• پنجشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401102214835
  • خبرنگار : 50184

آشفتگی مدیریتی در وزنه‌برداری کرمانشاه و افول قهرمانی

آشفتگی مدیریتی در وزنه‌برداری کرمانشاه و افول قهرمانی

ایسنا/کرمانشاه وزنه‌برداری کرمانشاه این روزها حال و روز خوبی ندارد و رشته‌ای که روزگاری در آن از استانهای سرآمد کشور بودیم، این روزها در سراشیبی افول افتاده و روز به روز هم شرایطش بدتر می‌شود.

اوضاع وزنه برداری کرمانشاه آنقدر وخیم شده که تنها طی شش ماه اخیر سه مدیر در راس آن قرار گرفته‌اند. علیرضا قهرمانی که خرداد سال 1398 سکان هدایت این هیات را بدست گرفته بود، در تابستان امسال از سمت خود استعفا کرد و کنار رفت.

پس از او رضا سلیم ساسانی به عنوان سرپرست هیات انتخاب شد تا در طی مدت سه ماه سرپرستی‌اش مقدمات برگزاری انتخابات ریاست هیات را فراهم کند، اما او نیز حدود یک ماهی مانده به پایان دوره سرپرستی‌اش از این سمت استعفاد کرد و حالا جایش را به بابک سلیمی داده است.

هرچند که افول وزنه برداری کرمانشاه از سالها پیش شروع شده و پیامدهای آن را اکنون می‌بینیم، اما آشفتگی‌های مدیریتی ماه‌های گذشته هم به بدتر شدن اوضاع دامن زده است.

این شرایط باعث افول وزنه برداری کرمانشاه شده و در حالیکه تا همین یک دهه پیش کوروش باقری، کیانوش رستمی، کیا قدمی، میلاد باقرزاده، میلاد رشیدی، عماد باقری و... از ملی پوشان مطرح وزنه برداری استان بودند، اما این روزها قهرمانان ملی پوش کرمانشاه فقط به دو نفر منحصر شده‌اند، کیانوش رستمی و حافظ قشقایی.

عماد باقری که این روزها پس از چندسال دوری دوباره پا به دنیای قهرمانی گذاشته و حالا در سن 30 سالگی دوباره به عضویت تیم ملی درآمده، ریشه مشکلات وزنه برداری کرمانشاه را اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون وزنه برداری می‌داند.

او در گفت و گو با ایسنا، در این رابطه گفت: متاسفانه فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان طی سالهای گذشته انتخابات هیات را طوری چینش کرده‌اند تا فرد مورد نظر آنها رای بیاورد. افرادی روی کار آمده‌اند که هیچ سررشته‌ای از وزنه برداری نداشته‌اند و تنها به این دلیل که دارای یک جایگاه سیاسی و اجتماعی هستند آنها را رئیس  هیات کرده‌اند تا شاید بتوانند از این طریق پولی به هیات وارد شود که البته این طرح هم شکست خورد.

دارنده سه مدال نقره مسابقات بین المللی وزنه برداری جام نعیم سلیمان اوغلو ترکیه در سال 2022 اضافه کرد: متاسفانه طی سالهای گذشته رئیس هیاتی که سواد این رشته و تجربه کافی در آن را داشته باشند، به چشم ندیده‌ایم و همین کار وزنه برداری کرمانشاه را به این روزها کشانده است.

او یکی دیگر از مشکلات این روزهای وزنه برداری کرمانشاه را فقر مربی بویژه مربیان قهرمان ساز دانست و گفت: از طرفی یک سالن وزنه برداری در مجموعه تختی داریم که آخرین باری که مورد سرقت قرار گرفت، سارقان حدود یک میلیارد تومان تجهیزات آن را به سرقت بردند و از آن زمان هم به دلیل اینکه تجهیزات کافی ندارد، بجز یکی دو ساعت، در باقی ساعت روز تعطیل است.

باقری با بیان اینکه در سالهای گذشته برای وزنه برداری کرمانشاه هیچ استعدادیابی اصولی و پشتوانه سازی صورت نگرفته، گفت: اگر عمر قهرمانی ملی پوشان کنونی کرمانشاه به پایان برسد، مطمئن باشید تا 20 سال آینده شاهد حضور هیچ قهرمان و ملی پوش جدید دیگری از کرمانشاه نخواهیم بود.

او یکی از راه‌های نجات وزنه برداری کرمانشاه از شرایط کنونی‌اش را سیاست گذاری صحیح عنوان کرد و گفت: فقدان سیاست گذاری صحیح، وزنه برداری کرمانشاه را به این روز کشانده است، بنابراین به نظر می رسد برای جلوگیری از سقوط بیشتر چنین راهکاری باید در دستورکار قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha