• سه‌شنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401092919691
  • خبرنگار : 50534

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه زنجان:

وظیفه ما ایجاد شرایط نیمه واقعی برای پرورش ایده‌های خلاق است

وظیفه ما ایجاد شرایط نیمه واقعی برای پرورش ایده‌های خلاق است

ایسنا/زنجان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه زنجان گفت: ۳۵ شرکت در مراکز رشد دانشگاه زنجان مشغول به فعالیت هستند.

جلال صبا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه گرفتن مجوز غذا و دارو با مشکلاتی مواجه است، اظهار کرد: سازمان‌ها همکاری لازم را در ارائه مجوز به واحدهای فناور دارند اما یکی از چالش‌های پیش‌روی شرکت‌های غذایی یا دارودامپزشکی، دریافت مجوز است که صدور مجوز از معاونت غذا و دارو سخت بود و برخی شرکت‌ها به دلایل اینکه غیرعلمی بودند، نتواستند مجوز لازم را کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه از ۱۸ سال گذشته مرکز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان افتتاح شده ‌است، افزود: وظیفه ما ایجاد شرایط نیمه‌واقعی برای پرورش ایده‌های خلاق است.

صبا با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه زنجان، ادامه داد: این مرکز فعالیت زیادی داشته و جزو مراکز شناخته شده در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه از کارهای فناورانه حمایت می‌کنیم، اضافه کرد: این مرکز همواره از کارهای فناورانه استادید، دانشجویان و دانش‌آموختگان همواره استقبال کرده و سعی می‌کنیم تا دوره‌های چند ماهه برای افرادی که دارای ایده هستند برگزار کنیم تا در آینده‌ بتوانند ایده‌های خود را تجاری‌سازی کرده و وارد بازار کنند. 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه زنجان با بیان اینکه هر واحد فناور بعد از رشد از مرکز خارج و شرکت‌های جدید وارد می‌شود، اذعان کرد: مرکز دانشگاه زنجان از دو قسمت تشکیل شده که جذب‌های ما در مرحله رشد و پیش از رشد یک واحد فناور اتفاق می‌افتند.

این مسئول تصریح کرد: روند جذب به طوری است که در مرحله پیش رشد ۳ تا ۶ ماه و مرحله رشد ۳ تا ۵ سال از خدمات، فضا برخوردار می‌شوند.

صبا با بیان اینکه محدودیتی در جذب رشته‌ها دانشگاهی جهت فعالیت در مرکز نداریم، تشریح‌کرد: در همه رشته‌های دانشگاهی حتی علوم انسانی، مرکز رشد دانشگاه، جذب و پذیریش دارد و مختص یک رشته خاص نیست با این حال در اغلب زمینه‌ها از جمله صنایع شیمیایی، عمران واحدهای شاخص وجود دارد. 

وی با بیان اینکه هنوز زمینه صادرات و تجارت خارجی کالاها و خدمات تولیدی شرکت‌های مرکز رشد دانشگاه فراهم نشده‌ است، خاطرنشان کرد: شرکت‌های در حال رشد دانشگاه در زمینه بازار داخلی فعال هستند و توانستند محصولات را در بازار داخلی به فروش برسانند.

به گزارش ایسنا، طبق ماده ۹ قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان، معافیت مالیاتی برای شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری به‌مدت بیست سال برای واحدهای پژوهشی، فناوری و مهندسی و نیز کارکنان شاغل در آنها اعمال می‌شود.

در صورتی که شرکت‌های دانش‌بنیان مجوزهای لازم برای استقرار و فعالیت در پارک علم و فناوری را دریافت کنند، می‌توانند از مزایای مناطق آزاد تجاری و صنعتی استفاده کنند. شرکت‌های دانش‌بنیان در صورت استقرار و فعالیت در پارک علم و فناوری، نیازی به مراجعه به کارگروه ارزیابی و تشخیص شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha