• یکشنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۸:۵۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401053022097
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون آموزش و پرورش اردبیل:

جلوی افت تحصیلی دانش‌آموزان را در پایه دوازدهم می‌گیریم

جلوی افت تحصیلی دانش‌آموزان را در پایه دوازدهم می‌گیریم

ایسنا/اردبیل معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تلاش ما بر این است تا جلوی افت محسوس نمرات دانش‌آموزان را در پایه دوازدهم گرفته و به تقویت این پایه کمک کنیم.

محمود مشکی ۳۰ مرداد در جلسه بررسی ارتقای کیفی تحصیل دانش‌آموزان در پایه نهایی اظهار کرد: دروس نهایی به عنوان شاخص مهم و پشتوانه اصلی آزمون سراسری محسوب می‌شود که کسب نمرات خوب در این پایه می‌تواند دانش‌آموزان ما را در موفقیت بیشتر و راهیابی به دانشگاه‌های تراز اول کشور کمک کنند.

وی تصریح کرد: در یک فرآیند تدریجی ما افت نمرات کتبی دانش‌آموزان را در سه سال اخیر شاهد هستیم، به طوری که در سال گذشته میانگین نمرات دانش‌آموزان به ۱۱.۷۶ درصد و در خرداد امسال به کمتر از ۱۰.۶۱ دهم رسید که نشان از افت نمرات دانش‌آموزان در پایه دوازدهم است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل ضرورت ارتقای کیفی آموزش دانش‌آموزان را با همکاری ذینفعان و خانواده‌ها یادآور شد و گفت: تصمیم ما بر این است تا از ابتدای سال تحصیلی آینده شرایط تحصیلی کیفی دانش‌آموزان را مورد رصد و پایش قرار دهیم تا با رعایت عدالت آموزشی همه دانش‌آموزان شاغل در مدارس بتوانند از بهترین و مطلوب‌ترین شرایط تحصیلی بهره‌مند شوند.

مشکی افزود: بیش از سه‌ هزار و ۶۳۶ نفر از دانش‌آموزان ما در مدارس برخوردار و پنج هزار و ۹۹۱ از دانش‌آموزان استان در مدارس کم‌ برخوردار و متوسط تحصیل می‌کنند که ضروری است تقویت تحصیلی دانش‌آموزان را در مناطق محروم شاهد باشیم.

وی از تدارک بسته‌های محتوایی برای دروس نهایی دوره دوازدهم تا آغاز سال تحصیلی خبر داد و خاطرنشان کرد: با جمع‌بندی سؤال پنج سال اخیر در امتحانات نهایی به ویژه خرداد، سعی می‌کنیم بسته محتوایی مناسبی را برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم مهیا کنیم که در این زمینه نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تهیه این بسته آموزشی هستیم.

مشکی از بنیاد احسان در کمک به تهیه این مجلد به ارزش ۶۰ میلیون تومان قدردانی کرد و ادامه داد: امیدواریم سایر نهادها نیز در این زمینه پیشقدم شده و بتوانیم بخشی از آمادگی دانش‌آموزان پایه دوازدهم را برای امتحانات نهایی مهیا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: استان اردبیل با داشتن ۲۶۰ هزار دانش‌آموز و ۱۹ هزار معلم در قالب ۱۹ ناحیه و منطقه آموزشی سعی دارد گروه‌های مختلف دانش‌آموزی را مورد توجه جدی قرار دهد.

مشکلی بیان کرد: ۱۰۴ هزار دانش‌آموز در دوره دوم متوسطه در استان تحصیل می‌کنند که در سال تحصیلی جدید تلاش می‌کنیم بعد از ۲.۵ سال شرایط کرونایی با مهر، مهربانی و نشاط سال تحصیلی و زنگ شروع مدارس را به صدا درآوریم.

وی آموزش از راه دور را دارای ویژگی انعطاف‌پذیری، فرآیند یادگیری و یاددهی کیفی و مناسب عنوان کرد و گفت: در کشور ما بیش از ۵۰ سال است که آموزش از راه دور آغاز شده و در حال حاضر نیز برای گروه‌های سنی بزرگسال و دانش‌آموزان جا مانده از تحصیل در مناطق مختلف آموزش از راه دور را انجام می‌دهیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل به تجربه موفق آموزش و پرورش در شرایط کرونایی با هدف توسعه آموزش از راه دور و فراگیر اشاره کرد و افزود: محور اصلی آموزش ما حضوری و چهره به چهره است ولی در برنامه‌های آموزش از راه دور نیز قطعا با بسته‌های پیش‌بینی شده به کمیت و کیفیت تحصیل توجه داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha