• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401101307798
  • خبرنگار : 50184

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

شهید سلیمانی ارتش بین‌الملل اسلامی ایجاد کرد

شهید سلیمانی ارتش بین‌الملل اسلامی ایجاد کرد

ایسنا/کرمانشاه عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به شکست طرح استکبار جهانی برای تشکیل 40 کشور جدید در خاورمیانه اشاره کرد و گفت: بخشی قابل توجهی از علت شکست این طرح را مدیون درایت سردار شهید سلیمانی هستیم.  

دکتر محمدحسین صفار هرندی در نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه رازی با موضوع «نگاهی به نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران» با گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی،  اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شوم استکبار جهانی، پیاده‌سازی طرحی برای تشکیل ۴۰ کشور جدید در خاورمیانه بود که با شکست مواجه شد و بخش قابل توجهی از علت شکست این طرح را مدیون درایت شهید سلیمانی هستیم.

وی با اشاره به گوشه‌ای از خدمات شهید سلیمانی افزود: سردار سلیمانی ارتش بین‌الملل اسلامی را ایجاد کرد، بعد از شهادت ایشان نیز سردار قاآنی با اقتدار و ادامه راه شهید سلیمانی، ضربه‌هایی را به دشمنان وارد کرد و امروز شاهد هستیم که رژیم صهیونسیتی دچار استیصال شده است.

وی با اشاره به برخی ویژگیهای شهید سلیمانی، گفت: آنچه شهید سلیمانی را به این درجه از افتخار و بزرگی رساند، تبعیت از ولی فقیه بود.

صفارهرندی در ادامه با بیان اینکه آمریکا به عنوان یک ابرقدرت می‌خواست هرآنچه اراده می‌کند اتفاق بیفتد، افزود: اما می‌بینیم که چهل سال است هرچه درباره جمهوری اسلامی ایران اراده می‌کند محقق نمی‌شود. ما امروز هیچ عرصه دست‌نیافتنی نداریم و این همه به برکت مقاومت و اتکا به پرچم اسلام حاصل شده است.

وی با بیان اینکه در استراتژی امنیت ملی آمریکا آمده که نفوذ دامنه معنوی جمهوری اسلامی ایران بر ملت‌های دیگر تهدیدی برای آمریکا به شمار می‌آید، افزود: امروز جریان ضدآمریکایی که شاگردانش تبدیل به استاد و معلم شده‌اند دیگر مهارشدنی نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به حوادث و ناآرامی‌های اخیر افزود: در سال ۸۸ نیز شاهد این اتفاقات بودیم. آن زمان در ظاهر مطالبه بر سر رأی بود اما در حقیقت مدیریت آینده جهان موضوع دعوا است.

وی با اشاره به برخی دستاوردها و توفیقات نظام افزود: گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان طی ۱۰ سال اخیر از ۶۰ هزار میلیارد تومان به بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده که به معنای این است ما از قالب محصورشدگی در سیاست‌های قدرت‌های بزرگ رها شده‌ایم و توانایی دورزدن تحریم‌ها را به معنای واقعی پیدا کرده‌ایم و این ورزیدگی انقلاب مورد طمع برخی کشورها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در برخی شاخص‌های علمی جایگاه پنجم تا دهم را دارد، افزود: مسأله مهم امروز تبدیل دانش به فناوری است و باید به تولید انبوه برسیم.

صفارهرندی به پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های دیگر هم اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز یکی از قدرت‌های منطقه‌ و حتی جهان به شمار می‌آید.  

در این نشست دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی نیز اظهار کرد: در وصف شجاعت و رشادت شهید سلیمانی تعاریف شنیدنی از زبان فرماندهان و ژنرال‌های آمریکایی و عراقی عنوان شده که بیانگر شخصیت تأثیرگذار سردار حاج قاسم سلیمانی در محور مقاومت در سطح بین‌المللی است که چه رعب و وحشتی در دل دشمنان اسلام و انقلاب و محور مقاومت ایجاد کرده است.

احمدی با اشاره به رشادت‌های شهید سلیمانی در جبهه مقاومت به‌ویژه در سوریه، افزود: در سوریه دشمن برنامه‌ریزی کرده بود که در مدت کوتاهی نظام حاکم بر سوریه را ساقط کند و با ایجاد آشوب و جنگ داخلی فتنه‌انگیزی کند، اما با تدبیر و شجاعت سردار سلیمانی دیدیم که داعش نابود شد و جبهه مقاومت همچنان زنده است.

وی ویژگی‌های ارزشمند شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی را تداعی‌گر بیانات حضرت علی(ع) پیرامون مالک اشتر دانست و گفت: امیدواریم همه ما بتوانیم رهروان خوبی برای مکتب حاج قاسم باشیم.

این نشست با پرسش و پاسخ همراه بود و برخی از اساتید حاضر به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha