• یکشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401061310039
  • منبع : نمایندگی اردبیل

یک مسئول عنوان کرد:

آرشیو مناسبی در زمینه تاریخ انقلاب اسلامی اردبیل در دسترس نیست

آرشیو مناسبی در زمینه تاریخ انقلاب اسلامی اردبیل در دسترس نیست

ایسنا/اردبیل مسئول ادبیات پایداری حوزه هنری استان اردبیل با اشاره به اینکه مجموعه آثار تاریخ انقلاب اسلامی در این استان گردآوری، طبقه‌بندی و منتشر می‌شود، گفت: آرشیو مناسبی در زمینه تاریخ انقلاب اسلامی اردبیل در دسترس وجود ندارد.

سیدمحمود مهدوی ۱۳ شهریور با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با فراخوان مردمی نسبت به جمع‌آوری اسناد مردمی در زمینه تاریخ انقلاب اسلامی اقدام کرده ایم تا بتوانیم با این اقدام خوب مجموعه‌ای کامل برای آیندگان به یادگار بگذاریم.

وی با شاره به ضرورت کار در زمینه تاریخ شفاهی استان اردبیل افزود: در تاریخ شفاهی عکس، اسناد و فایل صوتی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

به گفته مسئول ادبیات پایداری حوزه هنری استان اردبیل، در سالهای اخیر چندین نفر از فعالان حوزه انقلاب اسلامی در استان از در زمینه گردآوری تاریخ انقلاب اسلامی استان اقدامات خوبی انجام داده اند به طوری که این افراد می توانند با تجربه های گذشته خود حوزه هنری را در رسیدن به اهداف خود در زمینه فراخوان مردمی جمع‌آوری عکس، اسناد و فایل‌های صوتی مربوط به انقلاب اسلامی استان اردبیل کمک کنند.

مهدوی ادامه داد: تیزر رادیویی و تلویزیونی، انتشار پوستر فراخوان در شبکه‌های اجتماعی، مصاحبه‌های مطبوعاتی در کنار ارتباط مستقیم با ادارات و نهادهایی چون آموزش و پرورش، بنیاد شهید، اوقاف و امور خیریه، ارگان‌های نظامی و مرکز بررسی اسناد انقلاب اسلامی و موزه‌ها، کتابخانه مجلس شورای اسلامی که در زمینه انقلاب اسلامی در استان اردبیل دارای آرشیو هستند، از جمله اقدامات حوزه هنری و تیم همکار در رابطه با جمع‌آوری آثار مردمی تاریخ انقلاب اسلامی است.

همچنین درباره جمع‌آوری آثار در شهرستان‌های استان افزود: تیم تحقیقاتی حوزه هنری با سفر به شهرستان‌هایی چون مشگین‌شهر و خلخال که دارای سابقه قیام‌های انقلابی است به صورت مستقیم نسبت به جمع‌آوری آثار اقدام می‌کند و در سایر شهرستان‌ها هم از طریق فضای مجازی آماده دریافت آثار مربوط به تاریخ انقلاب اسلامی استان اردبیل است.

وی بیان کرد: تیم تحقیقاتی حوزه هنری استان با شناسایی محلات قدیمی و اثرگذار در انقلاب اسلامی، به مساجد و پایگاه‌های مردمی اعزام و به صورت حضوری نسبت به جمع‌آوری اسناد بویژه عکس و اسناد فیزیکی و شفاهی از جمله خاطرات انقلابیون در زمینه رخدادها و وقایع و افراد تاثیرگذار در زمینه تاریخ انقلاب اسلامی اقدام خواهد کرد.

مسئول ادبیات پایداری حوزه هنری استان اردبیل اضافه کرد: جوایز ارزنده‌ای به قید قرعه به صاحبان آثار که عکس‌های تکی و یا مجموعه تصاویر در قالب آلبوم تصاویر به حوزه هنری ارسال کرده‌اند، اهدا خواهد شد.

مهدوی به انتشار مجموعه آثار تاریخ انقلاب اسلامی استان اردبیل به روایت عکس و اسناد اشاره کرد و گفت: در این مجموعه نیز اسامی صاحبان آثار به همراه آثارشان در کتاب منتشر خواهد شد.

وی از رونمایی مجموعه آثار تاریخ انقلاب اسلامی به روایت عکس و اسناد در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: کتاب‌های نهایی به صورت ویژه، نفیس و فاخر در اولین فرصت بعد از رونمایی منتشر و در اختیار علاقه‌مندان به تاریخ استان اردبیل قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha