• پنجشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۷:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401060301944
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

فرماندار کاشمر تاکید کرد

ضرورت راه‌اندازی ایرتاکسی برای صادرات محصولات کشاورزی کاشمر

ضرورت راه‌اندازی ایرتاکسی برای صادرات محصولات کشاورزی کاشمر

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار کاشمر گفت: با توجه به وضعیت فرودگاه کاشمر، راه‌اندازی ایرتاکسی برای صادرات محصولات کشاورزی این شهرستان ضروری است.

امیر دایی صراف روز گذشته، ۲ شهریور ماه، در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، تلاش برای ایجاد زیرساخت حمل و نقل هوایی و ریلی را از مهم‌ترین اولویت‌های کاری خود در شهرستان عنوان کرد و افزود: در راستای پیاده‌سازی طرح ایرتاکسی باید با توسعه فرودگاهی که توسط بخش خصوصی در کاشمر ایجاد شده، فضایی فراهم شود که هفته‌ای چند پرواز به صورت ایرتاکسی در شهرستان انجام شود.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه از توسعه راه‌آهن نیز نباید غافل شد، گفت: با توجه به اینکه کاشمر حدود ۷۰ کیلومتر با نزدیکترین خط ریلی فاصله دارد، اگر فاصله صفر شود، این موضوع نقطه عطفی در تاریخ اقتصادی شهر کاشمر به شمار خواهد آمد و هدف ایجاد یک منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان زودتر اتفاق می‌افتد.

٧٩ پروژه با اعتباری بالغ بر ٧۵ میلیارد و ‌‏۴۶٧ میلیون تومان در کاشمر به‌ بهره‌برداری می‌رسد 

وی خاطرنشان کرد: همزمان با هفته دولت ٧٩ پروژه با اعتباری بالغ بر ٧۵ میلیارد و ‌‏۴۶٧ میلیون تومان در کاشمر افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

دایی صراف بیان کرد: در راستای خدمات‌رسانی به مردم در این هفته ۴١ پروژه با اعتبار ۴۵ میلیارد و ۵٢٩ میلیون تومان در نقاط روستایی و ٣٨ پروژه با ٢٩ میلیارد و ٩٣٧ میلیون تومان در مناطق شهری کاشمر افتتاح و بهره‌برداری خواهد ‌شد.

وی تصریح کرد: با همکاری بخشداری شهرستان و بنیاد مسکن استان از محل قیر یارانه‌ای و تهاتری معابر اصلی روستای گندم‌بر ‏به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ١٩ میلیارد ریال ‏هزینه شده است. همچنین افتتاح دبستان یک کلاسه روستای گندم‌بر با چهار میلیارد ریال اعتبارات ملی و پروژه مقاوم‌سازی ١۵٩ واحد مسکونی با اعتبار ١۵ میلیارد و ٩٠٠ میلیون تومان از پروژه‌های آماده افتتاح در این هفته خواهد بود.

نماینده عالی دولت در کاشمر با بیان اینکه بیش از ١۵٠ هزار نفر از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند، گفت: پروژه آسفالت ‏مشارکتی برای ١٣ روستای شهرستان با هفت میلیارد و ٧١۵ میلیون تومان، راه‌اندازی سالن ورزشی امام موسی صدر با سه میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومان اعتبار، ساختمان کمپ با سه میلیارد تومان، آسفالت ‏معابر شهری با ٢ میلیارد و ۶٠٠ میلیون تومان و راه‌اندازی دستگاه دیزل‌ژنراتور ‏بیمارستان شهید مدرس با ٢ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان از مهم‌ترین پروژه‌هایی ‏است که با حضور مسئولان استانی و شهرستان در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی حمایت از تولید و اشتغال را یکی از اولویت‌های مهم شهرستان دانست و افزود: در راستای ‏حمایت از صنایع‌ دستی و گردشگری به عنوان یک ظرفیت در شهرستان، سال گذشته ٢١ فقره تسهیلات در ‏قالب طرح صنایع‌ دستی و حمایتی از مشاغل از محل تبصره ١٨ قانون بودجه امسال به مبلغ ٢٨ میلیارد ریال و ٢۴ فقره تسهیلات مشاغل ‏خانگی به مبلغ هفت میلیارد و ۶٠٠ میلیون ریال پرداخت شده است.‏

دایی صراف یادآور شد: با هدف ارتقاء سطح ارائه خدمات بهداشتی و سلامت به مردم امسال مرکز جامع ‏سلامت ابوذر و مرکز جامع سلامت ولی عصر(عج) با اعتباری بالغ بر ٣۴ میلیارد ریال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

افزایش اقامت زائران با راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی

وی در ادامه با بیان اینکه برای راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی مانعی در شهرستان وجود ندارد، گفت: در سفر معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور به منطقه قول ۲۵ وام بوم گردی ۴۰۰ میلیون تومانی گرفته شد و مقرر گردید از محل تبصره ۱۸ تأمین شود.

فرماندار کاشمر همچنین عنوان کرد: توسط یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه طرح تجاری با محوریت حوزه بوم گردی در دست تهیه است و بر اساس آن در روستاهایی که مزیت‌های لازم را داشته باشند این اقامتگاه‌ها راه‌اندازی خواهند شد.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود ابتدای فصل تابستان سال آینده تعداد قابل توجهی اقامتگاه بوم گردی در شهرستان راه‌اندازی شود و با این اقدام مدت اقامت زائران و مسافران نیز افزایش یابد.

دایی صراف در خصوص وضعیت هتل هم تصریح کرد: مذاکراتی در خصوص ساخت هتل انجام شده است، البته فردی پیشنهادهایی در این خصوص داشت که بیشتر به فکر رفع معارض و مشکل زمین خودش بود نه اینکه هتلی بخواهد احداث کند، اما اگر در این حوزه سرمایه‌گذار واقعی باشد فرش قرمز پهن می‌کنیم.

کاشمر به دلیل مسائل سیاسی کمی عقب‌تر مانده است

وی از کاشمر به عنوان یک شهر مهم و استراتژیک در خراسان رضوی نام برد و گفت: اگر اجازه بدهند کاشمر یکی از پشتیبانی کنندگان اقتصاد خراسان رضوی خواهد بود.

فرماندار کاشمر اظهار کرد: کاشمر نه تنها مزیت‌های نسبی بسیار زیادی دارد بلکه در حوزه صنایع دستی و هنر به روز و برجسته بوده و دارای مجموعه‌های هدف گردشگری است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه کاشمر به دلیل مسائل سیاسی همیشه کمی عقب‌تر مانده در صورتی که اگر همدلی، همفکری و همراهی مردم و مسئولان باشد این منطقه یکی از شهرهای برجسته خراسان بزرگ خواهد بود.

دایی صراف افزود: علیرغم اینکه کل اعتبار شهرستان در سال ۱۴۰۱ کمتر از ۵۰ میلیارد تومان بوده اما ۳۵۰ میلیارد تومان فقط در حوزه جاده، ۵۳ میلیارد تومان در حوزه پست فوق توزیع برق و اعتبارات دیگری جذب نموده‌ایم.

دانشگاه‌ها در حوزه اقتصادی ورود خوبی نداشته‌اند

وی در ادامه با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف و فراهم کردن زیرساخت‌ها نیازمند همراهی رسانه‌ها هستیم، عنوان کرد: متأسفانه دانشگاه‌ها در حوزه اقتصادی ورود خوبی نداشته‌اند، می‌طلبد دانشگاه‌ها مزیت‌های نسبی این شهر را شناسایی نموده و تحقیقات لازم را انجام دهند تا بر اساس آنها بتوان تصمیمات بهتری اتخاذ کرد.

فرماندار کاشمر تصریح کرد: باید به جای پرداختن به حواشی در صدد رفع مشکلات بود، چشم انداز اقتصادی و اطلس توانمندی‌های شهر کاشمر دو موضوع بسیار مهمی هستند که باید تهیه و برای آنها به دنبال تأمین منابع مالی بود.

وی اظهار کرد: در حوزه اجرای طرح‌های آبخیزداری کاشمر جزء شهرهای برتر خراسان رضوی است، از ابتدای امسال اعتبارات خوبی در این حوزه جذب شده و در تلاش برای اجرایی شدن پروژه‌ها هستیم.

دایی صراف در پاسخ به این سؤال که چرا برخی مواقع مسئولان کشوری به این شهر می‌آیند و قول‌هایی برای تخصیص مبالغی می‌دهند اما عملی نمی‌شود، گفت: گاهی مواقع مسئولان بالادست پول را تخصیص می‌دهند اما کارشناسان پائین دستی اذیت می‌کنند و اعلام می‌کنند اعتبار نیست و دلشان نمی‌آید اعتبار را تخصیص دهند.

وی با بیان اینکه هرچند نباید از اهمیت فاضلاب و پساب غفلت نمود اما هم‌زمان برای رفع مشکل آب مورد نیاز صنایع پیگیر انتقال آب دریا به این شهرستان هم هستیم، افزود: با توجه به اینکه تولید یک تن فولاد نیازمند یک متر آب است می‌شود با آب فاضلاب صنعت فولاد کاشمر را راه‌اندازی نمود.

فرماندار کاشمر تصریح کرد: بدون شک پساب کاشمر از سود دهی بالای برخوردار است، حدود ۱۵۰ تا ۱۷۰ لیتر بر ثانیه خروجی پساب کاشمر اعلام شده که معادل چند چاه آب است.

وی همچنین در خصوص انتقال مالکیت مجموعه ورزشی ۲۲ بهمن پس از ۴۰ سال به صاحب اصلی آن که سازمان هلال احمر بوده است، گفت: پرونده این ورزشگاه از ۱۰ سال قبل در دادگاه رسیدگی می‌شده که نهایت با مستندات موجود رأی به نفع هلال احمر صادر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha