• یکشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401080100407
  • منبع : نمایندگی همدان

اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان:

شیوع گسترده بیماری‌های تنفسی در بین دانش‌آموزان همدان نداریم

شیوع گسترده بیماری‌های تنفسی در بین دانش‌آموزان همدان نداریم

ایسنا/همدان معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه دستورالعمل‌های پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و فصلی را در مدارس دنبال می‌کنیم، گفت: شیوع گسترده بیماری‌های تنفسی و فصلی را در بین دانش‌آموزان استان همدان نداریم.

عبدالله جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روند تحصیلی دانش‌آموزان آغاز شده و طبق سنوات گذشته شیوع بیماری‌های تنفسی، فصلی و شپش ممکن است اختلالاتی ایجاد کند.

جعفری با اشاره به تعامل دوسویه آموزش و پرورش استان با دانشگاه علوم پزشکی همدان، تصریح کرد: هر دانش‌آموزی به بیماری مبتلا شود به تشخیص پزشک می‌تواند در خانه استراحت کند و به مدرسه نیاید.

وی ادامه داد: در صورتی که شیوع بیماری در بین دانش‌آموزان یک کلاس داشته باشیم آن کلاس را تعطیل می کنند، در صورتی‌که بیماری در بیش از یک کلاس شایع شود ممکن است به تعطیلی مدرسه منجر شود که خوشبختانه تاکنون گزارشی از شیوع بیماری در مدارس دریافت نکردیم و فقط موارد جزئی به ما گزارش شده است.

جعفری با بیان اینکه دستورالعمل‌هایی برای کنترل و رعایت بهداشت فردی در مدارس داریم، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در مدارس از ماسک استفاده می‌کنند و ۹۰ درصد کلاس‌های درسی استان مجهز به دستگاه تهویه هستند.

وی ادامه داد: در قالب پروژه مهر اعتبار خوبی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی درنظر گرفته شده است و در حال حاضر دو میلیارد تومان برای روش‌های پیشگیری از بیماری اختصاص دادیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: از هفته گذشته دستورالعملی به مدارس داده شده است تا از تجمع در فضای بسته خودداری کنند.

وی در پایان ضمن تأکید بر تکمیل واکسیناسیون کرونا در دانش‌آموزان، گفت: رعایت بهداشت فردی و گروهی در این فصل باید رعایت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha