• دوشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401082315906
  • خبرنگار : 50295

مسئول‌ دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

اهل قلم، حافظان منابع مکتوب جهاد تبیین است

اهل قلم، حافظان منابع مکتوب جهاد تبیین است

ایسنا/زنجان مسئول‌ دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: افرادی که با کتاب و قلم سر و کار دارند حافظان و امانت‌داران منابع مکتوب جهاد تبیین هستند و این میراث در اختیار خدمت‌گزاران این عرصه است.

حجت‌الاسلام بلال محمدی پیش از ظهر امروز (۲۳ آبان‌ماه) در دیدار اهل قلم استان زنجان با نماینده ولی‌فقیه و تجلیل از خادمان نشر، اظهار کرد: در تاریخ اسلام بالاترین و اثرگذارترین فعالیت و جهاد، جهاد تبیین است و اصلی‌ترین وظیفه پیامبران الهی و ائمه اطهار (ع) تبیین بوده و هر کسی متناسب با مکان و وظیفه خود در طول تاریخ عمل ‌کرده‌ و اعتقاد داریم گسترش و ماندگاری تفکر اسلامی وابسته به جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه همه ما به نحوی متناسب با ظرفیت و مسئولیت خود سربازان جبهه راهبردی هستیم و همه با تفاوت‌هایی که وجود دارد در این عرصه فعالیت و رسالت مشترک داریم، افزود: افرادی که با کتاب و قلم سر و کار دارند، حافظان و امانت‌داران منابع مکتوب جهاد تبیین هستند و این میراث در اختیار خدمت‌گزاران این عرصه است که همه به نوعی پاسداران محتوا و نرم‌افزار جبهه تبیین هستند.

این مسئول با بیان اینکه همه ما امانت‌دار افراد قبل از خود هستیم که در این عرصه کار کرده‌اند و باید به درستی از این میراث نگهداری کرده و فرهنگ‌سازی کنیم تا بتوانیم به عنوان افسر این عرصه اثرگذار باشیم، تصریح کرد: همه شما اهل قلم به لحاظ جایگاه شغلی مسئولیت ویژه‌ای دارید و این حرمت و مسئولیت، تراز اجتماعی و شخصیتی شما را مشخص می‌کند و فردی که در عرصه قلم، شعر و ... است با اندیشه مردم سر و کار داشته و مسئولیت تعالی فکر انسان‌ها با شما است که قطعا مهم‌تر از حفظ جان انسان‌ها است و با جهاد تبیین ارتباط مستقیم دارد.

در ادامه مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بیان کرد: مقوله کتاب و کتاب‌خوانی یکی از دغدغه‌های بزرگ مقام معظم رهبری بوده و در همین راستا باید قدم‌های بزرگی برداریم.

امراله حسنی عنوان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته ۵۰ عنوان برنامه برای هفته کتاب و کتاب‌خوانی در نظر گرفته‌ شده است که تا آخر این هفته اجرا خواهد شد و تاکیدی که داریم این است که برنامه‌های حوزه کتاب مختص هفته کتاب نباشد و برنامه‌های مربوط به کتاب در طول سال اجرا شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: رونمایی از کتاب مثلث صلح زندگی‌نامه شهید ناصر اوجاقلو در روز پنجشنبه ۲۶ آبان‌ماه، نقد و بررسی کتاب، کتاب‌گردی، مسابقه کتاب‌خوانی، تجلیل از خادمان نشر در حوزه کتاب، شب شعر، اهدای کتاب به مراکز علمی و آموزشی که نزدیک ۲۰ میلیون تومان کتاب در این چند روز اهدا شده و ... بخشی از برنامه‌های این هفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha