• سه‌شنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401092919404
  • خبرنگار : 50189

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد:

واکنش شهرداری کرمان به انتقادها نسبت به پایانه مسافربری آدینه کریمان

واکنش شهرداری کرمان به انتقادها نسبت به پایانه مسافربری آدینه کریمان

ایسنا/کرمان ترمینال قدیمی کرمان U شکل و در بافت مسکونی شهر قرار داشت که برای شهروندان مشکلات فراوانی را ایجاد کرده بود، به همین دلیل در زمان تصدی‌گری جلال مآب شهردار دوره دوم شورای اسلامی شهر کرمان تصمیم گرفته شد با همکاری و مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری «آدینه زاده» از شهروندان اصیل و فرهنگی کرمانی، پایانه مسافربری آدینه کریمان ساخته شود.

به گزارش ایسنا، کلنگ احداث پایانه جدید مسافربری شهر کرمان در سال ۱۳۸۶ به زمین زده شد و پس از تقریبا هفت سال با حضور علیرضا رزم‌حسینی استاندار وقت کرمان و ابوالقاسم سیف‌اللهی شهردار وقت، روبان مدرن‌ترین پایانه مسافربری جنوب‌ شرق کشور بریده شد.

به غیر از انتقاد احسان عراقی زاده -مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان- نسبت به وضعیت این ترمینال، مسافران و حتی شورای اسلامی شهر کرمان نیز از وضعیت پایانه مسافربری آدینه شهر کرمان انتقاداتی داشته ‌ند به طوری که فتح‌الله مؤیدی، رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای شهر کرمان دوشنبه ششم دی‌ ماه سال گذشته در نشست عمومی شورای شهر کرمان با اشاره به وضعیت نامطلوب پایانه‌ مسافربری آدینه گفت: نارضایتی مردم نسبت به شرایطی که این پایانه دارد، بسیار شدید است.

حال مجید مشرفی مدیر پایانه‌های مسافربری شهرداری درباره پیشانی کرمان که انتقاداتی درباره آن شده است به ایسنا گفت: از منتقدان درخواست داریم سرزده از این مجموعه بازدید و مستندسازی کنند.

او از حضور مسافران زیادی از شهرها و استان‌های دیگر در پایانه مسافربری کرمان سخن به میان آورد و اظهار کرد: در حال حاضر ۸۰ چشمه سرویس بهداشتی متمرکز در این مجموعه تعبیه شده و هر لحظه احتمال خرابی و گرفتگی لوله‌های فاضلاب وجود دارد.

به گفته مدیر پایانه‌های مسافربری شهرداری کرمان، ۳۰ درصد این مجموعه متعلق به شهرداری بوده که شامل؛ دفاتر اتوبوسرانی واقع در طبقه اول است و طبقه اول و دوم بیش از ۷۰ مالک دیگر دارد.

او می افزاید: سایر مالکان برای واحدهای تجاری واقع در پایانه مسافربری طرح‌ها و نهادها و اصناف نیز طرح‌های مختلفی برای رونق بخشی به آنها ارائه داده که متاسفانه با شکست روبرو شدند زیرا مردم به مغازه‌های طبقه بالا مراجعه نمی‌کنند. همچنین مسافران از هتل واقع در طبقه دوم پایانه مسافربری استقبال نکردند لذا کسی در طبقه اول و دوم حضور ندارد بنابراین شهرداری برای عدم حضور افراد به آن طبقات نرده کشی کرده است.

«پایانه مسافربری مجموعه پویایی است و متاسفانه اداره کل حمل و نقل به وظایف خود عمل نمی‌کند.» این مطلب بخشی از انتقادات مشرفی از عملکرد راهداری کرمان بود.

طبق گفته مدیر پایانه‌های مسافربری شهرداری کرمان، در سال گذشته شهرداری قبل از آغاز دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی همه سرویس‌های بهداشتی این مجموعه را نوسازی و بهسازی کرد.

او در پاسخ به این مطلب خبرنگار ایسنا مبنی براینکه تعداد زیادی از مسافران از وضعیت بهداشتی این مجموعه به ما شکایت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: یک نیرو برای تمیز کردن سرویس‌های بهداشتی داریم که سرویس‌ها را هر ۱۰ دقیقه یک بار تمیز می‌کند اما نباید توقعمان از مطلوبیت وضعیت سرویس‌های بهداشتی پایانه مسافربری مانند سرویس بهداشتی پارک ها باشد چون تعداد زیادی از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند ضمن آنکه تعداد چشمه‌های سرویس بهداشتی مجموعه زیاد است.

مشرفی افزود: باوجود آنکه سرامیک کف سرویس‌های بهداشتی در سال گذشته عوض شده اما باتوجه به اینکه کف کفش‌های برخی از مراجعه کنندگان آغشته به گازوئیل است لذا لعاب سرامیک‌ها خراب می‌شود، ضمن اینکه برخی اوقات مسافران اشیایی را داخل سرویس بهداشتی می‌اندازند که باعث گرفتگی لوله‌های فاضلاب می‌شود و برطرف کردن این گرفتگی زمان می‌برد لذا منکر وضعیت نامناسب سرویس‌های بهداشتی در برخی اوقات نیستیم.

او فرهنگسازی را شاه کلید رفع بیشتر مشکلات دانست و تصریح کرد: برخی افراد زباله خوراکی خود را به زمین می‌اندازند وقتی به آنها انتقاد می‌کنیم اذعان می‌کنند وظیفه شهرداری تمیز کردن است؛ بله، وظیفه شهرداری است اما باید این تفکر را تغییر داد.

مدیر پایانه‌های مسافربری شهرداری کرمان در پایان تاکید کرد: همه تلاش خود را برای ارائه خدماتی در شأن مردم کرمان و مسافران می‌کنیم اما مردم باید خود را صاحب این مجموعه بدانند و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha