• دوشنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۱ / ۲۱:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401102618149
  • خبرنگار : 50026

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور تأکید کرد:

سربیشه؛ مورد توجه ویژه دولت

سربیشه؛ مورد توجه ویژه دولت

ایسنا/خراسان جنوبی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: با سفر دوم هیأت دولت به استان و با حضور رئیس جمهور در منطقه محروم لانو، تلاش می‌شود این منطقه طی دو سال آینده در برخی شاخص‌ها مورد عنایت بیشتر مسئولان قرار گیرد.

سید امیرحسین مدنی، عصر امروز دوشنبه ۲۶ دی در جلسه هم اندیشی و بررسی مشکلات شهرستان سربیشه که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همراه بود، به محدودیت های اعتباری اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات موجود در شهرستان با اختصاص اعتبار لازم ظرف یکی دو سال اقداماتی برای توسعه سربیشه انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: بر اساس آنچه با رئیس جمهور صحبت کرده‌ایم در یک منطقه محروم طی یکی یا دو سال اقداماتی برای توسعه و تعالی انجام خواهیم داد.

معاون رئیس جمهور افزود: با توجه به سفر رئیس جمهور به نهبندان و مصوباتی که به همراه داشت، طی جمع بندی که با همکاری فرماندار سربیشه انجام خواهیم داد و با پیگیری که در تهران صورت می گیرد، اعتباراتی برای این منظور جذب خواهیم کرد. 

مدنی یادآور شد: در این راستا اقداماتی برای حل مشکلات این شهرستان مانند آب، راه، امور زیربنایی، فرهنگی و آموزشی و... انجام خواهد گرفت و با کمک معاون اول رئیس جمهور تلاش خواهیم کرد اعتبار مورد نیاز در این باره  اختصاص یابد که نتیجه آن را به فرماندار و نماینده شهرستان اطلاع رسانی خواهیم کرد.

مصطفی نخعی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار اختصاص اعتبارات در قالب تسهیلات برای شرکت‌های تعاونی با هدف تأمین نهاده‌های دامی برای سربیشه و نهبندان شد و گفت: با تحقق این امر شرکت عشایری می‌تواند نهاده‌ها را با شرایط در اختیار روستاییان و عشایر قرار دهد.

وی افزود: در حوزه آب روستایی و عشایری مشکل داریم و خواستار قرار گرفتن تعدادی روستای مهم در ردیف اعتبارات ملی هستیم.

نخعی ادامه داد: در بحث راه روستایی دو مشکل روکش راه‌ها و احداث راه جدید وجود دارد و چنانچه برای احداث و روکش هر کدام ۲۰ میلیارد تومان اختصاص یابد می‌توان با کمک دیگر ظرفیت‌ها اقداماتی را انجام داد.

وی با تاکید بر توجه ویژه به شهرستان سربیشه و اشتغال‌زایی روستایی، یادآور شد: کمبود اعتبار برای تأمین سرویس مدارس برای دانش آموزان از دیگر مسائل است که متأسفانه برخی دانش آموزان به همین دلیل ترک تحصیل کرده‌اند.

انتهای پیام

 

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha