• یکشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۰:۴۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401110201626
  • خبرنگار : 50037

رتبه نخست شهرستان بهار در بخش پوشش بیمه روستایی و عشایری

رتبه نخست شهرستان بهار در بخش پوشش بیمه روستایی و عشایری

ایسنا/همدان مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان از رتبه نخست شهرستان بهار در پوشش بیمه‌ای صندوق کشاورزان، روستائیان و عشایر در سطح استان خبر داد.

مهدی سماواتی یکشنبه ۲ بهمن‌ماه در نخستین جلسه ستاد توسعه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر که در شهرستان بهار برگزار  شد، اظهار کرد: در سال جاری کارگزاری شهر مهاجران رتبه نخست را از بین ۵۰ کارگزاری سطح استان همدان و رتبه ۷۲ را از بین ۱۵۰۰ کارگزاری سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در ۱۰ ماه گذشته در سطح کشور در سال‌جاری ۳۰۰ هزار نفر جذب صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری شده‌اند، افزود: در شهرستان بهار ۱۵ هزار ۲۰۳ نفر تحت پوشش این صندوق هستند که از این تعداد افراد تحت پوشش صندوق در این شهرستان ۲۳۰ نفر مددجوی کمیته امداد، ۱۹۷ نفر  عشایر، ۱۰۸۰ نفر کشاورز، ۱۱۸ نفر مددجوی بهزیستی، ۶۳۰ نفر راننده و ۱۰ هزار نفر خانوار روستایی اختصاص دارند ضمن اینکه ۲۰۷۰ نفر نیز در شهر صالح آباد و لالجین تحت پوشش این صندوق هستند.

سماواتی تعداد افراد حقوق بگیر از صندوق روستایی و عشایری را در شهرستان بهار ۱۲۷۳ نفر برشمرد و گفت: در شهرستان بهار ۴۹۰ نفر عضو این صندوق  بوده و ۲۶۳ نفر بازنشسته پیش از موعد با ۱۰ سال سابقه در این شهرستان شده‌اند و از این صندوق مزایا دریافت می‌کنند.

وی همچنین یادآور شد: ۳۸ نفر از کارافتاده، ۱۱۲ نفر مستمری سالمندی در این شهرستان از این صندوق مزایای دریافت می‌کنند و ۳۷۰ نفر نیز از مزیت نقل و انتقال سوابق در این شهرستان استفاده کرده‌اند.

سماواتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهرستان بهار به نسبت سهمیه اختصاص داده شده به شهرستان ۶۰ درصد سهمیه محقق شده و به نسبت افراد تحت پوشش هنوز ۶۰ درصد در این شهرستان تحت پوشش بیمه‌ ‌ای نیستند و تنها ۴۰ درصد جمعیت را این صندوق در شهرستان بهار تحت پوشش قرار داده است.

وی از فعالیت چهار کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد کارگزاری تعداد یک کارگزاری در بخش مرکزی،یک کارگزاری در  صالح آباد و دو کارگزاری در لالجین دارای فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه یارانه‌ای که از دولت برای بیمه توسط صندوق بیمه روستایی و عشایر در سال‌های گذشته دریافت می‌کرد، محدود بود، گفت: در سال ۹۹ صندوق بیمه روستایی و عشایری تنها مجوز بیمه ۲۰۰ هزار نفر را داشت در حالیکه در سال جاری دولت مجوز بیمه یک میلیون نفر را به این صندوق داده و دو برابر حق بیمه آنها را پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دولت ترغیب بانوان روستایی برای ثبت نام در صندوق بیمه روستایی و عشایری است، اظهار کرد:در حال حاضر در سال جاری در پایین ترین سطح مبلغ ماهیانه دریافتی از بیمه شدگان ۵۰ هزار تومان و در بالاترین سطح مبلغ ۱۳۳ هزار تومان بوده و در سال جاری بالاترین حقوق پرداختی این صندوق به بیمه شدگان یک میلیون ۸۰۰ و پایین ترین سطح حقوق ۸۰۰ هزار تومان است.

سماواتی با اشاره به اینکه مزایای صندوق بیمه روستایی و عشایر دقیقاً مشابه مزایای سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: افراد بیمه شده یکبار در سال در پایین ترین سطح ۶۰۰ هزار تومان و دربالاترین سطح یک میلیون ۸۰۰ هزار تومان به این صندوق پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه روستایی و عشایر دارای سه مزیت بلندمدت بازنشستگی، ازکارافتادگی و مستمری بازماندگان است، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف دولت این است که همه آحاد مردم تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و هیچ فرد بدون بیمه در سطح کشور وجود نداشته باشد.

فرماندار بهار هم با بیان ۴۰ درصد جمعیت شهرستان بهار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری هستند، گفت: بیمه از نقش مهمی در خانوارهای جامعه  بویژه خانوارهای آسیب پذیر برخوردار بوده و هدف از پوشش بیمه‌ای کسب رتبه نیست.

روح‌الله نباتی با تاکید بر ارتقاء هر چه بیشتر افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری توسط کارگزاری‌های در حال فعالیت در شهرستان به ویژه بیمه قشر بانوان با ترغیب و تشویق و ارتقاء اطلاعات آنها در این رابطه تصریح کرد: با هدفگذاری لازم سعی شود ظرف دو ماه آینده تعداد سهمیه شهرستان در بحث صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری به ۸۰ تا ۸۵ درصد افزایش یابد.

وی از ثبت نام ۲۳۱۶ نفر از خواهران در شهرستان بهار در صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری خبر داد و تصریح کرد: ۱۵ درصد از افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری در شهرستان بهار بانوان،۸۵ درصد آقایان بوده و ۸۶ درصد افراد متاهل و ۱۴ درصد مجرد هستند.

وی تعداد افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری را در این شهرستان ۱۵ هزار ۲۰۳ نفر  برشمرد و افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر  در سال جاری رتبه نخست استان  را کسب کرده است.

به گزارش ایسنا، در پایان توسط مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان از فرماندار بهار برای کسب رتبه نخست صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری این شهرستان تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha