این اعتبار برای تسهیل روند تجاری‌سازی و نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان در ارتقای سطح فناوری استان بکار گرفته خواهد شد.

سرپرست پارک علم و فناوری لرستان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۱ شرکت دانش‌بنیان در لرستان فعالیت دارند، بیان کرد: از مجموع ۳۱ شرکت، ۱۹ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری لرستان مستقر هستند.

نامداری با بیان اینکه همچنین ۱۵۴ واحد فناور در پارک علم و فناوری و مراکز رشد وابسته در استان مستقر هستند، خاطرنشان کرد: عمده فعالیت این واحدها گیاهان دارویی، برق و الکترونیک، تجهیزات پزشکی، دارو و فراورده‌های حوزه تشخیص و درمان، کشاورزی و صنایع غذایی، فناوری‌های شیمیایی، ماشین‌آلات پیشرفته و فناوری اطلاعات و ارتباطات(IT) HSJ.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha