• چهارشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۹:۵۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401102819813
  • خبرنگار : 50180

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمانشاه:

باید به سمت ایجاد زائرسراهای دائمی برای زوار اربعین برویم

باید به سمت ایجاد زائرسراهای دائمی برای زوار  اربعین برویم

ایسنا/کرمانشاه رئیس ستادتوسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت: باید به سمت ایجاد زائرسرا و اقامتگاه‌های دائمی برای زوار عتبات عالیات در استان برویم.

بهمن صحرایی، امروز (28 دی) در همایش تجلیل از خادمان مواکب اربعین حسینی در موقوفات و بقاع متبرکه، با اشاره به بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال با تلاش‌های صورت گرفته، گفت: در اربعین امسال بیش از چهار میلیون نفر از زوار اربعین در دو مسیر رفت و برگشت از استان کرمانشاه تردد کردند.

وی اضافه کرد: در اربعین امسال بیش از دو میلیون نفر در استان کرمانشاه در وعده‌های صبحانه، نهار و شام پذیرایی و بیش از یک میلیون نفر در استان اسکان شبانه داشتند.

رئیس ستاد توسعه و  بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه با اشاره به خدمات رسانی بیش ازپنج هزار خادم در جریان پیاده روی اربعین در استان کرمانشاه، ادامه داد: در پیاده روی اربعین در استان کرمانشاه بیش از 200 موکب برای خدمات رسانی به زوار عتبات عالیات برپا شده بود که 185 موکب شناسنامه دار بوده و مابقی خودجوش پای کار آمدند که البته در حال ثبت هستند.

صحرایی در ادامه با بیان اینکه باید به سمت ایجاد زائرسرا و اقامتگاه‌های دائمی برویم، گفت: هم اکنون کار ساخت دو موکب دائمی در استان به اتمام رسیده و کار ساخت سه موکب هم در دست ساخت است.

 وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد مواکب مختص پیاده روی اربعین در استان کرمانشاه موقتی هستند، خواستار ورود و مشارکت مردم ولایی استان برای ایجاد زائرسراهای دائمی برای زوار عتبات عالیات شد.

وی در پایان اشاره ای هم به شکوه و عظمت اربعین در دنیا داشت و گفت: با وجود سانسورهایی که رسانه‌های جهانی با هدف ناشناخته ماندن پیاده روی اربعین انجام می‌دهند، امروز بیش از 70 ملیت در پیاده روی اربعین حاضر می شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha