• یکشنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401062719640
  • خبرنگار : 50356

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد خبر داد

پلمب ۲ واحد به دلیل فروش زعفران تقلبی در مشهد 

پلمب ۲ واحد به دلیل فروش زعفران تقلبی در مشهد 

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از پلمب ۲ واحد به دلیل فروش زعفران تقلبی در مشهد خبر داد.

علی‌اکبر نصری سرآسیا اظهار کرد: این ۲ واحد در محدوده خیابان امام رضا(ع) به دلیل فروش زعفران تقلبی طی گشت مشترک کارشناسان اداره نظارت و بازرسی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با شعب سیار تعزیرات حکومتی، کارشناسان استاندارد و کارشناسان اتحادیه مربوطه شناسایی و پلمب شد.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد، وی بیان کرد: پس از شناسایی متخلفان، برابر دستور رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی کالاها توقیف و واحدهای مربوطه پلمب و با تشکیل پرونده مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

وی با بیان اینکه زعفران یکی از مهمترین افزودنی‌های مجاز رنگ‌دهنده و طعم‌دهنده غذایی است که به دلیل ارزش بالای غذایی این گیاه معطر به آن لقب طلای سرخ داده شده، افزود: زعفران گرانترین و در عین حال پرطرفدارترین ادویه جهان است و قیمت بالای این محصول باعث شده سودجویان زیادی سعی در تهیه و فروش زعفران تقلبی نمایند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد تصریح کرد: امروز روش‌های تجربی و آزمایشگاهی زیادی برای تشخیص زعفران اصلی از تقلبی وجود دارد که برخی معیارها از جمله رنگ و بوی خاص زعفران و ترکیبات آن به این شناسایی کمک می‌کنند.

نصری سرآسیا خاطرنشان کرد: به دلیل عدم تبحر اغلب افراد جامعه در تشخیص زعفران اصلی و همچنین عدم امکان ارسال آن به آزمایشگاه برای عموم جامعه، بهترین و مطمئن‌ترین راه برای تهیه زعفران اصلی خرید آن از فروشگاه‌های معتبر است.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند گزارش‌های خود در خصوص احتکار، تقلب، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه با شماره پیامک ۳۰۰۰۷۶۵۵۵۵ و یا شماره تماس ۱۲۴ اعلام نمایند.  

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha