• دوشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401083020884
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

بخشدار مهاباد:

ارتقا و شکوفایی بخش مهاباد، نیازمند دوری از اختلافات است

ارتقا و شکوفایی بخش مهاباد، نیازمند دوری از اختلافات است

ایسنا/اصفهان بخشدار مهاباد اردستان گفت: ارتقا و شکوفایی در بخش مهاباد نیاز به همدلی، وحدت، همراهی مردم و مسئولان و دوری از اختلافات کوچک، اما پرحاشیه دارد.

سید جلال فاطمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بخش مهاباد اردستان با دارا بودن یک شهر و ۱۶ دهیاری و ۲۱ روستای دارای شورا و ۴۵ روستا و مزرعه در اواخر سال ۱۳۹۸ به‌عنوان سومین بخش در این شهرستان به رسمیت شناخته شده است.

وی با اشاره به خدمات شاخص انجام شده در دو سال گذشته‌ای که مهاباد به‌عنوان بخش معرفی شده است، گفت: در ۲ سال و چند ماه گذشته مجموعه بخشداری مهاباد بدون حتی یک نفر نیروی انسانی و با استفاده از ظرفیت دهیاران تمام خدمات را به اهالی مهاباد انجام داده است.

بخشدار مهاباد با بیان اینکه در دو سال گذشته درجه تمام روستاهای بخش مهاباد ارتقا پیدا کرده است، افزود: در ۹روستا از روستاهای بخش مهاباد بازنگری طرح هادی صورت گرفته و در چهار روستای این بخش، طرح هادی اجرا شده است.

فاطمی تصریح کرد: موضوعات حاشیه‌ای در شهر مهاباد بسیار زیاد است و باعث شده خدمات و پیشرفت در این منطقه به کُندی انجام شود. به‌عنوان مثال در مدت دو سال گذشته مجموعه شورای شهر و شهرداری مهاباد نتوانسته آن گونه که باید از ظرفیت‌های بخشداری استفاده کند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع روکش آسفالت با هزینه ۷۴۰۰ میلیارد تومان در روستاهای بخش مهاباد اجرا شده است، گفت: همچنین اجرای بیش از ۹۰ هزار متر مربع بلوک فرش و سنگ فرش، اجرای بیش از ۷۰ هزار مترمربع جدول‌گذاری و کانیو گذاری، ایجاد پارک‌های بازی، توسعه فضای سبز و درخت‌کاری و اصلاح شبکه آبرسانی در اکثر روستاهای بخش، اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی در روستاها مهاباد از جمله برنامه‌های بخشداری بوده است.

بخشدار مهاباد مشارکت در اجرای لوله‌گذاری خطوط گازرسانی ۸ روستای بخش با هزینه بیش از ۶۰ میلیارد ریال، مشارکت در اصلاح و تعویض شبکه‌های آبرسانی در ۷ روستای مهاباد به طول ۱۰۰ هزار متر، اصلاح جاده و روکش آسفالت با هزینه ۱۳۰۰ میلیارد تومان در تمامی روستاهای بخش مهاباد را بخشی دیگر از فعالیت‌های بخشداری در دو سال گذشته بیان کرد.

فاطمی با اشاره به ظرفیت و فرصت‌هایی که در بخش مهاباد وجود دارد، گفت: با توجه به حجم گسترده کشاورزی و دامپروری که در این بخش وجود دارد و شغل بیش از ۸۰ درصد مردم باید رویکرد و نگاه جهاد کشاورزی شهرستان تغییر و حمایتی شود.

وی اضافه کرد: مهاباد به واسطه دوری از مرکز شهرستان و به دلیل مسائل خاصی که در این منطقه وجود دارد، آنگونه که باید پیشرفت چشم‌گیری نداشته است. البته نیاز بالای مردم بخش با توجه به میزان جمعیتی که وجود دارد یک‌سری توقعات بیجا و بی‌مورد را در مهاباد ایجاد کرده است. مردم مهاباد پیشرفت را در راه‌اندازی شعبه‌های فلان اداره و بانک می‌دانند در صورتی که زیرساخت‌های اصلی پیشرفت و توسعه این موارد نیست.

بخشدار مهاباد با بیان اینکه اگر قرار است اتفاق و پیشرفت خاصی در بخش مهاباد بیفتد نیاز است که مردم مهاباد ابتدا تغییر را از خود شروع کنند، گفت: در حال حاضر به غیر از چند جوانی که در منطقه حضور فیزیکی دارند، بزرگان، نخبگان و افراد شاخص مهاباد پای پیشرفت منطقه خود نیستند و هنوز نگاه‌های محفلی و تصمیمات دورهمی در این منطقه وجود دارد.

فاطمی از همه کسانی که دلسوز و پای کار مهاباد هستند خواست به هر اندازه‌ای که توان دارند سهم خود را در پیشرفت بخش مهاباد ادا کنند، زیرا ارتقا و شکوفایی در بخش مهاباد نیاز به همدلی و وحدت و همراهی مردم و مسئولان و دوری از اختلافات کوچک، اما پرحاشیه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha