• دوشنبه / ۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1401100502915
  • خبرنگار : 50448

معاون آموزش و پرورش استان بوشهر:

۹۷ درصد از بوشهری‌ها باسواد هستند

۹۷ درصد از بوشهری‌ها باسواد هستند

ایسنا/بوشهر معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: نرخ سوادآموزی ۳۵ درصدی این استان در ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی به ۹۷ درصد در سال جاری ارتقا یافته است.

میلاد حبیبی‌نیا دوشنبه ۵ دی در نشست شورای پشتیبانی سواداموزی استان بوشهر اظهار کرد: شهرستان‌های بوشهر و دیلم بالاترین و شهرستان عسلویه کمترین نرخ باسوادی را در این استان دارند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰، بیش از هزار و ۸۳۵ نفر از خدمات سوادآموزی بهره‌مندی شده اند، افزود: حجم ابلاغی از سازمان مرکزی به سوادموزی استان در سال جاری، جذب و پوشش چهار هزار و ۴۷۲ سودآموز است.

حبیبی‌نیا عنوان کرد: افراد بی سواد، تارکان تحصیل و بازماندگان از تحصیل، مهمترین مبادی ورودی بی‌سوادی در جامعه هستند که برای حل این موضوع، نیازمند مشارکت همگانی دستگاه‌های اجرایی، گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم نهاد هستیم.

وی ادامه داد: محتواهای تولید شده توسط سازمان نهضت سوادآموزی که در دوره‌های سوادآموزی استفاده می‌شود، بروز و مطابق شرایط موجود جامعه است.

حبیبی‌نیا تاکید کرد:کسب و آموزش مهارت‌های مختلف اجتماعی و کارآفرینی از ویژگی‌های برجسته این محتواها و کتب آموزشی است.

وی خاطرنشان کرد: سامانه سازمان سودآموزی به عنوان یکی از جامع‌ترین سامانه‌های وزارت آموزش و پرورش، قابلبیت رصد آنلاین و مطمئن وضعیت سواد افراد جامعه را دارد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه مدرسه محوری کردن سوادآموزی از راهبردهای اصلی این معاونت است، یادآور شد: بر اساس آیین نامه اجرایی مدارس،  مدیران، شورای معلمان، شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان برای پوشش اولیا کم سواد و بی سواد ددانش‌آموزان همان مدرسه و محله، مسئولیت دارند.

حبیبی‌نیا در پایان گفت: تقاضا محور بودن، انعطاف پذیری، کم حجم بودن محتواهای آموزشی، رایگان بودن خدمات و ارائه مشوق‌های مادی در صورت قبولی سوادآموز، از ویژگی‌های آموزش نیمه رسمی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha