• دوشنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401102617600
  • خبرنگار : 50250

احداث مجتمع فناوران ۲ شهرکرد در هاله‌ای از ابهام

احداث مجتمع فناوران ۲ شهرکرد در هاله‌ای از ابهام

ایسنا/چهارمحال و بختیاری کلنگ مجتمع فناوران ۲ شهرکرد در هفته دولت سال ۹۵ با حضور معاون وقت امور صنایع وزارت صمت بر زمین زده شد، متقاضیان نیز وجوهی را برای مالکیت زمین در این مجتمع پرداخت کردند، اما پس از گذشت سال‌ها هنوز احداث این مجتمع وارد مرحله عملیاتی نشده است.

قرار بود با احداث مجتمع فناوران ۲ در منطقه حاج کهوا شهرکرد شاهد تجمیع صنوف نیمه‌مزاحم و آلاینده به‌ویژه در حوزه کسبه فعال در حوزه تعمیر خودرو باشیم، همچنین باتوجه به اینکه مجتمع فناوران یک شهرکرد قابلیت توسعه ندارد، تقاضا برای احداث مجتمع فناوران ۲ به شدت بالا است.

به گزارش ایسنا، بارها وعده‌هایی از سوی مسئولان برای تعیین تکلیف نهایی اراضی در نظر گرفته شده برای احداث مجتمع فناوران دو داده شده است، اما هنوز شاهد واگذاری اراضی به متقاضیان ثبت‌نام شده نیستیم.

طولانی شدن فرآیند احداث مجتمع فناوران ۲ علاوه بر ایجاد نگرانی برای متقاضیان، موجب شده تا فعالیت این صنایع نیمه‌مزاحم در مناطق مسکونی شهری مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کند.

تغییر کاربری اراضی مورد نیاز برای احداث مجتمع فناوران ۲ در حال انجام است

احمدرضا امینیان- معاون عمرانی فرماندار شهرکرد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت مجتمع فناوران ۲ شهرکرد برای انتقال خدمات صنعتی و خودرویی به بیرون از مناطق مسکونی، اظهار کرد: در گام اول مشاور طرح براساس آخرین وضعیت کسبه شاغل از نظر مالکیت و همچنین اجاره در فناوران یک، نیاز اولیه در پیش‌بینی زمین در فناوران ۲ احصا شد.

وی افزود: همچنین برای تکمیل بانک اطلاعاتی مربوط به صنوف نیمه مزاحم در خیابان‌های اصلی و فرعی شهر نیز احصا شد، سپس بر اساس ضوابط آیین‌نامه ساماندهی صنوف الگویی تعریف شد تا مشخص کنیم چه مساحتی باید برای احداث فناوران ۲ در نظر بگیریم.

امینیان با بیان اینکه در فناوران یک ۷۰۰ مالک وجود دارد، عنوان کرد: ۲۰۰۰ نفر برای دریافت زمین در فناوران ۲ ثبت‌نام کردند، بنابراین بر اساس داده‌های مشاور و بانک اطلاعاتی احصا شده از کسبه صنایع نیمه‌مزاحم مانند تعمیرگاه‌ها و خدمات صنعتی نیاز واقعی زمین برای فناوران ۲ حدود ۱۰۰ هکتار برآورد شد، این میزان برای چشم‌انداز ۲۰ ساله است.

معاون عمرانی فرماندار شهرکرد افزود: در گام اول ۱۷ هکتار زمین برای احداث مجتمع فناوران ۲ شهرکرد در فاز یک تغییر کاربری داده شد، سپس ۳۴.۵ هکتار دیگر برای افزوده شدن به این مساحت پیشنهاد شد که فرآیند تغییر کاربری آن توسط سازمان جهادکشاورزی در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه ۵۲ هکتار زمین نیاز فعلی و ثبت‌نام‌کنندگان کسبه مرتبط با تعمیر خودرو و خدمات صنعتی در این حوزه را مرتفع می‌کند، گفت: دستورات ویژه‌ای از سوی استاندار، معاون اقتصادی، فرماندار و مسئولان مرتبط برای واگذاری زمین صادر شده است.

حسین برزگر- رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص پرونده تغییر کاربری اراضی مورد نیاز برای احداث مجتمع فناوران ۲ در شهرکرد، اظهار کرد: در گام اول ۱۷ هکتار از اراضی برای احداث این مجتمع تغییر کاربری داده شده است.

وی بیان کرد: پرونده برای درخواست دوم تغییر کاربری اراضی مورد نیاز برای احداث مجتمع فناوران ۲ به وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده و پرونده برای اعلام نظر در دست بررسی است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha