• سه‌شنبه / ۱ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401090100100

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت فارس:

گردشگری جایگاه اقدامات سیاسی بعضی افراد شده‌ است

گردشگری جایگاه اقدامات سیاسی بعضی افراد شده‌ است

ایسنا/فارس رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس گفت: گردشگری به جایگاهی برای کارهای سیاسی و انتخاباتی و سکوی پرتاب بعضی افراد تبدیل شده‌ است.

محمود فخری سه‌شنبه یکم آذر در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه افراد حقیقی و حقوقی از گردشگری مانند پل و یا سکوی پرش در راستای اهدافی سیاسی و انتخاباتی استفاده نکنند، تاکید کرد: اجازه داده شود که گردشگری مانند همیشه مردمی، تخصصی و غیرسیاسی بماند.

به گفته فخری، برخی از مسئولین دولتی در فارس به مردم گزارش دهند این همه هزینه‌های گزاف برای سفرهای استانی و کشوری و یا متاسفانه خارجی که به بهانه و هدف توسعه گردشگری انجام می‌شود را از چه منبعی تامین می‌کنند و خروجی این سفرها تا حال چه بوده؟ بالاخره این مبالغ مربوط به بیت المال است و حق مردم است که از ریز خرج کرد آن در جریان باشند.

او ادامه داد: سفرهای مسئولین دولتی با هدف توسعه گردشگری تنها به گشت و گزار و البته گپ و گفت‌های دوستانه ختم می‌شود.

فخری با ذکر این پرسش که هزینه سفر مسئولین دولتی از چه منبعی تامین می‌شود؟ گفت: همواره هزینه سفرهای کاری و تخصصی گردشگری بخش خصوصی به عهده خودشان است هر چند که جامعه گردشگری که مردم از آن متنفع می‌شوند اما سفر دولتی‌ها فقط هزینه کرد از جیب مردم و بیت‌المال است، چرا که مسئولیت آنها متغیر است و امروز هستند و فردا نه. 

او با انتقاد به عملکرد وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اضافه کرد: متاسفانه عملکرد وزیر گردشگری نه تنها تخصصی نیست بلکه از نظر کارشناسان و با تجربه‌های گردشگری بسیار ضعیف است.

فخری خاطرنشان کرد: بخش خصوصی موافق کوچک سازی دولت و تفویض به بخش خصوصی است، نه به آن معنا که از وزارت خانه‌ای به وزارت خانه دیگر کوچک سازی شکل گیرد.

او با بیان اینکه هم اکنون مدیریت قسمت‌های مختلف تحت نظارت این وزارتخانه به دست دیگر وزارتخانه قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر وزارتخانه‌های چون بهداشت و درمان و ورزش و جوانان البته وزارت کشور عهده دار بخش بزرگی از وظایف ذاتی وزارتخانه گردشگری هستند. برای نمونه می‌توان به گردشگری سلامت اشاره کرد که چطور توسعه آن در دست وزارت بهداشت درمان و دانشگاههای پزشکی در استان‌هاست.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس همچنین ادامه داد: از سویی دیگر با ایجاد معاونت گردشگری در استان‌هایی چون فارس عملا اختیارات و نظارت‌های اداره کل میراث فرهنگی این استان به عهده معاونت استانداری قرار گرفته است.

به گفته فخری، هم اکنون گردشگری در وضعیت خطر قرار گرفته و اگر فکری به حال  و روز این صنعت نشود تعطیلی واحدهای صنفی گردشگری برای همیشه وجود دارد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس تاکید کرد: بارها از مسئولین دولتی و سیاسی کشور و استان درخواست شده که گردشگری یک کار تخصصی است و باید از نظر کارشناسی متخصصین در امور تصمیم گیری استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha