• شنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401110805540
  • خبرنگار : 30147

سیدآباد فقط روی کاغذ از روستا به شهر ارتقاء یافته است

 سیدآباد فقط روی کاغذ از روستا به شهر ارتقاء یافته است

ایسنا/خراسان رضوی شهردار سیدآباد چناران گفت: سیدآباد فقط روی کاغذ از روستا به شهر ارتقاء یافته چون هیچ‌گونه امکاناتی برای خدمات‌رسانی نداریم.

احسان ترمه در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وضعیت طرح تفصیلی شهر سیدآباد خاطرنشان کرد: هر چند تأمین اعتبار تهیه طرح تفصیلی توسط دفتر فنی استانداری انجام می‌شود و زمان‌بر است اما به دلیل وضعیت خاص منطقه و مهاجرپذیری معکوسی که داشته توانستیم این مسیر را کوتاه کنیم.

وی عنوان کرد: در پی سفر استاندار خراسان رضوی این طرح به تصویب رسید و مقرر شد طرح تفصیلی را از محل منابع شهرداری تهیه کنیم.

شهردار سیدآباد اذعان کرد: فاز اول طرح تفصیلی توسط پیمانکار با اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان اجرا شده و پیش‌بینی می‌شود طی یک سال آینده طرح به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه امسال ۸.۵ میلیارد تومان برای ۵ پروژه در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: با تورم‌های موجود هر چه این ۵ پروژه دیرتر به بهره‌برداری برسد عملاً هزینه‌ها و مشکلات بیشتر خواهد شد.

ترمه در ادامه افزود: اگرچه هر دستگاهی که بخواهد به مردم خدماتی ارائه دهد باید تجهیزات مورد نیاز را هم داشته باشد اما عملاً سیدآباد فقط روی کاغذ از روستا به شهر ارتقاء یافته و هیچ‌گونه امکاناتی نداریم.

وی با بیان اینکه سیدآباد روستایی بوده که پارسال به شهر ارتقاء یافته است، گفت: سیدآباد این ظرفیت را داشت که چند سال قبل به شهر ارتقاء می‌یافت، این اتفاق موجب می‌شد تا امروز شاهد مشکلات کمتری در منطقه می‌بودیم.

شهردار سیدآباد از یک خودروی نیسان وانت و ۵ نیرو در حوزه خدماتی به عنوان تنها داشته شهرداری نام برد و اظهار کرد: هیچ گونه تجهیزاتی از جمله کامیون، بیل و لودر در سیدآباد نداریم و باید از بخش خصوصی کمک بگیریم.

کمبود منابع مالی به شدت آزار دهنده است

وی در ادامه بیان کرد: کمبودهایی که داریم به خصوص در ماشین‌آلات با واریزی‌های اندک دولت برطرف نمی‌شود، تلاش می‌شود در حوزه لجستیکی از محل تسهیلات کم‌بهره مقداری بتوانیم خود را تقویت کنیم.

ترمه اذعان کرد: در حال حاضر کمبود اصلی ما ماشین‌آلات است و این موجب شده نتوانیم به نحو مطلوبی به شهروندان خدمات‌ مورد نیاز را ارائه دهیم.

وی همچنین گفت: اعتباراتی که به شهرداری داده می‌شود فقط کفاف امور یومیه و معمولی را می‌دهد و با این مبالغ نمی‌توان پروژه‌های بزرگتری را اجرایی نمود.

شهردار سیدآباد افزود: شهرداری که در ماه فقط ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان از محل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و مالیات بر ارزش افزوده‌ دریافت می‌کند چگونه می‌تواند اهداف بزرگتری را دنبال کند، کمبود منابع مالی به شدت آزار دهنده شده است.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با دریافت تسهیلات کم‌بهره چند خودروی ضروری و مورد نیاز شهرداری را که روز به روز هم گران‌تر می‌شوند تهیه کنیم.

ترمه عنوان کرد: از سال آینده طرح پیاده‌روسازی مشارکتی را با شهروندان اجرایی خواهیم نمود، همچنین طی ۴ ماه آینده طرح پلاک‌کوبی منازل آغاز می‌شود.

۳۰ درصد مساحت شهر سیدآباد بافت فرسوده است

شهردار سیدآباد در ادامه با بیان اینکه ۲۰ تا ۳۰ درصد مساحت شهر را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: با توجه به اینکه جمعیت شهر رو به افزایش است می‌طلبد طرح مطالعاتی هر چه زودتر تهیه شود.

وی گفت: تاکنون به شهر سیدآباد علیرغم موقعیت و مشکلاتی که در حوزه شهری دارد آن گونه که باید توجه نشده است، سعی کرده‌ایم به رشد و پیشرفت این شهر سرعت بخشیم.

ترمه خاطرنشان کرد: هرچند شهر سیدآباد از نظر جغرافیایی و استراتژیک در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد اما در زیرساخت‌ها با مشکلات جدی مواجه هستیم.

وی یادآور شد: باوجود اینکه خرید ماشین‌آلات و تجهیز کردن بخش لجستیک شهرداری در دستور کار قرار دارد اما به دلیل کمبود منابع داخلی هنوز عملیاتی نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha