• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401101912173
  • خبرنگار : 50204

معاون استاندار مرکزی:

مدیریت بحران، مدیر حادثه‌محور نیاز دارد

مدیریت بحران، مدیر حادثه‌محور نیاز دارد

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه مانورهای پاسخ به بحران باید از حالت دور میزی خارج شوند، گفت: مدیریت بحران، مدیر حادثه‌محور نیاز دارد.

بهنام نظری ۱۹ دی در مانور تمرینی آموزشی وزارت نیرو که با سناریوی زلزله در استان مرکزی برگزارشد اظهار کرد: ایران به عنوان یکی از کشورهای پر مخاطره دنیا شناخته شده و ۱۸ تا ۳۰ مخاطره در کشور شناسایی شده که سیل و زلزله و طوفان و... بخشی از این مخاطرات هستند.

وی افزود: این تعداد مخاطره نشان می دهد که صنایع مرتبط با وزارت نیرو در حوزه بحران های طبیعی در حاشیه امنی قرار ندارند، لذا یکی از مولفه هایی که حتما باید در وزارت نیرو و مدیریت بحران و... مدنظر باشد موضوع "تاب آوری" است که موفقیت در این زمینه نیازمند یک حرکت مستمر و پایدار است.

وی اضافه کرد: جریان بازیابی و بازتوانی و پایداری در شبکه آب و برق یکی از مواردی است که می تواند در پاسخ به بحران کمک کند. اکیپ هایی که در مواقع اضطراری و بحران اعزام می شوند باید امکانات و تجهیزات و آمادگی لازم را داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: اولین دغدغه در ساعات اولیه در زلزله سرپل ذهاب وضعیت سدها و سپس عادی سازی شرایط بود.

نظری با تاکید بر اینکه مانورها باید از حالت دور میزی خارج شوند، بیان کرد: یکی از ویژگی های این مانورها این است که مدیران و مسئولین را از شرایط پشت میزنشینی خارج و آنان را وارد میدان می کنند.

نظری تاکید کرد: نفس برگزاری این مانورها بسیار ارزشمند است چراکه همه نیاز به تذکر و یادآوری داریم و این یادآوری باید در وجود ما نهادینه شود. مدیریت بحران، مدیر حادثه‌محور نیاز دارد.

وی ادامه داد: استان مرکزی استانی با قابلیت های مختلف و استان اول در تنوع صنایع مادر در سطح کشور است و پروژه های متعددی در حوزه پدافند غیرعامل و تقویت اینترانت و خروج از بستر اینترنت در این استان مورد نیاز است چراکه حملات زیادی به این استان در خصوص تخریب زیرساخت های اینترنت و ... انجام می شود.

معاون سیاسی، امنیتی  و اجتماعی استاندار مرکزی بر افزایش تاب آوری مردم در مواقع بحران و اقدامات اضطراری نیز تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha