• شنبه / ۳ دی ۱۴۰۱ / ۲۰:۵۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401100301522
  • خبرنگار : 50187

یک مقام وزارت آموزش و پرورش:

حاج قاسم سلیمانی یک مبارز و الگوی جهان‌وطن است

حاج قاسم سلیمانی یک مبارز و الگوی جهان‌وطن است

ایسنا/کرمان رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: ما برای هویت زائی و هویت سازی و تقویت آرمان گرایی در نسل جوان نیاز به الگو داریم، الگویی که جهان‌وطن باشد و مرز بین جبهه مقاومت را بردارد و اینجاست اتکاء به الگویی مثل حاج قاسم خیلی موضوعیت دارد.

مجتبی همتی فر شامگاه سوم دی ماه در آئین رونمایی کتاب داستان های کودکانه با محوریت سردارشهید حاج قاسم سلیمانی در حسینیه ثارالله کرمان اظهار کرد: در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، دستاورد چله اول به عنوان نمونه بارز پیش روی ماست و حاج قاسم سلیمانی نمونه بارزی از انقلاب اسلامی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران ادعا دارد انقلاب فرهنگی و معنوی است و خروجی آن قاعدتا باید فرهنگی و معنوی باشد که متاسفانه در دهه فجر کمتر به این دستاوردها می پردازیم.

همتی فر با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند"حاج قاسم مکتب بود" تصریح کرد: واکاوی شخصیت حاج قاسم و توجه به ابعاد شخصیتی ایشان برای امروز و چله دوم انقلاب درس آموز است.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی به عنوان انسان تربیت شده ای که نوجوانی اش در نهضت، جوانی اش ابتدای انقلاب و تمام عمرش در انقلاب بوده و خونش پای انقلاب ریخته شده، نمونه کم نظیری است که از ابتدا تا انتها می ماند و استوار می ماند.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی نمونه دینداری انقلابی است و معنویت گرائی و جامع گرایی را با هم جمع کرده و کسی که در مکتب امام پرورش یافته باشد در موقعیت های مختلف می تواند ظهور و بروز داشته باشد.

همتی فر بیان کرد: برای پیش بردن نسل جوان در چله دوم انقلاب، حاج قاسم الگوست، الگویی که الهام بخش مومن و تربیت شده انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم یک مبارز بدون وطن است، گفت: می بینیم ایشان برای جبهه مقاومت و تمام آزادی خواهان یک نماد بین المللی است؛ خدمت به مردم جلوه ای از جهاد بدون مرز است و حاج قاسم، مرد خدمت به مردم است و هر جا کسی در ظلم و سختی قرار می گیرد حاج قاسم را می بینیم و همانطور که در سیل، زلزله و ... حضور او را می بینیم و با اینکه سپاهی است اما به حوزه نظامی منحصر نمی شود.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه حاج قاسم یک قهرمان است برای نسل امروز که تشنه قهرمان است، اظهار کرد: وقتی از مکتب حاج قاسم حرف می زنیم یا از مکتب امام خمینی (که حاج قاسم ذیل آن است) یعنی سیاست، جهاد، مبارزه، عرفان، معنویت، امور اجتماعی و ... با هم است و حاج قاسم یک الگوی خیلی خوب برای کودک و نوجوان امروز است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش دشمن برای آرمان زدائی و هویت زدائی گفت: ما برای هویت زائی و هویت سازی و تقویت آرمان گرایی در نسل جوان نیاز به الگو داریم، الگویی که جهان‌وطن باشد و مرز بین جبهه مقاومت را بردارد و اینجاست اتکاء به الگویی مثل حاج قاسم خیلی موضوعیت دارد و حاج قاسم برای همه می تواند نمادی باشد که یاد و پرچمش را زنده نگه داریم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم و در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری کرمان سه کتاب داستان کودکانه با نام های "سیب آخر"، "قهرمان به شکل خودم" و "مردی که زبان کبوترها را می دانست" رونمایی شد.

حاج قاسم سلیمانی یک مبارز و الگوی جهان‌وطن است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha