• سه‌شنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401060100197
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون شرکت آب منطقه‌ای استان:

نصف حجم سدها در استان اردبیل خالی است

نصف حجم سدها در استان اردبیل خالی است

ایسنا/اردبیل معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: نصف حجم ذخیره آب در سدهای استان اردبیل خالی است.

خیاط رستمی صبح سه شنبه یک شهریورماه در جلسه بررسی آخرین وضعیت منابع آب در اردبیل اظهار کرد: ذخیره پشت سدهای استان شامل سدهای محدوده استان در حال حاضر ۲۰۰ میلیون متر مکعب است، در حالی که حجم واقعی این سدها ۴۰۰ متر مکعب بوده و نیمی از ذخیره آب این سدها خالی به نظر می‌رسد.
وی تصریح کرد: ۲ سد خارج از محدوده استان ارس و خداآفرین تأمین‌کننده آب شمال استان هستند که میزان ذخیره آب آنها نیز ۱۰ درصد کاهش یافته است.
معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تأمین آب شرب برای شهروندان را از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای اعلام کرد و گفت: با اولویت تأمین آب شرب مردم را هدف‌گذاری کرده‌ایم و در کنار آن آب بخش صنعت و کشاورزی را نیز تا حد امکان تأمین می‌کنیم.
خیاط رستمی افزود: کشت بهاره در دشت اردبیل ممنوع کردیم و از طریق سد یامچی تنها تأمین آب ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر اردبیل را به عنوان اولویت اصلی مد نظر قرار دادیم تا جلوی بحران‌های احتمالی گرفته شود.
وی به ارتفاع پایین آب در سد یامچی اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس گزارش‌های موثق و لایه‌بندی حرارتی که ارتفاع سد را به پایین‌ترین حد رسانده ما با برخی مشکلات کیفی در تحویل آب روبه‌رو هستیم، ولی همشهریان مطمئن باشند که آب استاندارد و قابل شرب برای آنها تأمین می‌شود و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.
خیاط رستمی کم بارشی را در زمستان سال گذشته و بهار امسال یادآور شد و خاطرنشان کرد: ذخیره آب در سایه بارش‌های برف اتفاق می‌افتد و ما با گذر از زمستان و بهار کم بارش، تابستان گرمی را سپری می‌کنیم که این خود بر دامنه مشکلات افزوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ۱۱ طرح عمرانی شامل آبرسانی و تکمیل شبکه‌های آبیاری سدها در حال اجراست که تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.
خیاط رستمی بیان کرد: همزمان با گرامیداشت هفته دولت آبرسانی به شهر خلخال، زون یک اردبیل و آبیاری پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از شبکه خداآفرین و ۲۰۵ هکتار شبکه سبلان به همراه کانال آبیاری گیلارلو افتتاح شده و شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها خواهیم بود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha