• یکشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401091308282
  • خبرنگار : 50035

استاندار همدان خبر داد

سرریز جمعیت همدان در شهر حورا /اختصاص قطعات ۲۰۰ متری به متقاضیان مسکن

سرریز جمعیت همدان در شهر حورا /اختصاص قطعات ۲۰۰ متری به متقاضیان مسکن

ایسنا/همدان استاندار همدان گفت: در راستای پیش‌بینی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید حورا، قطعات ۲۰۰ متری به متقاضیان واگذار خواهد شد تا با تسهیلات درنظر گرفته شده بتوانند آن را بسازند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه بررسی طرح تفصیلی شهر جدید حورا، با بیان اینکه اجرای شهر جدید، فرصت خوبی برای توسعه همدان در ابعاد مختلف است، مطرح کرد: به دنبال این هستیم که علاوه بر گسترش و توسعه شهر همدان، فکری اساسی برای سرریز جمعیت در آینده انجام شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، وی ادامه داد: در سنوات گذشته، مطالعاتی در راستای اجرای شهری جدید اجرا شده که بعداً حورا نامگذاری شده است، در این راستا، پیشنهاد شد تا اسمی متناسب با فضای شهری همدان انتخاب شود. 

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه مساحت کلی اراضی این شهر جدید، ۱۲۰۰ هکتار است که ۹۰۰ هکتار از آن منابع ملی بوده که در حال تعیین تکلیف است، افزود: رویکرد ما در شهر جدید، پیشرفت، توسعه و عمران شهری با پیاده کردن سبک و معماری ایرانی- اسلامی است.

وی با اعلام اینکه شهر جدید با افق ۵۰ و ۱۰۰ سال آینده، طراحی و اجرا خواهد شد تا مشکلاتی را که اکنون شهر همدان با آن درگیر است، نداشته باشد، یادآور شد: شهر جدید، به گونه‌ای طراحی شده که اقشار مختلف بتوانند در آن به راحتی زندگی کنند.

استاندار همدان بیان کرد: با توجه برنامه دولت سیزدهم و اهتمام آن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن، باید بتوانیم ۱۰۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان تحویل بدهیم و تا کنون در ۳۰ شهر استان مشکلی در زمینه تأمین زمین نداریم.

به گفته قاسمی‌فرزاد، مشکل تأمین زمین در شهر ملایر، برای طرح نهضت ملی مسکن در حال حل شدن است و با توجه به وضعیت زمین‌های همدان، تأمین زمین در شهر همدان برای طرح نهضت ملی مسکن نیز در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه شهر جدید برای جمعیت بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفر انجام و اجرا خواهد شد، اظهار کرد: در راستای پیش‌بینی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید، قطعات ۲۰۰ متری به متقاضیان واگذار خواهد شد تا با تسهیلات درنظر گرفته شده بتوانند آن را بسازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۳ ۲۰:۳۲

مردم همدان سر کارند هنوز زمینش هم مشخص نشده

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۳ ۲۱:۴۶

سلام جناب مهندس قاسمی فرزاد، استان همدان چندین سال پیش این اشتباه را کرده وقطعات زمين های ۳۰۰و۴۰۰و۲۰۰متری شهرک الوند هست،مگر خانه‌ های روستایی را گسترش‌ می دهید که دام وطیور وباعغچه داشته باشد وسعت ۲۰۰ متر لازم‌ داشته باشد. وسعت زیاد می‌شود، به‌جای آن زمين های تجاری کم میشود،زمين های زراعی کم میشود،کارخانجات وکار گاها کم میشود،درست عمل کنید، اقتصادی تر عمل کنید، با تشکر از زحمات شما

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۴ ۰۸:۲۳

یعنی این آپارتمان ها که مثل زندان هستند، خوبن؟ زندگی آپارتمانی تاثیر روح و روانی بدی روی آدم ها میذاره، اینو غربی ها هم بهش رسیدن، اونم چند ده سال پیش ، حالا ما اشتباه اونا رو با افتخار داریم تکرار میکنیم. جای بسی تعجبه!!

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۴ ۰۹:۰۰

حق گفتید

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۴ ۰۹:۵۹

سلام ببخشید ۲۰۰ متر مخصوص خانه، اون خانه هایی که گاو وگوسفند نگه میدارن تو روستا بالای۱۰۰۰مترن.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۳ ۲۳:۳۱

روی کاغذ همه چی ایده آل ولی در واقعیت نه

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۶ ۰۳:۵۷

درست میگید هفده سال.پیش اب شهر همدان هم تامین کردن عمر مردم همدان که الان هستند شهر.جدید را نمی بیند بچه من ۱۷ سال دارد از من میپرسه بابا پل شهرک فرهنگیان شروعش از کی بوده بابا شما بچه بودید شروع شده حتی در اصفهان از من پرسیدن پل تاریخی فرهنگیان تمام نشده¡¿

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۴ ۰۰:۰۷

میشه قیمت زمینو بگید اونجا چنده

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۴ ۰۸:۱۴

بعد این شهر هورا در کدوم قسمت همدانه،خود شهر همدانه یا خارج از شهره

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۰۹:۱۹

لطفاً قیمت و موقعیت شهرجدیدرو اعلام کنید

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۴ ۰۸:۳۴

الان سه ساله پول برای مسکن واریز کردیم هنوز که هنوز هیچ پیام و جوابی داده نشده...

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۴ ۱۲:۴۷

سلام خسته نباشید مهندس باز هم با این کار تورم شدید مصالح مواجه میشیم. خواهشمندم کمی از لحاظ موقعیت مکانی این پروژه مخفی سازی کنید

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۴ ۲۲:۳۵

سه سال با وعده مسکن ملی پول مردم رو گرفتین. ما پولو سه سال پیش به شما دادیم با دلار ۲۰ تونی و قیمت مصالح ۳ سال پیش، الان که سه سال پول ما دست شما بوده تکلیف چیه، مصالح 10 برابر شده، حداقل باید می‌گفتین هر موقع زمین پیدا کردیم پول بدین

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۰۹:۲۷

این شهرحورادرکدام منطقه همدان است

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۷ ۱۰:۳۰

شهر حورا در 20کیلومتری همدان طرف کارخانه قند حسین آباد

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۰۹:۵۹

این شهر جدید کجاست که ظرفیت ۵۰ تا ۱۰۰سال آینده رو داشته باشه همدان که نقشه شهری داره با تصمیمات اشتباه شما به اینجا رسیده...

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۳:۱۴

سلام اسمش راانتخاب کنید حوری شهر

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۲۱:۵۵

باسلام..بنده ۳سال پیش باقرض ۴۰ تومن دادم بابت مسکن ملی..هربار میرم بنیاد مسکن متأسفانه یه جواب درست درمورد موعد تحویل و اینکه کجاست نمیدن؟؟؟؟!!!!!الانم خانه برای امثال من یه رویا شده

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۶ ۱۱:۱۳

ما پارسال ثبت نام کردیم تایید نهایی هم شدیم اما پیامک واریزی نیامده برامون.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۷ ۰۲:۴۰

اول تمام جوانب رو در نظر میگرفتید،بعد مردم رو میذاشتید سرکار، سه ساله پول واریز کردیم هنوز خبری نیست

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۷ ۰۹:۱۰

مگه ما تو عربستان یا عراق زندگی میکنیم که اسم حورا رو انتخاب کردید بجای اسم عربی اسم پارسی هگمتانه بزارید ، من عراق دو بار رفتم تا حالا ندیدم خیابانی جایی اسم فارسی بزارن ؟

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۷ ۱۰:۳۳

شهر حورا در 25کیلومتری همدان در اطراف کارخانه قند حسین آباد بر بیابان انشالله در 50 یا100سال آینده صاحب خانه شوید

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۷ ۲۳:۰۵

غصه نخور ین انشالله ۲۰۰متری خانه قرار بدن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۶ ۱۶:۰۹

چهار سال پیش چهل ملیون پول دادم گفتن ابتدای 1402خانه هاروتحویل میدن باچهارفرزندبزرگ بیکارخودم کارگرمستجرتوخانه 60متری زندگی میکنیم....