• جمعه / ۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401110705061
  • خبرنگار : 50039

فرماندار کردکوی خبر داد:

اشتغال ۱۰۰۰ نفر همزمان با دهه فجر در کردکوی

اشتغال ۱۰۰۰ نفر همزمان با دهه فجر در کردکوی

ایسنا/گلستان فرماندار کردکوی با بیان اینکه همزمان با دهه مبارکه فجر برای یک‌هزار نفر در این شهرستان شغل ایجاد می‌شود، گفت: این افراد پس از افتتاح ۷۶۳ پروژه عمرانی و عام‌المنفعه شاغل می‌شوند.

سیدباقر مولایی‌فر صبح امروز جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان کردکوی حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد، اظهار کرد: ۵۵ درصد جمعیت این شهرستان شهری و ۴۵ درصد روستایی هستند.

فرماندار کردکوی با بیان اینکه این شهرستان یک بخش و سه دهستان دارد، ادامه داد: ۴۹ درصد از جمعیت کردکوی را بانوان و ۵۱ درصد را مردان به خود اختصاص داده‌اند که ۱۲هزار نفر دانش‌آموز دختر و پسر و سه‌هزار نفر دانشجو در مدارس و دانشگاه‌های این شهرستان تحصیل می‌کنند.

وی دهه مبارکه فجر را فرصتی مغتنم برای تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایجاد اشتغال از اولویت‌های دولت سیزدهم است همزمان با دهه مبارکه فجر بالغ بر ۷۶۳ پروژه عمرانی، اقتصادی و عام‌المنفعه در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد که برای یک‌هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

مولایی‌فر با تأکید بر اینکه برای تکمیل پروژه‌ های مذکور ۷ هزار و ۹۵۰ میلیون ریال هزینه شده، اضافه کرد: از این تعداد ۷۱۴ پروژه اقتصادی و ۴۹ پروژه عمرانی بوده که افتتاح مرکز پرورش مرغ گوشتی با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۳۵ نفر، پرورش ماهیان خاویاری با ۲۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۰ نفر، افتتاح تولید کود و مواد غذایی با ۱۰۰میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۰ نفر، افتتاح واحدهای گلخانه با ۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۰ نفر و افتتاح کارخانه خوراک دام و طیور با اعتبار ۱۹۰میلیارد ریال و اشتغالزایی ۶ نفر مهمترین این پروژه‌ها هستند.

وی سطح اراضی زیرکشت کشاورزی شهرستان را ۳۲ هزار هکتار و باغات را ۲۳ هزار هکتار دانست و توضیح داد: سالانه ۱۲۰ هزار تن محصول در اراضی کشاورزی شهرستان تولید می‌شود که بخشی از نیاز استان و کشور را تأمین می‌کند.

این مقام مسئول از ثبت‌نام ۲ هزار و ۲۶ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در کردکوی خبر داد و افزود: هم اکنون ۴۴۸ واحد خودمالکی در بخش روستایی آغاز و عملیات عمرانی ۴۸ واحد دیگر اجرا و پروانه ساختمانی برای ۴۸ واحد نیز صادر شده است.

فرماندار کردکوی تعداد شهدای شهرستان را ۳۱۳ شهید، یک‌هزار و ۸۵۰ ایثارگر، ۶۵۰ جانباز، ۱۴ جاویدالاثر و ۳۳ آزاده عنوان کرد و گفت: قطعاً مردم شهرستان کردکوی در یوم‌الله ۲۲ بهمن با حضور گسترده خود در راهپیمایی گرامیداشت این روز عزیز پاسخ دشمنان انقلاب اسلامی را خواهند داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha