• شنبه / ۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401100301314
  • منبع : نمایندگی اردبیل

یک مسئول خبر داد

کاهش ۱۵۰ تنی آرد سهمیه عشایر در استان اردبیل

کاهش ۱۵۰ تنی آرد سهمیه عشایر در استان اردبیل

ایسنا/اردبیل  مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل از کاهش ۱۵۰ تنی آرد سهمیه عشایر استان اردبیل خبر داد و گفت: سهم آرد ماهانه عشایر استان از ۴۵۰ تن به ۳۰۰ تن کاهش یافته است.

علی نوبخت ۳دی در جلسه کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال که با حضور مدیر کل امور عشایری استان برگزار شد، با اشاره به اینکه میانگین سرانه آرد توزیعی در استان اردبیل حدود ۱۰.۵ کیلو گرم به ازای یک نفر در ماه است، اضافه کرد: این میزان در مقایسه که با میانگین کشوری که ۱۲ کیلوگرم است ازشاخص کشوری پایین‌تر است.

وی به کاهش ۱۵۰ تنی آرد سهمیه عشایر استان اردبیل اشاره کرد و گفت: سهم آرد ماهانه عشایر استان از ۴۵۰ تن به ۳۰۰ تن کاهش یافته است به طوری که آرد سهم عشایری خلخال نیز از ۲۰ ماهانه قبلی به ۱۳ تن در ماه جدید تقلیل یافته است.

مدیرکل غله استان اردبیل اضافه کرد: با تصویب ستاد آرد و نان استان کلیه امور مربوط به نحوه توزیع آرد سهمیه عشایر استان به عهده فرمانداری‌های شهرستان استان اردبیل خواهد بود.

وی در ادامه با یادآوری اینکه در صورت عدم مراجعه برای دریافت سهم ماهانه عشایر استان از سوی هرکدام از شهرستان‌ها سهم آن ماه حذف شده و قابل بازگشت نیست، خاطرنشان کرد: علت عدم دریافت سهمیه آرد ماه های مهر و آبان عشایر خلخال در این شهرستان عدم مکاتبه به موقع از سوی دستگاه ذی ربط وهمچنین معرفی نکردن نماینده دریافت آرد از سوی شهرستان است

هرگونه افزایش قیمت نان در استان اردبیل تابع تصمیمات کشوری است

به گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل، ماهانه ۱۶ هزار تن آرد در بین ۲ هزار و ۵۸۳ واحد نانوایی فعال در استان اردبیل توزیع می‌شود به طوری که از این میزان ۱۱ هزار تن آرد نوع یک و مابقی آرد نوع ۲ است که بین نانوایی‌های استان توزیع می‌شود.

نوبخت با بیان اینکه تفاوت قیمت آرد دریافتی نانوایان در شهرستان‌ها نسبت به مرکز استان ناشی از اضافه شدن هزینه کرایه حمل آرد از کارخانه‌های مستقر در مرکز استان می باشد، اضافه کرد: برای یکسان سازی قیمت آرد دریافتی نانوایان درهمه مناطق استان و قبول هزینه کرایه حمل از سوی دولت نیز نیازمند تصمیم کشوری هستیم.

وی همچنین هرگونه افزایش قیمت نان در استان اردبیل تابع تصمیمات کشوری اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تمام نانوایی‌های استان مجهز به «کارتخوان نانینو» هستند و با ثبت اطلاعات آنها به صورت هفتگی، این اطلاعات رصد می‌شود، یادآور شد: با نصب کارتخوان‌ها امکان بروز تخلف در بخش گران‌فروشی به حداقل رسیده است.

در ادامه مدیر کل امور عشایر استان اردبیل بابیان اینکه آمار عشایر استان بر اساس سرشماری امسال هنوز اعلام نشده است، خاطرنشان کرد: توزیع آرد سهم عشایر استان براساس آمار قبلی ولی با کاهش ۱۵۰ تن در ماه صورت می‌گیرد.

صابر طهماسب پور با اشاره به هوشمند سازی نحوه خدمات رسانی به عشایر گفت: پیش از سرشماری عشایر در سال‌جاری با اجرای طرح هوشمندسازی نحوه خدمات به عشایر استان از مجموع ۲۱ هزار خانوار دارای کارت عشایر ۶ هزار کارت مسدود است وهم اکنون ۱۵ هزار خانوار از خدمات کارت هوشمند عشایر استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha