• دوشنبه / ۷ آذر ۱۴۰۱ / ۲۱:۱۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401090704645
  • خبرنگار : 50175

نماینده مردم در مجلس خبر داد:

احداث ۱۲ مدرسه در قالب ۳۳ کلاس درس در کوهدشت

احداث ۱۲ مدرسه در قالب ۳۳ کلاس درس در کوهدشت

ایسنا/لرستان نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس از احداث ۱۲ مدرسه در قالب ۳۳ کلاس درس در کوهدشت خبر داد.

حجت‌الاسلام‌ مبلغی در نشست با مدیرکل نوسازی مدارس لرستان که امروز با هدف روند ساخت مدارس جدیدالاحداث، بازسازی مدارس تخریبی، استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس و رفع تنگناهای زیرساخت‌های آموزشی لرستان در محل این اداره برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های اداره‌کل نوسازی مدارس لرستان اظهار کرد: با وجود کمبود اعتبارات، نوسازی مدارس استان درجذب اعتبارات موفق عمل کرده است؛ در سال جاری نیز با تلاش شبانه‌روزی مجموعه نوسازی مدارس و مشارکت خیرین؛ برنامه‌ریزی مناسبی جهت جذب اعتبارات صورت گرفته که خوشبختانه در حوزه کوهدشت و رومشگان توجه خوبی به احداث مدارس شده است.

وی با اشاره به طرح شهید پناهی که در این طرح مدارس استاندارد جایگزین مدارس کانکسی می‌شوند، گفت: کار اجرایی ساخت ۲۵ مدرسه در ۲۴ روستا، در قالب ۳ مدرسه ۳ کلاسه، یک مدرسه ۶ کلاسه، ۲۱ مدرسه یک کلاسه که از این ۲۱ مدرسه ۴ مدرسه سنگی باید تخریب و بازسازی شود و همچنین ۲۱ مدرسه کانکسی در دورترین نقاط با مدارس استاندارد و ایمن جایگزین خواهد شد که عملیات ساخت این تعداد مدارس در پایان شهریور ۱۴۰۲ به اتمام خواهد رسید.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس تصریح کرد: در راستای توسعه عدالت آموزشی و رفع موانع تحصیلی از دیگر برنامه‌های نوسازی ساخت ۲۴ مدرسه در ۲۴ روستا است که در پایان شهریور ۱۴۰۲ تحویل دانش آموزان داده می‌شود.

مبلغی خاطرنشان کرد: این ۲۴ مدرسه در قالب ۵ مدرسه ۳ کلاسه و ۹ مدرسه ۲ کلاسه و مابقی به‌صورت یک کلاسه است.

وی ادامه داد: از ۲۴ کلاس مدرسه ۴ مدرسه سنگی که نیازمند تخریبی است؛ ۴ مدرسه با مقام سازی و رعایت استاندارد احداث و جایگزین و همچنین ۲۰ مدرسه کانکسی در دورترین نقاط مناطق مقام سازی و به آموزش‌وپرورش تحویل داده می‌شود.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس با اشاره به اینکه ۸ پروژه در بخش وره زرد شمالی با همکاری بنیاد قلم چی و اداره‌کل نوسازی مدارس ساخته می‌شود، افزود: ساخت یک مدرسه ۹ کلاسه در مرکز شهر کوهدشت و یک مدرسه ۶ کلاسه در مرکز شهر  کونانی ساخته خواهد شد.

مبلغی عنوان کرد: در بحث تعمیرات ۷۵۰ میلیون تومان اعتبارات برای کوهدشت در نظر گرفته شد.

وی در راستای استانداردسازی و سیستم گرمایشی مدارس و تأمین تجهیزات، تصریح کرد: در حوزه اعتباراتی که بین شهرستان‌ها با شاخص عدالت توزیع خواهد شد در بحث استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی برای کوهدشت ۲ میلیارد تومان، طرهان ۴۰۰ میلیون تومان، کونانی ۵۰۰ میلیون تومان و رومشگان نیز ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس با اشاره به سیل ۹۸ در رومشکان افزود: در شهرستان رومشکان تعداد زیادی از مدارس استانداردسازی شده است و در این راستا نسبت به کوهدشت جلوتر است.

مبلغی از احداث ۱۲ مدرسه در قالب ۳۳ کلاس درس برای کوهدشت، و ۳ مدرسه در قالب ۱۶ کلاس درسی در رومشکان و ۴ مدرسه در قالب ۱۴ کلاس درسی در طرهان و ۲ مدرسه نیز در قالب ۶ کلاس درسی برای بخش کونانی خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha