• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401101912340
  • خبرنگار : 50160

فرماندار زنجان:

جمع‌آوری متکدیان همکاری مردم زنجان را می‌طلبد

جمع‌آوری متکدیان همکاری مردم زنجان را می‌طلبد

ایسنا/زنجان فرماندار زنجان گفت: عدم مساعدت مالی متکدیان از سوی عموم مردم به‌ویژه در تقاطع‌های پر ازدحام شهری، خواهد توانست این مسأله را از حلقه آسیب‌های اجتماعی خارج سازد.

پرویز خالقی صبح امروز (۱۹ دی ماه) در جلسه کمیته ساماندهی متکدّیان در شهرستان زنجان، با اشاره به مفاد قوانین مربوطه، از تکدی‌گری به‌عنوان یکی از آسیب‌ها و امور جرم‌خیز اجتماعی یاد کرده و افزود: عدم مساعدت مالی متکدیان از سوی عموم مردم به‌ویژه در تقاطع‌های پر ازدحام شهری، خواهد توانست این مساله را از حلقه آسیب‌ها خارج سازد.

وی با اشاره به اینکه مساعدت‌های مالی مردم، متکدیان را به ادامه تکدی‌گری ترغیب می‌کند، افزود: می‌توان از شیوه‌های ایجابی و کم‌هزینه همانند نشر آثار با محتوا از طریق رسانه ملی بهره برده تا عموم مردم از تبعات سوء همکاری مالی با متکدیان آگاهی یافته و در این باره بالعکس عمل کنند.

فرماندار زنجان به تشریح اثرات مثبت و پیش‌برنده فرهنگ در راستای مهار آسیب‌های اجتماعی پرداخته و با تاکید بر اینکه بایستی ارزش‌ها و هنجارها براساس گزاره‌های فرهنگی نهادینه شوند، ادامه داد: غفلت از میزان قدرت ابزارهای فرهنگی در زمینه شکل‌گیری مثبت افکار عموم، باعث بروز انواع آسیب‌های اجتماعی در لایه‌های مختلف جامعه شده است.

خالقی از ارگان‌هایی نظیر دوایر انتظامی، بهزیستی، شهرداری و ... خواست تا بسترهای لازم برای شناسایی هویت متکدیان را فراهم کرده و از این طریق با متخلفان برخورد قانونی صورت پذیرد.

فرماندار زنجان همچنین از کمیسیون‌های تخصصی ذیل شورای اسلامی شهر زنجان خواست تا با تشکیل کمیته‌های تخصصی با عضویت دستگاه‌های فرهنگی، اساتید دانشگاهی و کارشناسان صاحب نظر، در راستای برون رفت از آسیب‌هایی چون تکدی‌گری گام موثری بردارند.

خالقی امر جمع آوری متکدیان را فرابخشی دانسته و تاکید کرد: نمی‌توان صرفا ادارات و دستگاه‌های خاصی را مسئول در این زمینه دانست بلکه همه مدیران و مسئولان دوایر دولتی شهرستان بایستی در راستای حل این مشکل اجتماعی معاضدت داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha