• یکشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401102516693
  • خبرنگار : 50039

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان عنوان کرد:

چگونگی افزایش مقاومت گیاه مقابل سرما/ کشاورزان گلستانی نگران مصرف کود سرک نباشند

چگونگی افزایش مقاومت گیاه مقابل سرما/ کشاورزان گلستانی نگران مصرف کود سرک نباشند

ایسنا/گلستان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان با اشاره اینکه استفاده از کود به افزایش مقاومت گیاه در مقابل سرمای زمستان کمک می‌کند، گفت: عناصر غذایی شامل پتاس و فسفر در کنار تأمین نیاز غذایی گیاه، بنیه آن را تقویت می‌کند.

سیدصمد ضیائی امروز در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه یکی از اهداف کوددهی در فصل سرما افزایش مقاومت گیاه در مقابل سرمای زمستان است، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون تأمین و تدارک کودهای فسفاته و پتاسه را در دستور کار قرار دادیم که خوشبختانه امروز شاهد ذخیره‌سازی کم سابقه کود در انبارهای استان هستیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان با تأکید بر اینکه تأمین کودهای فسفاته در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۲ هزار تن بوده که معادل ۹۵ درصد از برنامه ابلاغی تحویل استان گلستان شده و این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵۵ درصد رشد داشته است، ادامه داد: تأمین کودهای پتاسه نیز بیش از ۱۷ هزار تن بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰۶ درصد افزایش داشته است.

وی از ذخیره‌سازی قابل توجه کودهای ازته، فسفاته و پتاسه در انبارهای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۷ هزار تن کود ازته، سه هزار تن کود فسفاته و چهار هزار تن کود پتاسه در انبارها موجود است.

ضیائی با اشاره به اینکه تأمین کود مورد نیاز صنعت کشاورزی استان گلستان تداوم دارد، تصریح کرد: بخش دیگری از کودهای ازته، فسفاته و پتاسه برنامه ابلاغی استان تأمین و در حال حمل از پتروشیمی‌ها و مبادی‌های کشور به استان است.

وی در خصوص مصرف کود سرک "اوره و کلرور پتاسیم" گفت: هیچ‌گونه دغدغه و نگرانی استفاده از کود سرک در مزارع وجود ندارد. 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان به فصل سرما اشاره و تصریح کرد: کشاورزان با توجه به اهمیت پتاسیم در مقاومت گیاه در مقابل تنش محیطی سرما، نسبت به مصرف سرک کودهای پتاسیمی با آنالیز خاک از منابع کلرور پتاسیم و یا کودهای پتاس بالا به همراه ازت اقدام نمایند.

به گزارش ایسنا، استان گلستان به عنوان یکی از قطب‌های صنعت کشاورزی کشور در تولید ۱۵ محصول راهبردی سویا، آفتابگردان، دانه‌های روغنی کلزا، توتون، هلو، گوشت مرغ، چغندرقند، پنبه، خرمالو، گندم، شلتوک(برنج)، پیله تر ابریشم، میگو، ماهیان پرورشی و خاویاری، زیتون و جو جایگاه ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha