• چهارشنبه / ۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401100703733
  • خبرنگار : 50560

بهزیستی قزوین، پذیرای افراد بی‌خانمان در فصل سرما

بهزیستی قزوین، پذیرای افراد بی‌خانمان در فصل سرما

ایسنا/قزوین مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۶ مرکز دولتی و غیردولتی در قزوین، آماده ارائه خدمات به کودکان کار، زنان آسیب‌دیده و دختران خشونت دیده هستند و با قرارگیری در فصل سرما، مراکز شبانه بهزیستی پذیرای افراد بدون سرپرست و بدسرپرست است.

علی دهباشی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه حمایت از افراد کم‌توان و در معرض آسیب، یکی از رسالت‌های ذاتی بهزیستی است، بنابراین این سازمان به افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی، خدمات تخصصی شامل مددکاری، روانشناسی، بهداشتی، حقوقی و آموزشی و همچنین خدمات توانمندسازی به‌منظور ادامه زندگی فردی و اجتماعی ارائه می‌دهد

 وی ادامه داد: ارائه خدمات به کودکان کار و خیابانی، دختران در معرض آسیب اجتماعی، زنان و دختران آسیب‌دیده اجتماعی، زنان و دختران در معرض خشونت و افراد مبتلابه نارضایتی از دیگر خدمات ارائه‌شده این سازمان به افراد آسیب‌دیده است.

دهباشی‌پور تصریح کرد: ۶ مرکز دولتی و غیردولتی در قزوین، آماده ارائه خدمات به کودکان کار، زنان آسیب‌دیده و دختران خشونت دیده هستند. با قرارگیری در فصل سرما، مراکز شبانه بهزیستی پذیرای افراد بدون سرپرست و بد سرپرست است. تاکنون بالغ بر ۲۰ نفر در این مراکز اسکان داده شدند.

وی با اشاره به مرکز نگهداری کودکان کار و خیابانی، ادامه داد: امسال ۴۳ کودک خیابانی در استان تحت پوشش این سازمان قرار گرفتند و از بسته‌های حمایتی سازمان بهزیستی نیز بهره‌مند شده‌اند. در این مراکز به موضوع نگهداری و حمایت از کودکان کار، بی‌سرپرست و بد سرپرست به شکل جدی توجه می‌شود و هدف از فعالیت آن‌ها کاهش و به حداقل رساندن میزان آسیب‌ها و بزه‌های اجتماعی است.

این مسئول در پایان گفت: قزوین یکی از استان‌های موفق کشور درزمینه ارائه خدمات اجتماعی است. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، وضعیت استان قزوین درزمینه موضوعات اجتماعی مطلوب ارزیابی می‌شود و به‌نوعی، هیچ‌گونه اقدام عقب‌افتاده‌ای در سطح استان وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha