• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401101912087
  • خبرنگار : 50463

به رنگ دی؛ برای تنها شهید یزدی سانحه هواپیمای اوکراینی

به رنگ دی؛ برای تنها شهید یزدی سانحه هواپیمای اوکراینی

ایسنا/یزد مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد از برپایی نمایشگاهی از اسناد و آثار دانشجوی نخبه شهید «امیرحسین قربانی بهابادی» تنها شهید استان یزد در سانحه هواپیمای اوکراینی در کتابخانه مرکزی یزد خبر داد.

همزمان با سالروز حادثه تلخ سقوط هواپیمای مسافری اوکراین در سال ۹۸ که به جان باختن جمعی از هموطنان انجامید، نمایشگاه اسناد، تصاویر و آثار دانشجوی شهید نخبه «امیرحسین قربانی بهابادی» تنها شهید یزدی این سانحه با عنوان «به رنگ دی» با حضور پدر و مادر شهید و جمعی از مسئولان و هنرمندان در کتابخانه مرکزی یزد گشایش یافت.

«سعید زارع» مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان در خصوص هدف از برپایی این نمایشگاه گفت: برای پاسداشت صبر و شکیبایی و ولایتمداری خانواده ی معزز این شهید بزرگوار و همزمان با فرارسیدن ۱۸ دی ماه سومین سالگرد سقوط هواپیمای اوکراینی و شهادت شهید قربانی این نمایشگاه با بیش از ۱۷۰ اثر از دوران کودکی و تحصیل در داخل و خارج از کشور تا سنین ۲۱ سالگی و تا زمان شهادت جمع آوری با عنوان « به رنگ دی» در معرض دید عموم قرار گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه این نمایشگاه با محوریت نمایش عکس ها و یادگاری های دوران خردسالی تا جوانی، کارنامه های دوران تحصیل، مدارک علمی، وسایل شخصی، بخش هایی از کتاب تور تورنتو و سایر آثار مرتبط با شهید امیر حسین قربانی بهابادی برپا شده است گفت: در این نمایشگاه همچنین تصاویری از سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان یزد در دی ماه ۱۳۸۶ و دیدار حاج قاسم سلیمانی با خانواده‌های شهدا ارائه شده است.

زارع در پایان گفت: این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۶ دی‌ماه از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ در کتابخانه مرکزی یزد واقع در بلوار بسیج شهر یزد برای بازدید عموم دایر است.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه «به رنگ دی» با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، حوزه هنری انقلاب اسلامی استان یزد و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد برپا شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha