• چهارشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401091611075

سرپرست دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان قم:

مطالبات دانشجویان علمی و کاربردی متفاوت با سایر دانشجویان است

مطالبات دانشجویان علمی و کاربردی متفاوت با سایر دانشجویان است

ایسنا/قم سرپرست دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان قم با بیان اینکه دانشجویان متناسب با دانشگاهی که انتخاب می‌کنند مطالبات متفاوتی دارند، گفت: بر اساس آمارها و پژوهش های انجام شده دانشجویی که وارد دانشگاه علمی و کاربردی می شود به دنبال ایجاد اشتغال و کسب مهارت است تا بعد از پایان تحصیل بتواند وارد بازار کار شود.

محمدرضا فلاح، در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک روز دانشجو و آرزوی موفقیت برای دانشجویان عنوان کرد: امیدوارم دانشجویان به اهدافی که دارند برسند؛ زیرا لیاقت، توان و استعداد رسیدن به خواسته هایشان را دارند.

به گزارش ایسنا، سرپرست دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان قم با اشاره به اینکه دانشگاه علمی و کاربری دانشگاه نسل سه است، بیان کرد: دانشگاه‌های نسل اول در حوزه آموزش و دانشگاه‌های نسل دوم در حوزه پژوهش فعالیت می‌کنند اما دانشگاه‌های نسل سه به دنبال پرورش کارآفرین است.

وی با بیان اینکه دانشگاه نسل سوم با صنعت و جامعه ارتباط برقرار می کند و نیازهای جامعه را نیز احصا می کند و بر اساس آن کارآفرین تحویل جامعه می‌دهد، اضافه کرد: آموزش‌های دانشگاه علمی و کاربردی ۷۰ به ۳۰ است یعنی ۷۰ درصد از آموزش ها کارگاهی و ۳۰ درصد تئوری است.

فلاح با بیان اینکه افراد در جامعه مطالبات مختلفی دارند و دانشجویان نیز متناسب با دانشگاهی که انتخاب می کنند مطالبات متفاوتی دارند، اظهار کرد: بر اساس آمارها و پژوهش های انجام شده دانشجویی که وارد دانشگاه علمی و کاربردی می شود به دنبال ایجاد اشتغال و کسب مهارت است تا بعد از پایان تحصیل بتواند وارد بازار کار شود و دانشگاه علمی و کاربردی نیز به دنبال پرورش یک تکنسین نیست بلکه به دنبال ایجاد اشتغالی نوآور و دانش بنیان است.

وی تصریح کرد: با ویژگی های بیان شده است مشخص می شود انتظارات و مطالبات دانشجویان علمی و کاربردی متفاوت از سایر دانشگاه است؛ زیرا ایجاد کسب و کار برای دانشجویان علمی و کاربردی اولویت دارد به همین خاطر مطالبات دانشجویان علمی و کاربری معطوف به اشتغال است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان قم با تاکید بر اینکه دانشجوی علمی و کاربردی به دنبال کسب مهارت است تا بتواند در شغلش موفق باشد، اضافه کرد: دانشجوی علمی و کاربردی از دانشگاه می خواهد که مهارتی را فرا دهد که با پیشرفت تکنولوژی هم بتواند از مهارتش استفاده کند زیرا در شرایطی زندگی می‌کنیم که افراد صرف داشتن یک مهارت ساده نمی توانند موفق شوند باید در سطح بالاتری نسبت به سایر افراد باشند تا بتوانند وارد فضای کسب و کار شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha