• دوشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401111007360
  • خبرنگار : 50175

یک مسئول مطرح کرد:

بیمه رانندگان تاکسی قربانی اختلاف تأمین اجتماعی و اتحادیه تاکسیرانی کشور

بیمه رانندگان تاکسی قربانی اختلاف تأمین اجتماعی و اتحادیه تاکسیرانی کشور

ایسنا/لرستان سرپرست سازمان حمل‌ونقل شهرداری بروجرد گفت: بیمه رانندگان تاکسی قربانی اختلاف تأمین اجتماعی و اتحادیه تاکسیرانی کشور شده است.

فردین گودرزی دهم بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: چند سالی از اختلاف بین اتحادیه تاکسیرانی کشور و تأمین اجتماعی درباره بیمه رانندگان تاکسی‌ می‌گذرد اما این زخم کهنه همچنان باقی بوده و آنچه در این میان مانده هزینه‌های گزافی است که خانواده‌های رانندگان به دلیل عدم پوشش بیمه‌ پرداخت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: آخرین بار سال ۱۳۹۲ بود که برخی از رانندگان تاکسی، تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفتند و پس از آن دیگر لیست بیمه‌شدگان به‌روز نشد؛ این در حالی است که در سال‌های اخیر برخی به ناوگان تاکسیرانی اضافه و برخی دیگر از این صنف خداحافظی کرده‌اند.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل شهرداری بروجرد خاطرنشان کرد: مسئولین به مشکلات این قشر زحمتکش که به سختی کسب درآمد می‌کنند، رسیدگی کنند. چرا مجلس انقلابی به زخم کهنه بیمه رانندگان تاکسی ورود نمی‌کند؟ چرا رانندگان تاکسی برای درخواست به حق خود (بیمه تأمین اجتماعی) هیچ‌گونه ملجأ و پناهی ندارند؟ آیا نمی‌شود با برنامه‌ریزی رانندگان مظلوم و زحمتکش را بیمه کرد؟ دود اختلافات بیمه و تاکسیرانی چرا باید به چشم رانندگان تاکسی و خانواده‌های صبور آن‌ها برود؟

گودرزی ادامه داد: برحسب وظیفه موضوع بیمه رانندگان تاکسی توسط سازمان تاکسیرانی مداوم پیگیری می‌شود و در جهت تنویر افکار این عزیزان به استحضار می‌رسانم ۵۰ درصد حق بیمه رانندگان باید توسط دولت پرداخت شود اما متأسفانه از سال ۹۲ لیست مربوطه در این زمینه فریز شد و افراد جدید پذیرفته نشدند.

وی اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی تاکنون نتوانسته پاسخ منطقی درباره چرایی به‌روز نشدن لیست بیمه رانندگان تاکسی دریافت کند، با اینکه قانون سازوکار بیمه رانندگان را مشخص کرده است و دهک‌بندی‌ها باید طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ انجام شود.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل شهرداری بروجرد بیان کرد: پالایش‌ها با این هدف انجام می‌شود که اگر افرادی من غیرحق وارد سیستم شدند، خارج کرده و معادل همین‌ میزان خروجی، از رانندگان جدید جایگزین شوند. وضعیت سوءاستفاده برخی افراد از بیمه رانندگان تاکسی، در مقاطعی از زمان و همچنین تعدادی که در گذشته راننده تاکسی بوده‌اند و اکنون در شغل دیگری مشغول شده‌اند باید بررسی شود. هدف این است افرادی که به شغل رانندگی اشتغال ندارند، از این بیمه خارج شوند و افراد محق بتوانند از مزایای این بیمه بهره‌مند شوند.

گودرزی عنوان کرد: حال بعد از پیگیری‌های مکرر فرایند فایل‌های ثبت نامی در دست تبادل است. کار مرحله به مرحله پیش می‌رود، باید فهرست‌ها پالایش و افراد جدید از سوی همان مبادی ذیصلاح برای بیمه معرفی شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha