• پنجشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401082618343
  • خبرنگار : 50560

یک مسئول:

جبران خسارت انگور و کشمش باغات قزوین در دستور کار است

جبران خسارت انگور و کشمش باغات قزوین در دستور کار است

ایسنا/قزوین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برای جبران خسارت انگور و کشمش از سوی وزارتخانه پیگیر موضوع هستیم و برای تحقق این خواسته، باید نمایندگان مجلس در شورای اسلامی نیز کمک کنند. 

رضا افلاطونی پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ در نشست شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین که با حضور رجب رحمانی، رئیس مجمع نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: برخی واحدهای تولیدی، از سوی سازمان جهاد کشاورزی پروانه بهره‌برداری اخذ کردند و ان‌دسته از واحدهایی که بنا به هر دلیل در حوزه کشاورزی فعالیت ندارند، باید پروانه‌هایشان ابطال شود. 

وی بابیان اینکه ابطال این پروانه‌ها با هدف جلوگیری از سوء استفاده برخی بهره‌برداران و متقاضیان مجوز پروانه بهره‌برداری در بخش کشاورزی صورت می‌گیرد، افزود: این اقدام در راستای حمایت از تولیدکنندگان حوزه کشاورزی  است تا تولیدکنندگان واقعی به عرصه وارد شوند. 

افلاطونی در ادامه بر حمایت از تولیدات بخش کشاورزی تأکید کرد و گفت: متأسفانه دستاورد تولیدکنندگان بخش کشاورزی همیشه در مقابل حوزه‌های دیگر مغفول مانده است.

وی در خصوص جبران خسارت انگور و کشمش بیان کرد: در این راستا نیز نیازمند پیگیری از سوی وزارتخانه جهاد کشاورزی هستیم. امروز تمام مقدمات لازم در حوزه شهرستانی انجام شده و برای وزارتخانه ارسال شده که باید پیگیری آن از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گیرد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی تاکستان برای ما بسیار مهم است، چراکه با وجود این منطقه تحول عظیمی در حوزه سورت و بسته بندی محصولات و همچنین شهرک گلخانه نودهک رقم می‌خورد. 

افلاطونی تصریح کرد: عصر کشاورزی سنتی به پایان رسیده و گفتمان امروز تولید بر پایه دانش بنیان است، بر همین اساس به ۱۷ عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی مأموریت دادیم که روی این موضوع متمرکز شوند و نتیجه را به اطلاع برسانند. 

وی به اطلاعات سامانه پهنه بندی کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: ثبت اطلاعات در سامانه پهنه بندی یک موضوع بسیار مهم بوده و نباید به تاخیر بیافتد، تمامی مدیران جهاد کشاورزی و همچنین روسای مراکز جهاد کشاورزی باید بر این موضوع اهتمام داشته و بر کار کارشناسان متولی نظارت کنند. 

افلاطونی ادامه داد: برای برون سپاری امورات در مراکز جهاد کشاورزی به بخش خصوصی، یک مدیر پروژه تعیین کردیم تا بیشتر کارهای ثبت و اپراتوری به مراکز غیر دولتی سپرده شود و کارشناسان با فراغت بیشتری به بازدید و نظارت در این عرصه بپردازند. 

رئیس جهادکشاورزی قزوین بیان کرد: روسای مراکز و مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها باید برای ارباب رجوع زمان بگذارند و آن‌ها را راهنمایی و اقناع کنند، چراکه ما وکیل مدافع کشاورزان در برابر سایر دستگاه‌ها هستیم و مکلف هستیم پیگیر امورات بخش کشاورزی باشیم. 

افلاطونی خاطرنشان کرد:  شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی، الگوی کشت، کشاورزی قراردادی و رفع تداخل اراضی اولویت نخست جهاد کشاورزی است و بر اساس تأکید وزیر جهاد کشاورزی باید با اهتمام دنبال شود. 

وی در پایان گفت: طرح‌های نیمه تمام در حوزه آب و خاک بسیار مهم بوده و باید هرچه سریع تر از اعتبارات مصوب شده در سفر رئیس جمهوری به استان قزوین تکمیل و راه‌اندازی شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha