• شنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401101005669
  • خبرنگار : 50177

معاون راه و شهرسازی استان خبر داد:

آماده‌سازی ۴۳۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در لرستان

آماده‌سازی ۴۳۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در لرستان

ایسنا/لرستان معاون راه و شهرسازی لرستان از آماده‌سازی ۴۳۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

رضا پیامنی در خصوص وضعیت زمین در شهرستان الیگودرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۴۳۰ متقاضی در الیگودرز داریم که با وجود مسکن مهر جوابگوی متقاضیان است، به دنبال تامین ۱۸هکتار زمین دیگر هم برای آینده هستیم، در شهرستان ازنا هم با وجود مسکن مهر مشکل چندانی نداریم.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از واحدهای اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در حال ساخت است، گفت: زمین‌های آماده ساخت که عمدتا در اراضی مسکن مهر واقع هستند مانند فاز اول خرم‌آباد که شامل ۹۷۵ واحد با کارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام سال ۹۹ واگذار کردیم که از این تعداد، ۶۷۵ واحد در حال نازک‌کاری است، در بروجرد هم ۲۴۰ واحد در حال آماده‌سازی است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی لرستان از اراضی که سال ۱۴۰۰ در قالب اقدام ملی و نهضت ملی مسکن تامین شد حدود ۴۰ هکتار در خرم‌آباد، ۴۳ هکتار بروجرد و ۴۰ هکتارنورآباد به کارگزاران مربوطه تحویل داده شده است.

وی افزود: ۱۵۰۰ واحد در خرم‌آباد، ۱۵۰۰ واحد بروجرد و ۴۰۰ واحد در نورآباد اماده سازی شده است.

پیامنی در خصوص زمان تکمیل واحدها نیز گفت: از ابتدای طرح و در قالب گزینه‌های مختلف سهم لرستان ۱۲ هزار و ۴۱۵ واحد بود که طی برنامه چهار ساله به ۴۹ هزار و ۶۶۰ واحد می‌رسد، از این تعداد ۱۲۹۰ واحد شروع و ۶ هزار و ۸۳۴ واحد نیز در حال آماده سازی است دوره ساخت واحدها یک دوره چهار ساله است.

معاون راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه در خصوص واحدها متقاضی موثر مهم است، عنوان کرد: بر اساس پالایش‌های انجام شده ۳۷ هزار و ۵۰۰ متقاضی موثر داریم که تاکنون ۷ هزار و ۳۰۰ متقاضی واریز وجه داشتند.

وی در خصوص تسهیلات نهضت ملی مسکن نیز  گفت: تسهیلات ابلاغی ۱۸ درصد است البته قرار است برای دهک‌های کم درآمد تسهیلات با سود کمتری را در نطر بگیرند اما تاکنون ابلاغ رسمی نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha