• دوشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401110302239
  • خبرنگار : 50491

مدیرکل ارشاد گلستان خبر داد

برگزاری جشنواره موسیقی فجر در گلستان/ سینما سیار به مناطق محروم می‌رود

برگزاری جشنواره موسیقی فجر در گلستان/ سینما سیار به مناطق محروم می‌رود

ایسنا/گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از آغاز جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن ماه جاری در استان خبر داد و گفت: این جشنواره تا سوم اسفند ماه امسال ادامه دارد.

محمد رعیت صبح امروز دوشنبه ۳ بهمن در نشست گروه خبری فجر گلستان اظهار کرد: درخت تناور انقلاب اسلامی هر روز سترگ‌تر شده و  ریشه های آن هر روز در دل های مردم جهان و ایران عمیق تر می شود، امروز ایده و آرمان امام راحل در شکل گیری انقلاب اسلامی به الگوی بسیاری از کشورها تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه امروز کشور و خدمت رسانی به دورترین نقاط به مدد انقلاب اسلامی رقم خورده است، تصریح کرد: حدود ۱۳۰ برنامه متعدد در قالب جنگ های شادمانه، جشنواره های و نمایشگاه های مختلف، کارگاه های آموزشی، جلسات تبیینی و دیدار با بزرگان و نقش آفرینان در عرصه انقلاب اسلامی به مناسبت دهه فجر در سطح استان گلستان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال ۱۴ عصر شعر با حضور شاعران فرهیخته استان گلستان برگزار می شود، تصریح کرد: توجه ویژه به ظرفیت های موسیقی نواحی و اقوام در دهه فجر امسال در دستور کار ما قرار دارد. 

رعیت از برپایی جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن ماه جاری تا سوم اسفند ماه امسال خبر داد و ابراز داشت: جشنواره موسیقی فجر علاوه بر گرگان در سایر شهرستان ها نیز برگزار خواهد شد، تاکنون بندرگز، مراوه تپه، علی آبادکتول، بندرترکمن و گنبدکاووس برای برگزاری مراسم موسیقی فجر اعلام آمادگی کردند.

وی اضافه کرد: همچنین در دهه فجر امسال سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر از ۱۷ الی ۲۲ بهمن ماه در استان گلستان برگزار خواهد شد و دو سینما با چهار سالن با ظرفیت یک هزار نفر در گرگان میزبانی و اجرای جشنواره فیلم فجر را برعهده می گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه با توجه به محدودیت های موجود، شهرستان ها به جشنواره فیلم فجر ورود پیدا نمی کنند، خاطرنشان کرد: در راستای توسعه عدالت فرهنگی و بهره مندی مناطق مرزی، محروم و روستاها از سال گذشته یک سینما سیار در گلستان ایجاد شد که در دهه فجر امسال نیز سینما سیار در مناطق محروم دایر می شود و به این مناسبت فیلم های متعدد برای مناطق مرزی و محروم اکران خواهد شد.

رعیت از برگزاری جشنواره تجسمی فجر در هفته سوم بهمن ماه در گلستان خبر داد و تصریح کرد: در این جشنواره میزبانی هنرمندان تجسمی و آثار خوب آنها خواهیم بود و تلاش می کنیم همچون سال گذشته از همه ظرفیت ها استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha