• دوشنبه / ۵ دی ۱۴۰۱ / ۰۰:۳۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401100502407
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد از خبرگزاری ایسنا بازدید کرد

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد از خبرگزاری ایسنا بازدید کرد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه برخی از معاونان ثبت احوال استان به مناسبت هفته ثبت احوال از دفتر خبرگزاری ایسنا بازدید کرد.

«داوید صادقی» در بازدید از خبرگزاری ایسنا گفت: ۱۰۵خدمت به مردم ارائه می دهد و در واقع آنطور که باید و شاید جایگاه ثبت احوال برای مردم تبیین نشده است و این سازمان را تنها در حد صدور شناسنامه و تغییر نام می شناسند.برخی وظایف ثبت احوال شبه قضایی است 

وی اظهار کرد: هم اکنون دارای بزرگترین پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور هستیم که ۲۰۰ دستگاه به این سازمان متصل هستند و خدمات خود را بهره برداری می کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از سال ۹۰ آرشیو الکترونیکی اسناد شروع شد که خدمات را به مردم آسان کرد و مردم می توانند. بصورت غیر حضوری خدمات را دریافت کنند.

صادقی تصریح کرد: ۳۴ دفتر پیشخوان استان در زمینه کارت هوشمند ملی همکاری خوبی داشتند.

وی ادامه داد: ۵۹۰ هزار نفر واجد شرایط کارت هوشمند ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد بودند که ۵۷۵ هزار نفر ثبت نام کرده اند که حدود ۱۵ هزار نفر معادل سه درصد تا کنون ثبت نام نکرده اند.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حدود ۱۵ هزار نفر معادل سه درصد از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون جهت دریافت کارت هوشمند ملی خود که صادر شده، مراجعه نکرده اند.

صادقی با اشاره به اینکه وظیفه مهاجرت یا تغییر نشانی از طریق ثبت احوال تاکید کرد: مردم می توانند با مراجعه به درگاه ثبت احوال، کد پستی و تغییر نشانی خود را به روز رسانی کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد از خبرگزاری ایسنا بازدید کرد

وی افزود: مهلت ثبت ولادت ۱۵ روز و وفات ۱۰ روز است که استان کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب بالای ۹۹ درصد و ۹۷ درصد است که این استان باتوجه به کوهستانی بودن، پراکندگی و  صعب العبور بودن نسبت به سایر کشورها تقریبا وضعیت خوبی داریم.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل وضعیت ولادت در این استان روند کاهشی دارد، از سال ۱۳۹۵ به بعد روند جمعیت کشور کاهشی است که در این استان وضعیت بهتری داریم اما روند روبه کاهش است.

صادقی اظهار کرد: ثبت احوال با ۱۰ اداره و تعدادی نمایندگی به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد خدمات رسانی می کند، در سطح این استان ۴۰ درصد چارت ثبت احوال و پیت های ما خالی و بلاتصدی است.

وی ادامه داد: اداره ثبت احوال طی دو سه سال اخیر در زمینه حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع رتبه برتر را کسب کرده است. 

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد از خبرگزاری ایسنا بازدید کرد

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هفته ثبت احوال و برنامه های این هفته در سطح استان گفت: دیدار با امام جمعه یاسوج و استاندار، نشست با پرسنل، برپایی میز خدمت در نماز جمعه، غبار روبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، نواختن زنگ ثبت احوال در سطح مرکز استان و شهرستانها و برگزاری برنامه های رسانه ای، رادیویی و تلویزیونی از مهمترین برنامه های این هفته در استان هستند.

صادقی تصریح کرد: افراد فاقد شناسنامه استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و برای این افراد هم شناسه تعریف شود و هم کارت شناسایی موقت صادر شود.

وی عنوان کرد: کاهش جمعیت کشوری است و مختص استان کهگیلویه و بویراحمد نیست در دهه ۶۰ و ۷۰ و از سال ۹۵ رشد جمعیت خوب بود و با میانگین ۶ درصد بود که هم اکنون رشد جمعیت در کشور زیر دو و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲ و سه دهم درصد است.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد از خبرگزاری ایسنا بازدید کرد

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶.۵ درصد ولادت ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت. وضعیت طلاق استان کهگیلویه و بویراحمد افزایشی و ازدواج کاهشی است.

صادقی اظهار کرد:  نرخ باروری در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱.۵ است  در حالی که باید ۲ باشد.

وی تصریح کرد: از هر چهار ازدواج در استان کهگیلویه و بویراحمد یک مورد منجر به طلاق می شود.

صادقی بیان کرد: از زحمات و همکاری خبرگزاری ایسنا کهکیلویه و بویراحمد در حوزه ثبت احوال استان تشکر می کنم و تلاش این خبرگزاری در استان قابل تقدیر است.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد از خبرگزاری ایسنا بازدید کرد

سید داود موسویان، رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه بازدید ضمن تبریک هفته ثبت احوال به مجموعه ثبت احوال استان گفت: به جهت زحمات مجموعه ثبت احوال خدا قوت عرض می کنیم.

وی افزود: آمار و اطلاعات ثبت احوال می تواند مبنای بسیاری از کارها و اقدامات برای تصمیم گیری مسئولان باشد.

موسویان اظهار کرد: جهادانشگاهی در سه حوزه فرهنگی، آموزشی( کوتاه مدت شامل آزاد و ضمن خدمت و بلند مدت شامل مرکز علمی کاربردی) و پژوهشی فعالیت دارد که می توانیم با ثبت احوال استان تعامل و همکاری داشته باشیم.

وی بیان کرد: خبرگزاری ایسنا یکی از مهمترین و معتبرترین رسانه های کشور است که نقش مهمی در توسعه و پیشرفت استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور ایفا می کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد از خبرگزاری ایسنا بازدید کرد

گفتنی است که «سید صادق الهی نسب»_ معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت، «رمضان جلالی»_ معاون فناوری و اطلاعات جمعیتی، «حبیب ناصری»_ رئیس حراست، «علی آزادلطف» _ روابط عمومی، «هوشنگ سعیدی مهر»_ کارشناس مسئول حقوقی و سجلی، «داوید صادقی»_مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد را در این بازدید همراهی کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha