• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۷:۵۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401101308381
  • منبع : نمایندگی قزوین

تعویض تجهیزات سیستم پشتیبان برق

تعویض تجهیزات سیستم پشتیبان برق

ایسنا/قزوین همه یوپی‌اس‌های مدرن دارای هشدار باتری کم هستند و یک خودآزمایی دوره‌ای را انجام می‌دهند. در صورت نیاز به تعویض به شما هشدار می‌دهند.

معمولاً هم یک نشانگر فلش می‌زنند و هم صدای زنگ می‌دهند. اگر شبح مانیتورینگ راه‌اندازی کرده‌اید، آن‌ها به آن هشدار می‌دهند و احتمالاً ایمیل هشدار دریافت خواهید کرد. اگر زنگ هشدار را نادیده بگیرید، زمان آن تمام می‌شود، اما در فواصل زمانی تکرار می‌شود.

نکته قابل توجه این است که اگر باتری ۲۸ آمپر شما داخل دستگاه نباشد، راه‌های تشخیض ضعیف بودن آن سخت‌تر خواهد بود.

گاهی اوقات یک هشدار کاذب دریافت خواهید کرد. ایده خوبی است، اگر زنگ هشدار دریافت کردید، روز بعد به صراحت یک خودآزمایی UPS را راه اندازی کنید و ببینید که آیا آلارم از بین می‌رود (روش انجام این کار بسته به نرم افزار UPS شما متفاوت است). اگر زنگ هشدار دائمی است، باید باتری‌ها را تعویض کنید.

گزارش شده است که باتری‌های بد همچنین می‌توانند علائمی ایجاد کنند که شبیه خرابی اینورتر یا الکترونیک کنترل ضعیف است. حتی اگر یو پی اس شما علائم صرع مانند تکرار آلارم ها و چشمک زن چراغ‌های پنل را نشان می‌دهد، باتری خراب اولین چیزی است که باید به آن شک کرد.

البته سازندگان یو پی اس ترجیح می‌دهند که کل یو پی اس خود را در زمان از بین رفتن باتری‌ها تعویض کنید، زیرا از این طریق درآمد بیشتری کسب می‌کنند. اما در واقع هیچ چیز منحصر به فرد یا جادویی در مورد باتری‌های UPS وجود ندارد. آن‌ها انواع استانداردی هستند که برای کاربردهای دیگر مانند تأمین انرژی الکترونیک دریایی با اتصالات استاندارد نیز استفاده می‌شوند. می‌توانید آنها را از منابعی غیر از سازنده یو پی اس خریداری کنید و گاهی اوقات آنها را با معادل‌های بهتر و ارزان‌تر جایگزین کنید.

قبل از سفارش تعویض باتری ۴۲ آمپر، بهتر است تا هشدار باتری کم صبر کنید. نگه داشتن باتری‌ها در قفسه عمر آنها را کاهش می‌دهد مگر اینکه آن‌ها را کاملاً شارژ نگه دارید.

باتری‌های قدیمی را در سطل زباله معمولی خود نیندازید! آن‌ها حاوی فلزات و اسیدهای سمی هستند. با محیط خود مهربان باشید و آنها را برای بازیافت به یک مهمان واجد شرایط بسپارید. اکثر فروشندگان باتری با خوشحالی این کار را برای شما انجام می‌دهند. در غیر این صورت، شرکت زباله محلی یا مرجع دفع زباله می‌توانند به شما توضیح دهند که چگونه و کجا آن‌ها را به طور ایمن تحویل دهید.

بسیاری از مدل‌های یو پی اس از باتری‌های ژل سل در فرمت‌های استاندارد مانند ۱۲.۰ ولت، ۷.۲ آمپر ساعت استفاده می‌کنند. هشدار: بسیاری از تولیدکنندگان دو یا سه نوع مختلف را می‌فروشند: استفاده استاندارد، استفاده چرخه‌ای و استفاده با جریان بالا. یو پی اس ها به جریان بالایی نیاز دارند و برخی از یوپی‌اس‌ها برای استفاده استاندارد به خوبی با باتری‌ها کار نمی‌کنند، زیرا ولتاژ در زمان بار زیاد خیلی زود کم می‌شود (یو پی اس خیلی سریع خاموش می‌شود یا ولتاژ خروجی کاهش می‌یابد به طوری که کامپیوتر خاموش می‌شود). باتری‌های استاندارد برای دستگاه‌های هشدار، چراغ‌های اضطراری یا مواردی از این قبیل هستند.

در ادامه چند پیشنهاد برای خرید باتری ۶۵ آمپر جایگزین را مشاهده خواهید کرد. اگرچه می‌توانید تعویض باتری‌های خود را در حین کارکردن رایانه انجام دهید، اما ممکن است چندان رضایت‌بخش نباشد، زیرا دستگاه نمی‌داند که باتری‌ها تعویض شده‌اند و دیمون مانیتور شما همچنان نشان‌دهنده کم بودن باتری را نشان می‌دهد. برای اصلاح این وضعیت، باید شارژ و شارژ باتری را انجام دهید. در آن مرحله باتری باید بهتر کالیبره شود.

ممکن است چندین بار تخلیه و شارژ باتری‌های جدید طول بکشد تا به ظرفیت کامل برسند و کالیبراسیون زمان ماندن دقیق باشد. اگر یو پی اس شما دارای دو یا چند واحد باتری است و نرم افزار مانیتورینگ شما سطوح ولتاژ جداگانه‌ای را برای آنها گزارش می‌دهد، یکی از راه‌های تشخیص این است که واگرایی در سطوح ولتاژ را مشاهده کنید. همانطور که سلول‌ها به ظرفیت کامل اسمی می‌رسند، ولتاژ آن‌ها باید همگرا شوند.

صبا باتری علاوه بر تولید باتری ۱۲ ولتی یو پی اس، باتری ۶ ولت ۲۰۰ آمپر و انواع دیگری از باتری‌های یو پی اس را تولید کرده است و توانسته است رضایت مشتریان را به خود جلب کند.

واکنش‌های الکترود در تمام باتری‌های اسید سرب از جمله باتری‌های VRLA اساساً یکسان است. هنگامی که باتری تخلیه می‌شود، ماده فعال مثبت دی اکسید سرب و ماده فعال منفی سرب اسفنجی هر دو با الکترولیت اسید سولفوریک واکنش می‌دهند و سولفات سرب و آب تشکیل می‌دهند. در هنگام شارژ، این روند کاملاً معکوس می‌شود. بازده کولنی فرآیند شارژ در رسیدن به مرحله نهایی شارژ کمتر از ۱۰۰٪ است یا در شرایط شارژ بیش از حد، انرژی شارژ برای تجزیه الکترولیتی آب مصرف می‌شود و صفحات مثبت گاز اکسیژن و صفحات منفی گاز هیدروژن تولید می‌کنند.

باتری ۱۰۰ آمپر صبا نیز در نوع سیلد اسید و با تکنولوژی VRLA در کارخانه صبا با بالاترین سطح کیفیت تولید می‌شود.

در شرایط عادی شارژ، اکسیژن در صفحه مثبت قبل از تکامل هیدروژن در منفی رخ می‌دهد. این ویژگی در طراحی باتری‌های VRLA استفاده می‌شود. در سلول‌های غرق‌شده، گاز اکسیژن در صفحه مثبت حباب‌ها را از طریق الکترولیت به سمت بالا تکامل می‌دهد و از طریق دریچه‌ها آزاد می‌شود. در باتری‌های VRLA، گاز اکسیژن به جای حباب زدن به سمت بالا، در حالت مثبت تکامل یافته است، در فاز گاز از طریق محیط جداکننده به صفحه منفی منتقل می‌شود.

جداکننده از نوع حصیر شیشه‌ای بسیار جاذب با تخلخل بسیار بالا است که به گونه‌ای طراحی شده است که حجم منفذی بیش از حجم الکترولیت داشته باشد (طراحی الکترولیت گرسنگی) که به دلیل آن گاز اکسیژن مسیری بدون مانع به صفحه منفی پیدا می‌کند. واکنش با اسفنجی باعث کاهش گاز اکسیژن سرب در صفحه منفی می‌شود و بخشی از آن را به حالت نیمه تخلیه می‌کند. در آنجا با سرکوب مؤثر تکامل گاز هیدروژن در صفحه منفی. این همان چیزی است که به عنوان اصل نوترکیبی اکسیژن شناخته می‌شود.

سپس قسمتی از صفحه منفی که تا حدی تخلیه شده بود با شارژ بعدی به سرب اسفنجی اولیه برگردانده می‌شود. بنابراین یک صفحه منفی بین مقداری که با شارژ شدن به سرب اسفنجی تبدیل می‌شود و مقدار سرب اسفنجی که با جذب گاز اکسیژن تولید شده در صفحه مثبت به سولفات سرب تبدیل می‌شود، تعادل را حفظ می‌کند.

کارخانه صبا باتری علاوه بر تولید باتری‌های صنعتی، در تولید باتری‌های خودرویی نیز بسیار موفق بوده است و می‌توان از برندهای این کارخانه در بخش خودرویی به باتری واریان اشاره کرد که طرفداران بسیار زیادی دارد و با قیمت بسیار مناسبی در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌گیرد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha