• دوشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401083020604
  • خبرنگار : 50491

مشکلات عشایر گلستان روی میز دادستانی/ بازگشایی پرونده حقوق عامه از امروز

مشکلات عشایر گلستان روی میز دادستانی/  بازگشایی پرونده حقوق عامه از امروز

ایسنا/گلستان دادستان مرکز گلستان از بازگشایی پرونده حقوق عامه برای رفع مشکلات عشایر استان خبر داد و گفت: برخی از مشکلات مناطق عشایرنشین دردآور است.

محمود اسپانلو در حاشیه جلسه امور عشایری مشترک سه استان گلستان، خراسان‌شمالی و رضوی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: دادستان به عنوان متولی حقوق عمومی تکلیف دارد به مسائل و مشکلات جامعه عشایری اعم از نبود آب شرب، بهداشت و غیره را رسیدگی کند، به عشایر استان گلستان اعلام می‌کنم به عنوان مدعی‌العموم هر جایی که پناهی نداشتید درب اتاق ما به روی شما باز است.

وی با بیان اینکه هر کاری که از دست ما بر می‌آید برای امنیت و آرامش جامعه عشایری استان گلستان انجام خواهیم داد، افزود: بسیار دردآور است که در این جلسه برای رفع مشکلات مناطق عشایرنشین در حوزه بهداشت، آب شرب و راه عشایری صحبت می‌کنیم.

دادستان مرکز گلستان با اشاره به اینکه امروز پرونده حقوق عامه برای عشایر استان باز می‌شود و در قالب این پرونده تمامی موضوعات مناطق عشایری را بررسی خواهیم کرد، تاکید کرد: همچنین دو هفته آینده جلسه‌ای با حضور عشایر استان گلستان برگزار خواهد شد تا از نزدیک در جریان مشکلات این قشر قرار بگیریم.

اسپانلو با بیان اینکه عشایر ما مولد و اشتغال‌آفرین است، تصریح کرد: وقتی از میزان دام عشایر کم می‌شود باید به حال آنها گریه کرد، عشایر تولیدکننده و اشتغال‌آفرین هستند و نباید شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.

وی از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و جهاد کشاورزی گلستان خواست میزان مراتع و دام‌ها طی ۱۰ سال گذشته را بررسی کند و گفت: اگر  میزان دام‌های ما کمتر شده باشد دردآور است چراکه ما باید هر ساله به سمت افزایش تولید برویم نه آنکه میزان تولیدات ما روند کاهشی داشته باشد.

دادستان مرکز گلستان با تاکید بر اینکه باید طرح‌های مرتع‌داری را گسترش دهیم و احیای مراتع در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: در حالی که هیچ امکاناتی در اختیار عشایر قرار نمی‌گیرد آن وقت به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و ساطور بر دست آنها قرار می گیرد.

اسپانلو با تاکید بر اینکه دیدگاه ما نسبت به عشایر تولیدکننده است و ما در دستگاه قضایی کمک‌حال این قشر زحمت‌کش خواهیم بود، تصریح کرد: نیروی انتظامی شاید به دلیل وسعت منطقه توان پوشش همه نقاط را نداشته باشد اما می‌توان از ظرفیت بسیج استفاده کرد و برای افراد فعال کارت ضابطین صادر خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha