• شنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۱ / ۲۳:۰۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401082819722
  • خبرنگار : 50039

فرمانده سپاه نینوا:

قرآن داروی مشکلات است/ شنیدن تلاوت قرآن آرامش‌بخش است

قرآن داروی مشکلات است/ شنیدن تلاوت قرآن آرامش‌بخش است

ایسنا/گلستان فرمانده سپاه نینوا با بیان اینکه قرآن داروی مشکلات است، افزود: اگر در جامعه اسلامی هر روز تلاوت قرآن باشد، مشکلات از آن امت فاصله می‌گیرد.

سرهنگ‌پاسدار علی ملک‌شاهکویی در آیین اختتامیه مرحله استانی هفدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی که در حسینیه ثارالله گرگان برگزار شد، اظهار کرد: حسینیه ثارالله مکان مقدسی است که اعزام رزمندگان به جبهه‌های حق علیه باطل و وداع با پیکر چهار هزار شهید گلگون کفن انقلاب شکوهمند اسلامی از اینجا انجام می‌شد.

فرمانده سپاه نینوا با بیان اینکه امیدواریم جلسات قرأنی بانی خیر و برکت برای امت اسلامی، به ویژه مردم استان گلستان باشد، ادامه داد: قرآن دوای درد و مشکلات است و اگر در جامعه اسلامی هر روز تلاوت قرآن باشد، مشکلات از این امت فاصله می‌گیرد.

وی گوش فرا دادن به تلاوت قرآن کریم را آرامش بخش دانست و افزود: اگر در خانه‌ای قرآن تلاوت شود در آن خانه هیچ‌گونه مشکلی به وجود نمی‌آید.

قرآن داروی مشکلات است/ شنیدن تلاوت قرآن آرامش‌بخش است

قرائت قرآن به عمل ختم می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این آیین با تأکید بر اینکه عمل کسانی که طنین زیبای نوای قرآن را برای مردم هدیه می‌آورند و دل‌ها را زنده می‌کنند، قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در هفته کتاب و کتابخوانی قرار داریم باید مدنظر قرار دهیم که «قرآن کریم» معجزه جاوید رسول اکرم (ص) از جنس کتاب است که برای تقویت فرهنگ و امت اسلامی است.

محمد رعیت با اشاره به اینکه اولین واژه‌ای که خداوند متعال توسط فرشته وحی بر قلب رسول اکرم (ص) نازل کرد واژه «اقرا» است، اضافه کرد: این معجزه جاوید باید خوانده و در آیاتش تعقل، تدبر و تفکر شود تا برکات آن در زندگی جاری گردد.   

وی با تأکید بر اینکه وقتی قرآن خوانده شود به مرحله عمل می‌رسد، تصریح کرد: در پهنای زندگی انسان یکی از بایدها خواندن است تا بشر سبب آمدن را بشناسد و بداند که به کجا ختم می‌شود تا به زندگی آرمانی برسد.

گفتنی‌است، در پایان این آیین با نظر هیئت داوران و آرای مردمی، مجتبی فرامرزی با ۳۹۸ رای، رضا دهقان با ۳۰۰ رای و حسینعلی خواجه با ۲۶۹ رای به مرحله کشوری هفدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی که به میزبانی استان هرمزگان برگزار خواهد شد، راه یافتند.

قرآن داروی مشکلات است/ شنیدن تلاوت قرآن آرامش‌بخش است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha