• شنبه / ۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۹:۴۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401100301498
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان عنوان کرد

رشد ۶۳ درصدی سواد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد

رشد ۶۳ درصدی سواد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از رشد ۶۳ درصدی سواد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

سید حمزه باقری نژاد روز شنبه سوم دی ماه ۱۴۰۱ در نشست گرامیداشت هفته سوادآموزی در اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، گفت: رشد نرخ  باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد قبل از انقلاب اسلامی ۲۸٫۸ درصد  بوده است که با پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی طبق آخرین سرشماری سال ۱۳۹۵، نرخ باسوادی به ۹۲٫۷ درصد رسیده که رشد قابل توجهی داشته است.

وی اظهار کرد: طبق برآوردهای انجام شده در سال ۱۴۰۰ نرخ باسوادی در استان از ۹۲٫۷  به ۹۵٫۲ درصد رسیده است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سواد کلید ورود ما به دنیاست و باعث شناخت بهتر ما از زندگی و جامعه می‌شود، بیان کرد:  نهضت سواد آموزی به تعبیر رهبر حکیم انقلاب به عنوان یک جریان فرهنگی وظیفه خطیر  نابودی جهل و بی سوادی را برعهده دارد.

باقری نژاد از انعقاد تفاهم نامه های متعدد در حوزه سوادآموزی با دستگاهها و نهادهای دیگر خبر داد و تصریح کرد: تحقق اهداف سواد آموزی میسر نخواهد بود مگر با همراهی گ، همگامی و مشارکت همه مردم و دستگاه‌ها، که انتظار می رود مردم عزیز آموزش و پرورش را همراهی نموده تا روستا به روستا، محله به محله ، کوچه به کوچه و شهر به شهر شناسایی بی سوادان صورت گیرد تا بتوانیم نسبت به جذب و آموزش آنها اقدام علمی داشته باشیم .

وی از تاسیس باشگاه خیرین سواد یار در استان خبر داد و عنوان کرد: از همه ظرفیتهای مردمی برای شناسایی بیسوادان و تحت پوشش قرار دادن آنان استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد حجم ابلاغی در سه دوره سواد آموزی، تحکیم و انتقال در سال تحصیلی جاری را ۵۳۰۰ نفر عنوان و بیان کرد: ۱۰۰۷ نفر در سطح استان کار آموزش آنان را برعهده دارند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha