• چهارشنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۹:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401052619472
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور خبر داد:

تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل برای همه استان‌های کشور

تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل برای همه استان‌های کشور

ایسنا/خراسان جنوبی معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل به عنوان نقشه راه، برای تمامی استان‌های کشور تهیه و تدوین شده است.

سردار رسول رحیمی، عصر امروز چهارشنبه ۲۶ مرداد در نشست شورای پدافند غیر عامل استان اظهار کرد: در این طرح راهبردها و سیاست‌های کلی در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار می گیرد تا براساس آن فعالیت داشته باشند.

به گزارش ایسنا، وی خواستار توجه دستگاه‌های مختلف به این طرح و برنامه‌ ریزی براساس آن در سال‌های آینده شد و افزود: این طرح می‌تواند کمک بسیار خوبی در بحث پیشگیری، پیش‌بینی و کاهش آسیب پذیری و مصون سازی سرمایه‌های مهم در استان‌ها باشد که خراسان جنوبی در این حوزه پیشتاز است.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی ) ، پدافند غیرعامل یک مسئله همیشگی و مستمر است، اظهار کرد: بازدارندگی دفاعی، تسهیل مدیریت بحران و استمرار خدمات ضروری، کاهش آسیب پذیری، مقابله با حملات سایبری و حفظ سرمایه‌ها، از جمله اهداف اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل است.

رحیمی، رسالت اصلی پدافند غیرعامل را حفظ سرمایه انسانی، جان انسان ها و کاهش تلفات دانست و ادامه داد: در حال حاضر درگیر جنگ زیستی هستیم و انتظار داریم کرونا و واکسیناسیون جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: درمان بیماری هزینه‌بر است رسانه‌ها و مدیران همچنان باید در حوزه اطلاع‌رسانی درباره شیوع کرونا اهتمام ویژه داشته باشند.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به بند "ح" تبصره ۱۹ ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: بر این اساس هر دستگاه اجرایی موظف است یک درصد منابع خود را در حوزه پدافند غیرعامل هزینه کند.

رحیمی به سفر دو روزه خود به خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: در این سفر نظارت و بازرسی از وضعیت مدیریت کرونا را داشتیم که در بخش درمان همه مشغول هستند و توصیه می‌کنیم بهداشت، پیش‌بینی و پیشگیری در استان بیشتر فرهنگ‌سازی شود.

وی گفت: در سفر سال گذشته از برخی زیرساخت‌های استان بازدید و طرح جامع پدافند غیرعامل خراسان جنوبی نیز رونمایی شد که امروز کارگروه‌های یازده‌گانه به ارائه گزارش پرداختند.

رحیمی با اشاره به بازدید از سطح شهر بیرجند و برخی مجموعه‌ها مانند بیمارستان‎ها و تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند ادامه داد: بیمارستان‌های بیرجند دارای تجهیزات و امکانات به‌روز و جدید است و نظافت و تمیزی مجموعه‌ها نشان دهنده فرهنگ غنی مردم در این استان است.

وی با بیان اینکه شاهد رونق و پویایی پروژه‌های زیستی پدافند غیرعامل در استان هستیم، گفت: بیرجند می‌تواند به عنوان پایلوت در بسیاری بخش‌ها معرفی شود.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل از مجموعه استان و دستگاه‌های اجرایی خواست که موضوعات ابلاغی در حوزه پدافند غیرعامل را با جدیت دنبال کنند.

رحیمی از رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی به دلیل توجه ویژه به موضوعات پدافندی تجلیل و قدردانی کرد.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین از برخی مراکز حساس و قابل حفاظت دانشگاه در امر بستری، نمونه گیری و واکسیناسیون کرونا در استان بازدید کرد.

سردار رحیمی در جریان سفر به استان، ضمن دیدار با سرپرست دانشگاه، به ترتیب از بخش بستری بیماران کرونایی، اورژانس و سایر بخش های مرکز آموزشی درمانی ولیعصر(عج) و نیر مرکز نمونه گیری و واکسیناسیون کرونا در مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی نجفی گل بازدید کرد.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور از اقدامات دانشگاه در امر مدیریت و کنترل کرونا، زحمات خادمین و مدافعین سلامت و همچنین مسئولین و کادر درمان بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند در ایام شیوع کرونا قدردانی کرد و یادآور شد: انتظار می‌رود مردم همچنان با رعایت دستور العمل های بهداشتی، از کادر بهداشت و درمان حمایت کنند.

سردار رحیمی با دعوت از مردم برای تزریق نوبت سوم و چهارم واکسن کرونا تصریح کرد: اجرای برنامه های مرتبط با پیشگیری از کرونا در قالب طرح سردار شهید سلیمانی ادامه یابد.

بازدید از تصفیه خانه آب شرب بیرجند

معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور از تصفیه خانه آب شرب بیرجند بازدید کرد. سردار رحیمی معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور به همراه نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تصفیه خانه آب شرب بیرجند بازدید کرد. 

در این برنامه، مسائل زیست محیطی و پدافندی تصفیه خانه آب شرب بیرجند مورد بازدید قرار گرفت و توصیه هایی در راستای ارتقاء مسائل فوق ارائه شد.

سردار رحیمی در این بازدید بر استفاده از توان شرکت های دانش بنیان و نیز بهره گیری از تجارب سایر استان ها تأکید کرد. 

وی از اقدامات صورت گرفته در حوزه پدافند غیرعامل در تأسیسات آب و فاضلاب استان تقدیر کرد و یادآور شد: جای تقدیر دارد که با وجود کمبود آب در استان، هیچ تنش آبی در شهرها وجود ندارد و این نشان از تدابیر مدیریتی است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha