• یکشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۱ / ۲۰:۳۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401082920457
  • خبرنگار : 50286

فرماندار جیرفت:

تعرفه‌ گذاری سیب زمینی و پیاز نگران کننده است/ گلایه از تعطیلی کارخانه شیر جیرفت

تعرفه‌ گذاری سیب زمینی و پیاز نگران کننده است/ گلایه از تعطیلی کارخانه شیر جیرفت

ایسنا/کرمان فرماندار جیرفت از تعرفه گذاری محصولات جالیزی از جمله سیب زمینی و پیاز ابراز نگرانی کرد و گفت: باید نسبت به این موضوع که در فصل برداشت مشکل ساز می شود چاره اندیشی شود.

احمد بلندنظر شامگاه ۲۹ آبان ماه در جلسه شورای اداری شهرستان جیرفت با حضور استاندار کرمان با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: بسیج مظهر وحدت بین ملت است و در طول عمر انقلاب همواره در همه صحنه ها خوب عمل کرده است.

وی با بیان این مطلب که براساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت جیرفت ۲۱۰ هزار نفر است، افزود: شهرستان جیرفت دارای پنج بخش بخش، پنج شهر و پنج مرکز آموزش عالی است که ظرفیت های موجود را باید حمایت و تقویت کرد.

بلندنظر نگاه دولت را به مناطق کم برخوردار مثبت ارزیابی و اظهار کرد: براساس سیاست های نظام و منویات رهبر معظم انقلاب و نگاه استاندار به جنوب، جیرفت در مسیر توسعه قرار گرفته است.

فرماندار جیرفت با اشاره به پروژه‌های اجرا شده افزود: علی رغم اقدامات انجام شده برخی از پروژه ها تعطیل هستند که برای اقتصاد و اشتغال یک تهدید جدی است.

وی نسبت به تعطیلی کارخانه لبنیات پگاه با ظرفیت ۲۰ تن هشدار داد و گفت: این واحد تولیدی با ۲۱ ایستگاه جمع آوری شیر سهم به سزایی در امنیت غذایی داشته که از تیرماه سال قبل از مدار خارج شده است.

بلندنظر از بلاتکلیفی پست فوق توزیع میانچیل و پست سیار سرجاز انتقاد کرد و گفت: در این زمینه هنوز کاری انجام نشده و پست سیار سرجاز که تابستان امسال دچار مشکل شده، هنوز اصلاح و تعمیر نشده است.

وی روند اشتغال شهرستان را  رو به رشد اعلام کرد و همکاری بانک ها را خواستار شد و گفت: لازم است بانک ها در زمینه اشتغال همکاری بیشتری داشته باشند.

فرماندار جیرفت از تعرفه گذاری بر محصولات کشاورزی که  مغایر تولید است گله کرد و افزود: تعرفه گذاری پیاز و سیب زمینی نگران کننده است و باید چاره اندیشی شود.

وی به مشکلات زیرساخت های آموزشی نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه آموزش و پرورش تعداد کل فضاهای آموزشی ۳۳۰ باب با بیش از ۴۸ هزار دانش آموز است که با توجه به قدمت ساخت مدارس، ۵۰ واحد آموزشی نیاز مبرم به بازسازی دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha