• شنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۱ / ۰۱:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401102415756
  • خبرنگار : 30147

افت فشارگاز تمام اماکن عمومی زبرخان را به تعطیلی کشاند/ متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد

افت فشارگاز تمام اماکن عمومی زبرخان را به تعطیلی کشاند/ متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار زبرخان از تعطیل شدن کلیه اماکن عمومی شامل اماکن ورزشی، فرهنگی، گردشگری، بوم گردی و رستوران‌ها در بخش‌های خصوصی و دولتی به جز مراکز درمانی و حساس به دلیل افت شدید فشار گاز در این شهرستان خبر داد.

محمد عین‌القضات در گفت‌وگو با ایسنا افزود: براساس دستور شورای تأمین استان و تصمیم ستاد بحران شهرستان زبرخان و با توجه به تداوم برودت هوا و همچنین به منظور مدیریت حامل‌های انرژی به خصوص انرژی گاز، کلیه مهدهای کودک، مدارس و دانشگاه پیام نور در کلیه مقاطع تحصیلی در روز شنبه، ۲۴ دی، تعطیل است و فعالیت‌های آموزشی آن به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

وی همچنین از لغو تمام امتحانات مدارس و دانشگاه پیام نور به جز امتحانات هماهنگ استانی و نهایی آموزش و پرورش در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: برای جلوگیری از افت فشار و قطعی گاز فعالیت کلیه دستگاه‌های اجرایی، ادارات، بانک‌ها و نهادها به استثناء مراکز امدادی، خدماتی، درمانی و شعب منتخب بانک‌ها روز شنبه به صورت دورکاری خواهد بود.

فرماندار زبرخان یادآور شد؛ کلیه اماکن ورزشی، فرهنگی، گردشگری، بوم گردی و رستوران‌ها در بخش خصوصی و دولتی در روز شنبه از دیگر اماکنی خواهند بود که در این روز تعطیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت کلیه واحدهای صنعتی مستقر در محدوده شهرستان زبرخان (کلیه صنایع مستقر داخل و خارج از شهرک صنعتی خیام) به استثناء واحدهایی با فعالیت حیاتی همانند روزهای گذشته به‌ صورت محدود و با اعمال حداکثر محدودیت مصرف گاز ادامه خواهد یافت.

عین‌القضات خاموشی سامانه‌های گرمایشی مراکز مذکور را الزامی و ضروری دانست و گفت: ضمن کنترل و پایش نامحسوس این مراکز توسط عوامل ذی‌ربط و پلیس اماکن، در صورت مشاهده تخلف از اجرای دستورات، متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی افزود: ساعات پخت نانوایی‌ها در روزهای شنبه و یکشنبه، ۲۴ و ۲۵ دی‌ ماه، صرفا در ۲ شیفت صبح هفت تا ۱۱ و بعد از ظهر ۱۳ تا ۱۶.۳۰ خواهد بود.

فرماندار زبرخان خاطرنشان کرد: این تصمیم با توجه به تداوم موج سرما و برای مدیریت مصرف انرژی در سطح خراسان رضوی و شهرستان زبرخان اتخاذ شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha